OKTÓBER 26., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1.Verstappen 1:16.656 |
2. szabadedzés 1. Verstappen 1:16.720 |
OKTÓBER 27., SZOMBAT |
17.00–18.00: 3. szabadedzés |
20.00: időmérő edzés |
OKTÓBER 28., VASÁRNAP |
21.10: a verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
November 11., 18.10: Brazil Nagydíj |
November 25., 14.10: Abu-dzabi Nagydíj |
A Red Bull remek formában kezdte a Mexikó Nagydíjat, hiszen mindkét pénteki szabadedzésen az élen zártMax Verstappen, Daniel Ricciardo sorrendben, miközben előnye számottevő volt riválisai előtt. Ám hiába a tempófölény, a „vörös bikák" nem lehetnek teljesen elégedettek, hiszen holland pilótájuk alatt bő 10 perccel a második tréning vége előtt megadta magát az autó.
„Hidraulikai problémánk volt, most az a lényeg, hogy miután visszakaptuk az autót, rájöjjünk, mi okozta a gondot. Akkor sincs baj, ha cserélni kell a motort, hiszen még legalább egy büntetés nélkül a rendelkezésére áll" – jelentette ki az osztrák gárda vezetője, Christian Horner.
Verstappen tehát némileg fellélegezhet, ám a hajtómű viselkedése továbbra is aggasztja.
„A motor egyszerűen nem úgy viselkedik, ahogyan kellene, így utána kell járnunk, mi nem stimmel – osztotta meg az aggodalmát, majd a teljesítményükről is beszélt. – Nagyon jó autónk van, és elég leszorítóerő is a rendelkezésünkre áll. A monacói hétvége után nagyjából erre is számítottunk és remek napot zártunk. Talán a pole-ért fogunk menni, de előtte folytatnunk kell a kemény munkát."
„Ha minden így marad, akkor kettőnk között fog eldőlni a pole, azonban nem akarok naiv lenni. Biztos vagyok benne, hogy a Ferrari és a Mercedes sokkal erősebben fog visszatérni. Majd meglátjuk, mi történik, kicsit bízom abban, hogy nem vágnak vissza, de úgy gondolom, hatan fogunk megküzdeni a rajtelsőségért" – tekintett előre már Ricciardo.
„Az időmérőn minden azon múlik, hogy tudsz-e tiszta köröket futni. Emellett eléggé csúszós a pálya, így könnyű hibázni is, szóval nem szabad túlvezetni az autót. Bár az egykörös tempónkkal nagyon elégedett vagyok, úgy érzem, hogy a hosszú távot nézve némileg formán kívül vagyunk, ezért mindenképpen dolgozunk kell még a magas üzemanyagszintes tempónkon" – mutatott rá.
Noha jó pénteket tudhat maga mögött a Renault is, Carlos Sainz Jr. úgy véli, hiba lenne azt gondolni, hogy a Ferrari és a Mercedes előtt járnak.
„Az időlisták kissé félrevezetők, hiszen láthatod, milyen közel van hozzánk a Force India, a Toro Rosso és a Sauber, míg a Ferrari és a Mercedes szinte sehol sincs. Naiv lennék, ha azt hinném, hogy vasárnap harmadikok leszünk a rajtrácson. Bár nagyon optimista vagyok és a legjobbunkat fogjuk nyújtani, tudom, hogy problémákkal küzdöttek. A hosszú etapokon is szenvedtek, ott mentem mögöttük, és láttam, mennyire nem érezték kényelmesen magukat" – árulta el.
„Talán ezúttal az 1–1.5 másodperc helyett csak félre leszünk tőlük, az viszont biztos, hogy továbbra is harcolunk, és ha tudunk még 2–3 tizedet találni, akkor még inkább megnehezítjük a dolgukat" – zárta a gondolatait a spanyol.
A Mexikóban az ötödik címét bebiztosítani készülő Lewis Hamilton bő 1 szekundumos hátrányban végzett először az ötödik, majd a hetedik helyen, miközben a motorra és a hiperlágyak gyors kopására is panaszkodott.
„Az autó bizonyos területeken jól működött, míg máshol nem. Jelenleg nincs egy kifejezett rész, amiben javulnunk kellene, hiszen sok területen van hova fejlődnünk. A magas aszfalthőmérséklet mellett szinte olvadtak a gumik, azonban mindenkinél ugyanaz volt a helyzet" – osztotta meg, és az időmérős esélyekről is véleményt formált.
„Pillanatnyilag elérhetetlennek tűnik a Red Bull, míg a Ferrari egy szinten van velünk, azonban mindent meg fogunk próbálni, és a legjobbunkat fogjuk nyújtani, hogy versenybe szállhassunk."
A mercedeseshez hasonlóan riválisa, Sebastian Vettel sem lehet elégedett, hiszen hiába felezte meg a lemaradását, még így is bő 1 másodperccel elmaradt Verstappen idejétől.
„Ezen a pályán számít a legkevésbé a motor, így várható volt, hogy a Red Bull nagyon erős lesz. Viszont nem volt egyetlen tiszta körünk sem, különben a Renault előtt végeztünk volna" – magyarázta, majd az abroncsokra is kitért.
„Talán a Red Bull kivételével mindenki a határon van a gumikkal, próbáljuk munkára bírni őket, hogy kevesebbet csúszkáljunk"– emelte ki a német, hogy milyen problémákkal szembesültek a versenyzők a gyorsan kopó hiperlágyat használva.
„A hosszú etapon egészen jó volt a tempónk, azonban egy körön egyelőre szenvedünk, mert nem találjuk a jó egyensúlyt" – mondta, és azt is elárulta, hogy a régi és az új padlólemez újabb tesztelése után inkább a korábbi verziónál maradnak.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:16.656 | átlag: 202.128 km/ó | 19 kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:17.139 | 0.483 mp h. | 19 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:17.926 | 1.270 | 20 |
4. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:18.028 | 1.372 | 21 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.075 | 1.419 | 23 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.322 | 1.666 | 27 |
7. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:18.746 | 2.090 | 17 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.936 | 2.280 | 22 |
9. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:19.024 | 2.368 | 29 |
10. | Nicholas Latifi | kanadai | RPFI-Mercedes | 1:19.078 | 2.422 | 23 |
11. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:19.124 | 2.468 | 29 |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Sauber-Ferrari | 1:19.134 | 2.478 | 25 |
13. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:19.276 | 2.620 | 26 |
14. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:19.312 | 2.656 | 28 |
15. | Lando Norris | brit | McLaren-Renault | 1:19.646 | 2.990 | 23 |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:19.716 | 3.060 | 29 |
17. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.853 | 3.197 | 28 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:19.899 | 3.243 | 30 |
19. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:20.142 | 3.486 | 26 |
20. | Piere Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | idő nélkül | – | 2 |
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Tag Heuer | 1:16.720 | átlag: 201.960 km/ó | 21 kör |
2. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Tag Heuer | 1:16.873 | 0.153 mp h. | 32 |
3. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:17.953 | 1.233 | 35 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:17.954 | 1.234 | 42 |
5. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:18.046 | 1.326 | 36 |
6. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:18.061 | 1.341 | 35 |
7. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:18.100 | 1.380 | 40 |
8. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:18.133 | 1.413 | 42 |
9. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:18.140 | 1.420 | 40 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | RPFI-Mercedes | 1:18.167 | 1.447 | 24 |
11. | Esteban Ocon | francia | RPFI-Mercedes | 1:18.485 | 1.765 | 24 |
12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:18.733 | 2.013 | 39 |
13. | Charles Leclerc | onacói | Sauber-Ferrari | 1:19.024 | 2.304 | 39 |
14. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:19.047 | 2.327 | 36 |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:19.096 | 2.376 | 30 |
16. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:19.219 | 2.499 | 25 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:19.322 | 2.602 | 41 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:19.335 | 2.615 | 37 |
19. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:19.543 | 2.823 | 31 |
20. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:19.670 | 2.950 | 35 |