Mint arról korábban beszámoltunk csütörtökön Ross Brawn egy sajtóesemény keretein belül mutatta be a jövő Formula–1-es gépének tervét, ami azonnal elnyerte a címvédő Lewis Hamilton tetszését, aki úgy fogalmazott, ha valóban így fognak kinézni az autók, akkor azokat mindenképpen szeretné vezetni.
Pénteken aztán több koncepciót is megosztottak a 2021-es konstrukciókról, ám a britet elölnézetből már nem nyűgözte le annyira a látvány.
„Amikor a 2021-es gépeket kezdtük el tervezni, akkor az volt az elsődleges célunk, hogy lehessen igazán közel versenyezni velük. Hiszen a kutatásainkból hamar kiderült, a jelenlegi autókkal nagyon nehéz egymást követni. Amint az üldöző pár autóhosszon belülre kerül, a leszorítóereje 50 százalékát elveszíti, ami meglehetősen nagy teljesítményvesztést eredményez” – mutatott rá Brawn, aki már hónapok óta dolgozik mérnökgárdájával a terveken.
„Így először meg kellett értenünk, pontosan miért történik ez, és miként tudunk javítani rajta. Örömmel jelentem, 80 százalékban már megoldottuk a problémát” – emelte ki, majd elárulta, ezt követően a gépek külseje is egyre fontosabbá vált.
„Olyan kinézetű autókat akarunk, melyek jobban mutatnak, mint a videojátékokban lévők, és amelyeket a gyerekek poszter formájában ki akarnak rakni a szobájuk falára. Folyamatosan változtattunk a terveken, és adott ponton egy grafikus művészt is felkértünk, adjon tanácsokat nekünk. Ám nem ez irányítja a tervezés menetét, hiszen a fő céljainkat kell először elérnünk, azonban miért ne készítenénk jól kinéző kocsikat?” – tette fel a kérdést, majd meg is válaszolta, miért fontos a dizájn.
„Az autónak inspirálónak és szenzációsnak kell lennie, hiszen a Formula–1 a motorsportok csúcsa” – jelentette ki.
A TERVEZÉS SZINTJEI
Az első koncepció azt mutatja meg, a sokat kritizált glória miképp válhat még inkább eggyé az autóval.
A második koncepció eközben sokkal agresszívabb és extrémebb külsőt kapott, és már 18 colos gumikkal prezentálták.
„Ahogyan az aerodinamikai mérnökök alakítják a gépet, úgy a grafikus tervezők is változtatnak. A második koncepció sokkal extrémebb, és talán a nagyobb kerekek a legszembetűnőbbek rajta. A jövőben ugyanis 18 colos kerekeket akarunk majd használni, hiszen amellett, hogy jobban néznek ki, még technikai okok is állnak mellettük” – magyarázta Brawn.
A harmadik koncepció pedig bár a legújabb, mégsem tartalmaz még rengeteg olyan apróságot, amit az azóta elkészült tervek már igen.
„A kerekek, a gumik jelentik az autó legproblémásabb részét, mivel megzavarják a légáramlatokat. Pontosan ezért olyan megoldásokat kezdtünk el keresni, amelyek stabilizálják ezeket az áramlatokat. Ám ez egy folyamatosan alakuló terv” – osztotta meg, majd az is elmondta, a mérnököknek 2019 végéig kell véglegesíteniük a terveket.
„Olyan közeget szeretnénk teremteni, amely elég vonzó lesz ahhoz, hogy többen is csatlakozni akarjanak az F1-hez. Ebből a szempontból a Force India példája eléggé lelkesítő, hiszen amikor bajba került a csapat, több potenciális vásárló is volt. Ha visszaemlékszünk, akkor pár évvel ezelőtt a Manornak nem sikerült vevőt találnia. Úgy hiszem, ez jól mutatja, a Formula–1 magabiztosabbá vált azóta, és szeretnénk, hogy hosszú sor álljon a királykategóriába történő csatlakozásért" – jelentette ki.