PÉNTEK |
1. szabadedzés:1. Verstappen 1:13.302 |
2. szabadedzés:1. Verstappen 1:12.198 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés:1. Verstappen 1:11.599 |
időmérő edzés:1. Vettel 1:10.766 |
VASÁRNAP |
Verseny: 1. Vettel, 2. Bottas, 3. Verstappen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Június 24.,16.10:Francia Nagydíj |
Július 1., 15.10:Osztrák Nagydíj |
Július 8., 15.10:Brit Nagydíj |
A Toro Rosso jó érzésekkel távozhatott Montrealból, annak ellenére is, hogy a nagy javulás mellett a megbízhatósággal is akadt némi problémája. Pierre Gasly autójába ugyanis a harmadik szabadedzés után a korábbi erőforrást kellett beszerelni, ami jócskán visszavetette a franciát az időmérőn. Aztán nem sokkal később jött az újabb csere, Gasly megkapta a frissített motort, igaz, ez már vont maga után hátrasorolást, így a pilóta a 19. helyet foglalhatta el a rajtrácson.
Bár csapattársa, Brendon Hartley eközben a jóval előkelőbb, 12. pozícióból várhatta a rajtot, versenye mégis hamar a végéhez ért a Lance Stroll-lal történt ütközése miatt. Az egyetlen állva maradt Honda-erőforrással hajtott gépet így Gasly kormányozta a futamon, amelyen tizenegyedikként intette le a kockás zászló. Ez több szempontból is hatalmas fegyvertény volt egy olyan pályán, amelyen egy évvel ezelőtt még nagy hátrányban volt a Honda.
„Minden területen javultunk. Úgy vélem, hogy a Honda eléggé nagy lépést tett meg előre. Idén először meg tudtam előzni az egyenesben egy Haast (Ferrari erőforrás) és egy Force Indiát (Mercedes erőforrás) is, ez eléggé biztató” – nyilatkozta lelkesen Gasly a Kanadai Nagydíj után.
A Honda teljesítménye azonban nemcsak a Toro Rossót, hanem a Red Bullt is lenyűgözte. Amennyiben a soron következő Francia GP-n is jól szerepel a japán gyártó, az osztrák alakulat megkaphatja az utolsó lökést a váltáshoz.
„Rengeteg adatunk van, amit még ki kell elemeznünk, hogy aztán újabbakat szerezzünk, hogy legyen összehasonlítási alapunk több pályáról is. Biztos vagyok benne, hogy az Osztrák Grand Prix előtt konklúzióra jutunk” – mondta Christian Horner, majd a két gyártót hasonlította össze egymással.
„Ahogy hallottam, a Honda nagyot lépett előre ezen a hétvégén, miközben a Renault is hozta azt, amit előzetesen tervezett. Most tengernyi GPS-adatunk van, aminek a segítségével meg tudjuk nézni, mekkora az erőforrások relatív teljesítménye.”
Horner mellett Helmut Marko is elégedetten beszélt a Honda továbbfejlesztett motorjáról, ami körönként három tizedes javulást hozott magával. Ezt a Honda szakembere, Tanabe Tojoharu is megerősítette, ám felemás érzéseit sem titkolta.
„Voltak pozitív és negatív történések is. Az új erőforrás figyelemreméltó teljesítménynövekedést jelentett, ám Pierre oldalán megbízhatósági gondunk adódott, míg Brendon futama eléggé rövidre sikerült” – összegezte a hétvégét.
„Ennek ellenére Pierre nagyon erős versenyt futott a rajtrács végéről, szóval csak arra fókuszálunk, hogy mind a két pilóta a lehető legjobban tudjon teljesíteni, kezdve Pierre hazai nagydíjával.”
Miközben a Honda javulása egyértelmű, mégis eléggé kockázatos lenne a váltás a Red Bull részéről, főleg, ha a Renault ügyvezetője, Cyril Abiteboul szavai nem csak üres ígéretek.
„A Red Bull a technikai és az üzleti oldalt is megvizsgálja majd, mivel nyilván teljesen más a Renault ügyfelének lenni, mint a Honda gyári csapatává válni. Teljesen más helyzet, és én ezt el is fogadom, azonban őszintén szólva, velünk esélye lenne újabb világbajnoki címet ünnepelni, amit a Hondáról nem tudok elmondani” – jelentette ki, és azt is kiemelte, hogy szerinte a Red Bull építi az egyik, ha nem a legjobb autót, amihez hozzáadva a Renault tervezett fejlesztéseit, két éven belül valóban felérhetnek a csúcsra.
Bár szép jövőképpel kecsegtet, a türelme mégis vészesen fogytán van a francia gyártónak, amely csak a hosszú múltra tekintve adott haladékot a Red Bullnak.
„Van egy határidőnk, és ez nem az ausztriai verseny. Akkor már mi nem fogunk a rendelkezésükre állni, mehetnek a Hondával beszélni. Ajánlatot kértek, mi ezt meg is tettük, most néhány napjuk van arra, hogy döntést hozzanak” – adta ki az ultimátumot.
„Úgy vélem, már minden szükséges információ a birtokukban van, így nem látok okot arra, hogy még tovább halasszák a döntést. Egyébként is a szabályok alapján május tizenötödike lett volna a határidő, azonban mi a tizenkét éves jó együttműködés miatt belementünk abba, hogy ezt egy kicsit kitoljuk. Azonban az ajánlatunk egy bizonyos határidőn túl már nem lesz érvényes. Először Kanadáig akartak várni, hogy megnézzék, milyen a Honda és a Renault új specifikációja. Most minden adat ott a kezükben, abszolút nincs semmi okuk arra, hogy még tovább halogassák a döntést.”
Egyes értesülések szerint a Renault azonban hiába vár, mivel a Red Bull már a Honda mellett tette le a voksát. A bejelentésre várhatóan az Osztrák Nagydíjon kerül sor, amikor a Red Bull egyidejűleg Daniel Ricciardo szerződéshosszabbítását is nyilvánosságra hozza – pont az ausztrál pilóta születésnapján.
A Red Bull egyébként meglehetősen konzervatív gumiválasztással készül a visszatérő Francia GP-re.