Kellemes, 26 °C-os időben kezdődött meg a szezon második évközi kollektív tesztjének második napja a Hungaroringen. Az első napon még az eső is megnehezítette a csapatok dolgát, és az előrejelzések szerdára is jósoltak némi csapadékot, ez azonban végül egyáltalán nem valósult meg.
A Ferrarival tesztelő Kimi Räikkönen hamar munkához látott, és már az első órában futott egy 1:16.502-es időt, ami máris jobbnak bizonyult, mint Sebastian Vettel második szabadedzésén elért köre, amely akkor új pályacsúcsnak számított a Hungaroringen. Ezt mellesleg (nem hivatalosan) 1.2 másodperccel megdöntötte a mogyoródi teszt nyitónapján Antonio Giovinazzi, aki az élen zárta ezt a tesztnapot.
Az olasz pilóta mellesleg szerdán is autóba ült, ekkor azonban nem a Ferrari, hanem a Sauber munkáját segítette. Szintén részt vett a munkában Robert Kubica, aki a Williamsszel gurulhatott pályára. A Mercedest a Formula–2-es bajnokság éllovasa, George Russell vezette szerdán is, ahogy a McLarennél sem történt változás a sofőrt illetően a keddihez képest – Russell F2-es ellenfele, Lando Norris tesztelte az MCL33-ast. A Renault-nál Artyom Markelov, a Red Bullnál Jake Dennis, a Force Indiánál pedig Nyikita Mazepin dolgozott szerdán.
A csapatok által korábban megnevezett versenyzőkön kívül a Toro Rosso párosa, Brendon Hartley és Pierre Gasly is autóba ült, bár ők nem istállójuknak, hanem a hivatalos gumiszállítónak, a Pirellinek dolgoztak. Előbbi délelőtt, utóbbi pedig délután hajtott pályára a 2019-re tervezett abroncsokkal – ezekből egyébként 12 prototípust teszteltek a két nap során. Ez a feladat tegnap Sean Gelaelé volt a Toro Rossónál, az indonéz aztán szerdán is autóba ült, ekkor a csapata számára tesztelt.
A nap első felében Räikkönen diktálta a tempót, már a második helyen álló Norris lemaradása is több másodperc volt. Szűk két órával a kezdés után azonban máris előkerült a piros zászló, Mazepin alatt ugyanis leállt a Force India a 11-es kanyarban. A pályán zajló munka közel 20 percig állt.
Ezután nem történt nagyobb fennakadás az ebédszünetig, Räikkönen pedig „megnyerte" a második tesztnap első felét. A második Kubica lett 2.3 másodperces hátránnyal, a harmadik helyen Norris végzett. A legtöbb kör is a Ferrari versenyzőjének a nevéhez fűződik: Räikkönen 69-szer ért körbe a Hungaroringen az első négy órában.
Az állás az ebédszünetben:
Szűk egy órával az újrakezdés után előbbi át is vette a vezetést, ám az élen nem sokáig állt, Räikkönen tovább javított az idején, és visszavette az első helyet. De Russell nem hagyta annyiban a dolgot – negyedórával később újra az élre ugrott, ráadásul 1:15.726-os körével már közel járt Giovinazzi keddi legjobbjához. Gumikülönbség azonban volt a két pilóta között. Russell a hiperlágy, míg Räikkönen a három keverékkel keményebb lágy abroncsokon körözött ekkor.
A Mercedes tesztversenyzője mellesleg később tovább javított az idején, 1:15.575-ös köre pedig már gyorsabb volt, mint amivel Giovinazzi végzett tegnap az élen. Ez új, nem hivatalos körrekord a Hungaroringen.
A délutáni gyakorlás nagyjából felénél ismét előkerült a piros zászló, ráadásul megint Mazepin miatt kellett félbeszakítani a körözést. Az orosz alatt ezúttal a 13-as kanyar kijáratán állt meg a Force India. A tesztelés negyedórát állt, de utána még maradt két órájuk a csapatoknak, hogy kipróbáljanak néhány dolgot. Mazepin egyébként később újra a ringre tudott hajtani.
A második újraindítást követően már nem történt jelentősebb esemény. Russell maradt az élen, így Mercedes-elsőséggel zárult a második évközi kollektív teszt. A második helyen Räikkönen (Ferrari), a harmadikon pedig Dennis (Red Bull) végzett, vagyis az első három helyet a topcsapatok sajátították ki.
Utánuk következett a Ferrariról Sauberre váltó Giovinazzi, majd a lerobbanásai miatt sok időt veszítő Mazepin. Kubica – akinek szurkolói ezúttal is gondoskodtak a lelátói hangulatról – a hatodik lett, a hetedik meg Norris a McLarennel. Utánuk jött Markelov és Gelael, majd a sort a Pirelli munkáját segítő Toro Rosso-páros zárta Gasly, Hartley sorrendben.
A legtöbb kört Räikkönen és Dennis tette meg, mindketten 131-szer értek körbe a Hungaroringen.
A Formula–1-es versenyzők és csapatok számára most már tényleg megkezdődhet a jól megérdemelt nyári szünet. A szezon a Belga Nagydíjjal folytatódik, melyet augusztus 24. és 26. között rendeznek a legendás Spa-Francorchamps-i pályán.
PILÓTA | CSAPAT | KÖRIDŐ | HÁTRÁNY | KÖRÖK | |
1. | George Russell | Mercedes | 1:15.575 | 116 | |
2. | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:15.649 | 0.074 | 131 |
3. | Jake Dennis | Red Bull-TAG Heuer | 1:17.012 | 1.437 | 131 |
4. | Antonio Giovinazzi | Sauber-Ferrari | 1:17.558 | 1.983 | 120 |
5. | Nyikita Mazepin | Force India-Mercedes | 1:18.748 | 2.173 | 51 |
6. | Robert Kubica | Williams-Mercedes | 1:18.451 | 2.876 | 103 |
7. | Lando Norris | McLaren-Renault | 1:18.472 | 2.897 | 73 |
8. | Artyom Markelov | Renault | 1:18.496 | 2.921 | 108 |
9. | Sean Gelael | Toro Rosso-Honda | 1:19.046 | 3.471 | 122 |
10. | Pierre Gasly | Toro Rosso-Honda (Pirelli) | 1:19.790 | 4.215 | 75 |
11. | Brendon Hartley | Toro Rosso-Honda (Pirelli) | 1:20.221 | 4.646 | 67 |