A legfontosabb változás, hogy a jövő évtől az eddigi 105 kilogramm helyett 110 kilogramm lesz a versenyenként felhasználható üzemanyag mennyisége, ami azt jelenti, hogy véget érhet a „spórolás” időszaka. Az FIA reményei szerint ennyi emelés is elegendő ahhoz, hogy a pilóták a teljes futam alatt maximális teljesítménnyel használhassák a motort.
PÉNTEK |
1. szabadedzés:1. Hamilton 1:33.999 |
2. szabadedzés:1. Hamilton 1:33.482 |
SZOMBAT |
3. szabadedzés:1. Vettel 1:33.018 |
Időmérő:1. Vettel 1:31.095 |
VASÁRNAP |
Verseny: 1. Ricciardo, 2. Bottas, 3. Räikkönen |
KÖVETKEZŐ FUTAMOK |
Április 29., 14.10: Azeri Nagydíj |
Május 13., 15.10: Spanyol Nagydíj |
Május 27., 15.10: Monacói Nagydíj |
További módosítást jelent, hogy a következő esztendőtől különválasztják a pilóta és a versenyautó minimális tömegét, aminek eredményeképp a nehezebb versenyzőknek nem kell fogyókúrázniuk az idény során, hogy beférjenek a súlyhatár alá.
A harmadik változás a jövő évtől, hogy a pilóták számára kötelezővé teszik a biometrikus kesztyűk viselését az autókban, ezzel könnyítve az orvosi csapat munkáját egy esetleges balesetet követően.
Szintén döntöttek néhány, a 2021-től életbe lépő motorszabályokat érintő újdonságról, amelyek közül a legfontosabb, hogy a kipufogógázokból visszanyert energiáért felelős MGU-H rendszertől megválik a sportág, így lényegesen egyszerűbbek és olcsóbbak lesznek az erőforrások.
Amivel kapcsolatban viszont nem született döntés, az a költségvetési sapka bevezetése, amely a csapatok által költött pénzt szorítaná bizonyos határ alá. A kiszivárgott hírek szerint ez az összeg 150 millió dollár lenne, ám egyelőre nem fogadták el a javaslatot az istállók – s ennek kapcsán Claire Williams, a Williams helyettes csapatfőnöke elárulta, ha nem vezetik be három év múlva a korlátozó intézkedést, alakulata kiszáll a Formula–1-ből.
„A saját szemszögünkből nézve azt kell mondjam, hogy ha ez a költségvetési sapka nem lesz az új szabályok között, akkor a Williams bezár. Azt hiszem, a mi csapatunk az, amelyiken lehet látni, hogyan is kéne működnie egy F1-es istállónak – a pályán mutatott teljesítménytől függetlenül. Fáj ezt mondani, de néha meg kell hozni néhány szabályt a sportág érdekében, amely azt kívánja, hogy legyen ilyen korlátozás” – fogalmazott a 9-szeres konstruktőr-világbajnok team elöljárója.
A fentebb említett 150 millió dolláros költségvetési sapka bevezetése azt eredményezné, hogy a nagyobb csapatoknak jelentős költségcsökkentést kellene alkalmazniuk, ami nagy valószínűséggel számos igen fontos alkalmazott menesztésével járna, így a kisebb istállók nem feltétlenül lennének akkora hátrányban, mint jelenleg.