PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:44.242 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:42.795 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Vettel 1:43.091 |
időmérő edzés: 1. Vettel 1:41.498 |
VASÁRNAP |
14.10: a verseny (51 kör, 306.049 km) rajtja |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
Június 10., 20.10: Kanadai Nagydíj |
Sebastian Vettel Bahrein és Kína után Azerbajdzsánban is megszerezte az első rajtkockát, zsinórban harmadik alkalommal lett az övé a pole pozíció. A német legutóbb a 2013-as szezonban, az Olasz és a Dél-koreai GP között futott ilyen sorozatot.
„A Q1-ben és a Q2-ben is jól viselkedett az autóm, így tisztában voltam azzal, hogy megvan a tempóm a pole pozícióhoz. Az első körrel elégedett voltam, és szerencsére végül elég is lett" – utalt a tavalyi „ezüstérmes" arra, hogy a második körén hibázott, ezért nem tudott javítani.
„Eléggé feszített menet lesz a verseny. Bármi megtörténhet itt, és nagy eséllyel a biztonsági autó is pályára fog hajtani. A pozitívum az, hogy a gépem ma nagyon jó formában volt, így holnap is abban kellene lennie. Tegnap szenvedtem vele, még nem volt meg a bizalom és a ritmus, azonban ma, amikor igazán számított, akkor összeállt."
A pole pozíciót érő kör:
Nem hiányzott sok ahhoz, hogy Vettel pole-sorozata mellett a Ferrari első rajtsoros szériája is tovább folytatódjon, mivel Kimi Räikkönen két lila szektor után hibázott a köre végén, és lett végül csupán a hatodik. A finn egyébként az első hatosból egyedüliként kezdheti meg a versenyt az ultralágy keveréken, a többiek a keményebb, piros jelzésű Pirellivel lesznek felszerelve.
„Megvolt a sebességem, ám az utolsó kanyarban rontottam, így elvesztettem a lendületet az egyenes előtt. A hiba nélkül sokkal jobb helyzetből várhatnám a startot. Meglátjuk, hogy mit hoz a holnap" – mondta kissé csalódottan Räikkönen.
Maurizio Arrivabene csapatfőnök szerint a finn a pole pozíciót dobta el magától.
„Eléggé sajnálom Kimit, mivel az utolsó kanyarig úgy tűnt, hogy az övé a rajtelsőség, de ez mindig benne van a pakliban. Remélem, hogy legközelebb már jobban sikerül neki."
Lewis Hamilton eközben a szezonnyitó óta először várhatja majd a piros lámpák kialvását az első rajtsorból, ami azt is jelenti, hogy két nagydíj után újra márkatársa elé tudta kvalifikálni magát.
„Ez eléggé szoros volt, de minden tőlem telhetőt megtettem. Igaz, egy kis időt vesztettem a harmadik szektorban, ám Sebastian nagyszerű munkát végzett" – dicsérte meg a címvédő a riválisát, akivel tavalyhoz hasonlóan most is az első két pozíciót foglalják el a bajnoki összetettben.
„Végig ők voltak a leggyorsabbak, és nyilvánvalóan fenomenális autóval rendelkeznek idén. Ennek ellenére nagyon elégedett vagyok a csapat által elvégzett munkával, főleg ha megnézem, hogy tegnap még hol tartottunk. Benne vagyunk a közepében, de mindenképpen meg akarjuk nehezíteni holnap Sebastian dolgát" – osztotta meg ambícióit Hamilton.
A brit szavait Valtteri Bottas is megerősítette, aki 2017-ben a második pozíciót szerezte meg mind az időmérőn, mind a versenyen, annak ellenére is, hogy a futam bizonyos pontján a mezőny végén autózott.
„Persze, hogy harcba szállhatunk holnap a Ferrarikkal, hiszen mindkét autónkkal az elejében vagyunk. Jó helyekről startolhatunk, és őrült futam kerekedhet ki" – célzott az előző évi Azeri Nagydíj történéseire.
A legutóbbi GP győztese, Daniel Ricciardo a negyedik legjobb időt futotta, míg tavaly a 10. pozícióból rajtolva diadalmaskodott.
„Tiszta volt az utolsó köröm, miután az előzőben lekoccoltam a falat a 15-ös kanyarban, szerencsére nem túlzottan, ám éreztem, hogy a határon táncolok. Utána javítottam ezen, és eléggé jó kört raktam össze."
„Természetesen fontos a szombat, de szerintem már bebizonyítottuk, hogy a vasárnap az, ami igazán számít. Főként, ha a tavalyi nagydíjat vesszük alapul, amikor a tizedik helyről indultam, szóval ez a negyedik pozíció remek."
„Úgy gondolom, hogy jó csomagunk van, viszont a pálya holnap még sok meglepetést tartogathat mindenki számára. Ott lesz a nagy szél, a beborult ég, szóval minden a gumik megfelelő kezeléséről fog szólni, a kopás mértéke a kulcs" – fogalmazott az ausztrál.
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:41.498 | átlag: 212.918 km/ó |
2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:41.677 | 0.179 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:41.837 | 0.339 |
4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:41.911 | 0.413 |
5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:41.994 | 0.496 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:42.490 | 0.992 |
7. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:42.523 | 1.025 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.547 | 1.049 |
9. | Nico Hülkenberg* | német | Renault | 1:43.066 | 1.568 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 1:43.351 | 1.853 |
11. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:43.585 | 1.075 |
12. | Szergej Szirotkin | orosz | Williams-Mercedes | 1:43.886 | 1.376 |
13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Renault | 1:44.019 | 1.509 |
14. | Charles Leclerc | monacói | Alfa Romeo Sauber | 1:44.074 | 1.564 |
15. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:44.759 | 2.249 |
16. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Renault | 1:44.489 | 1.951 |
17. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Honda | 1:44.496 | 1.958 |
18. | Marcus Ericsson | svéd | Alfa Romeo Sauber | 1:45.541 | 3.003 |
19. | Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Honda | 1:57.354 | 14.816 |
20. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | idő nélkül | |
* 5 helyes rajtbüntetés idő előtti váltócsere miatt |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Räikkönen | 1:42.538 | 1. | Räikkönen | 1:42.510 |
2. | Verstappen | 1:42.642 | 2. | Hamilton | 1:42.676 |
3. | Hamilton | 1:42.693 | 3. | Bottas | 1:42.679 |
4. | Vettel | 1:42.762 | 4. | Verstappen | 1:42.901 |
5. | Ricciardo | 1:42.857 | 5. | Ocon | 1:42.967 |
6. | Ocon | 1:43.021 | 6. | Vettel | 1:43.015 |
7. | Bottas | 1:43.355 | 7. | Hülkenberg | 1:43.232 |
8. | Sainz | 1:43.426 | 8. | Pérez | 1:43.366 |
9. | Magnussen | 1:43.674 | 9. | Sainz | 1:43.464 |
10. | Hülkenberg | 1:43.746 | 10. | Ricciardo | 1:43.482 |
11. | Leclerc | 1:43.752 | 11. | Stroll | 1:43.585 |
12. | Pérez | 1:43.992 | 12. | Szirotkin | 1:43.886 |
13. | Alonso | 1:44.010 | 13. | Alonso | 1:44.019 |
14. | Szirotkin | 1:44.261 | 14. | Leclerc | 1:44.074 |
15. | Stroll | 1:44.359 | 15. | Magnussen | 1:44.759 |
16. | Vandoorne | 1:44.489 | |||
17. | Gasly | 1:44.496 | |||
18. | Ericsson | 1:45.541 | |||
19. | Hartley | 1:57.354 | |||
20. | Grosjean | idő nélkül |