PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Verstappen 1:13.302 |
2. szabadedzés: 1. Verstappen 1:12.198 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:11.599 |
időmérő edzés: 1. Vettel :1.10.766 |
VASÁRNAP |
20.10: a verseny (70 kör, 305.270 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 24.,16.10: Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10: Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10: Brit Nagydíj |
Sebastian Vettel pénteken még úgy nyilatkozott, hogy nem találja a ritmust Kanadában, viszont az időmérőn sikerült magasabb fokozatba kapcsolnia és körrekorddal megszerezte negyedik montreali pole-ját.
„Elvégeztem a munkám. Pénteken még kissé bajban voltunk, hiszen nem voltam elégedett az autómmal, és a ritmust sem találtam, szombaton viszont minden megfordult. A gép csodás volt, és egyre csak gyorsabb lett. Az utolsó körömben vétettem egy apróbb hibát, szóval még egy kicsi maradt bennem, de ez így is fantasztikus" – mondta lelkesen, majd a különböző taktikákra is kitért.
„Eléggé egyértelmű volt a helyzet stratégiailag, hiszen nem gondolom, hogy a hiperlágy jó versenygumi lenne. Kissé meg is lepett, hogy mindkét Red Bull azt választotta, de biztosan megvan az oka ennek is."
Vettel pole pozíciót érő köre:
Valtteri Bottas a harmadik szabadedzésen sokáig Lewis Hamilton ultralágyon futott idejénél sem tudott jobbat menni, aztán a kvalifikáción összeállt számára a kép. A finn egészen közel is került a pole-hoz is, de ezúttal hiányzott az, ami a Mercedes kulcsa volt eddig a sikerhez a pályán, a motorerő.
„Eléggé közel voltunk a Ferrarihoz, és mindig nagyon bosszantó, amikor ennyire szoros a küzdelem, és nem te vagy elöl. Ennek ellenére az első rajtsorból indulok, ami jó kiindulópont a futamhoz, szóval nem lehetek elégedetlen."
„Ez csak feltételezés, de az új erőforrás tényleg előrelépést jelentett volna, és az elsőségért is sokkal nagyobb lett volna a harc" – mutatott rá arra a finn, hogy a német gárda talán pole-t bukott a továbbfejlesztett motorral adódott minőségi probléma miatt.
„Úgy éreztem, mindent kiadtam magamból az első körömön, de mindig lehet még némi időt találni. Sajnos kissé alulkormányzott volt az autó a második menetnél, aminek nem tudom az okát, de szerencsére pozíciót nem buktunk miatta" – mesélte, majd a Pirelli rózsaszín festésű keverékét is szóba hozta.
„Szombaton használtuk először a hiperlágyat, és etapról-etapra fejlődtünk. A versenyen aztán a Ferrarihoz hasonlóan az ultralágyon startolunk, szóval kíváncsian várom, hogy miként boldogulunk vele."
Max Verstappen eddig remekül vezetett Kanadában, első F1-es pole-jára azonban még várnia kell. A holland az első ötösből egyedüliként várhatja a rajtot a hiperlágyon, aminek a jobb tapadását kihasználva azonnal előre törne.
„Úgy tűnik, nem felejtettem el vezetni" – hangoztak a holland szavai a rádión, és Verstappen le sem tagadhatja, hogy mennyire elégedett a hétvégén eddig elért eredményeivel.
„Az autó nagyon jól ment, és tisztában voltunk vele, hogy az időmérőn hiányozni fog a végsebességünk, tehát a harmadik hely nagyszerű számunkra, és a versenyre is jó kilátásaink vannak. Szerintem megvan a tempónk ahhoz, hogy a Ferrarival és a Mercedesszel küzdjünk, miközben abból is profitálhatunk, hogy a lágyabb abroncsokon kezdünk. Eléggé versenyképesek leszünk."
Hamilton hatszor szerzett már elsőséget Kanadában, azonban a kvalifikáción a negyedik hellyel kellett megelégednie.
„Ez nem volt egy jó időmérő, egyetlen jó kört sem mentem. Pénteken még nagyszerű volt a tempónk, ma viszont egyszerűen nem állt össze, javulni sem tudtam. Az edzéseken még jobban nézett ki, úgy éreztem, hogy a harmadikon a leggyorsabb is lehettem volna. A kvalifikáción viszont közel sem használtam ki az autóban rejlő potenciált. Nem hiszem, hogy kimondottan a régebbi motor lenne ennek az oka. Szoros volt a csata a Ferrarival, de ők jobb munkát végeztek. Ennyi" – értékelt, és a vasárnapi esélyekről is beszélt.
„Eléggé nehéz lenne a negyedik helyről nyerni, de semmi sem lehetetlen. Egy kicsit magamba szállok, és teljes erővel a versenyre fókuszálok."
Kimi Räikkönen az utolsó körén rontott, így már nem tudott javítani. Végül az ötödik pozícióba csúszott vissza.
„Kissé alulkormányzottá vált az autó, szóval megpróbáltam kicsit emelni a tempón, hiszen a másik opció az volt, hogy elemelem, és akkor véget is vetettem volna a körnek. Sajnos nem jött össze, így végül tényleg annyi lett a körömnek" – osztott meg a finn a részleteket az elrontott próbálkozásról.
Daniel Ricciardo monacói pole pozíciója után az első hatos végén zárta az időmérőt Montrealban. Az eredménnyel nem elégedett, mégis bizakodva várja a futamot.
„Papíron egyáltalán nem mutat jól a hatodik hely, mégis úgy hiszem, sokat fejlődtünk. A szabadedzéseken szenvedtem, olyan volt, mintha mindig lépésnyi hátrányban lettem volna. Az időmérőn úgy éreztem, a köreim többet érnek a hatodik pozíciónál, de sajnos nem így volt. Szerintem nem végeztem rossz munkát" – jelentette ki, majd a stratégiájukra is kitért.
„Mi a hiperlágy mellett tettük le a voksunkat, mivel jobban munkára tudjuk bírni. Nem számoltunk azzal, hogy esélyünk lenne a pole-ra, szóval az alapján döntöttünk, hogy tudtuk, előznünk kell majd. A hiperlágy ebből a szempontból alkalmasabb" – magyarázta meg a választásukat.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:10.776 | átlag: 221.820 km/ó |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:10.857 | 0.081 mp h. |
3. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:11.096 | 0.320 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:11.227 | 0.451 |
5. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:11.095 | 0.319 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:11.281 | 0.505 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:12.038 | 1.262 |
8. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:12.084 | 1.308 |
9. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:12.238 | 1.462 |
10. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:12.671 | 1.895 |
11. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:12.606 | 1.172 |
12. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:12.635 | 1.201 |
13. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:12.661 | 1.227 |
14. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:12.856 | 1.422 |
15. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:12.865 | 1.431 |
16. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:13.047 | 1.337 |
17. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:13.590 | 1.880 |
18. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:13.643 | 1.933 |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:14.593 | 2.883 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | idő nélkül |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Vettel | 1:11.710 | 1. | Ricciardo | 1:11.434 |
2. | Räikkönen | 1:11.725 | 2. | Verstappen | 1:11.472 |
3. | Hamilton | 1:11.835 | 3. | Bottas | 1:11.514 |
4. | Bottas | 1:11.950 | 4. | Vettel | 1:11.524 |
5. | Verstappen | 1:12.008 | 5. | Räikkönen | 1:11.620 |
6. | Ricciardo | 1:12.459 | 6. | Hamilton | 1:11.740 |
7. | Ocon | 1:12.577 | 7. | Hülkenberg | 1:11.916 |
8. | Hartley | 1:12.587 | 8. | Sainz | 1:12.097 |
9. | Magnussen | 1:12.680 | 9. | Ocon | 1:12.141 |
10. | Sainz | 1:12.689 | 10. | Pérez | 1:12.395 |
11. | Pérez | 1:12.702 | 11. | Magnussen | 1:12.606 |
12. | Hülkenberg | 1:12.795 | 12. | Hartley | 1:12.635 |
13. | Leclerc | 1:12.945 | 13. | Leclerc | 1:12.661 |
14. | Alonso | 1:12.979 | 14. | Alonso | 1:12.856 |
15. | Vandoorne | 1:12.998 | 15. | Vandoorne | 1:12.865 |
16. | Gasly | 1:13.047 | |||
17. | Stroll | 1:13.590 | |||
18. | Szirotkin | 1:13.643 | |||
19. | Ericsson | 1:14.593 | |||
20. | Grosjean | idő nélkül |