A holland pályafutása 3. sikere tulajdonképpen rajt-cél győzelemnek is tekinthető, hiszen a rajt utáni harmadik kanyarban az élre állt és többet ki sem engedte kezéből a vezetést, pedig a verseny után elárulta, aggódott a motorja miatt.
OKTÓBER 27., PÉNTEK |
1. szabadedzés: 1. Bottas 1:17.824 |
2. szabadedzés: 1. Ricciardo 1:17.801 |
OKTÓBER 28., SZOMBAT |
3. szabadedzés: 1. Verstappen 1:17.113 |
pole 1. Vettel 1:16.488, 2. Verstappen 1:16.574 |
OKTÓBER 29., VASÁRNAP |
futam: 1. Verstappen, 2. Bottas, 3. Räikkönen |
A HÁTRALÉVŐ FUTAMOK |
November 12., 17.00: Brazil Nagydíj |
November 26., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
„Az óriási kivetítőkön láttam, hogy a csapattársam, Ricciardo kiesett motorhiba miatt, aztán láttam az egyik Toro Rossót füstölni, a másikat kigyulladni, szintén a kivetítőn, szóval aggódtam, nehogy az én autóm Renault motorja is bemondja az unalmast. Folyamatosan figyeltük a mérnökeimmel a motor teljesítményét, és minden jól működött, de nem voltam nyugodt. Annyi balszerencsém volt az idény elején, szóval örülök, hogy most nem történt velem semmi” – mondta Verstappen, aki kitért a versenyre is, külön kiemelve a start eseményeit.
„A rajtnál sikerült szélárnyékba kerülnöm, aztán kívülről Vettel mellé kerültem, egy kicsit összeértünk, de ettől kezdve gyakorlatilag a saját versenyemet futhattam. Mindent egybevetve, tökéletes futamom volt” – értékelt az ifjú holland.
A második helyen záró Valtteri Bottas is a rajtnál történt események fontosságát emelte ki a verseny utáni értékelésében.
„Örülök, hogy a rajtnál kimaradtam a csetepatéból, és számomra a harmadik kanyartól gyakorlatilag egyértelmű volt a verseny kimenetele. Szerettem volna lépést tartani Maxszal, de nem tudtam, mert hol a fékekkel, hol a motorral volt valami apró problémám. Jó újra a dobogón állni, és sokat tanultunk ebből a hétvégéből. Ami Lewist illeti, abszolút megérdemli a világbajnoki címet, hiszen rengeteget dolgozott érte. Amikor az év elején a Mercedeshez kerültem, még nem ismertem emberként, csak azt tudtam, hogy nagyon gyors versenyző. Most már azt is tudom, hogy ugyanolyan normális ember, mint bármelyikünk, aki kőkeményen küzd a céljaiért, és ennek a mai nap hozta meg a gyümölcsét” – fogalmazott Valtteri Bottas.
A mexikói futam egyértelműen nem az első helyekért vívott csatáról szólt, hiszen nem is volt olyan, miután a rajtnál a világbajnoki pontverseny két éllovasa ütközött és a mezőny végére esett vissza. Sebastian Vettel nagy tempóban kezdte meg a felzárkózást, hiszen tudta, csak akkor maradnak életben világbajnoki reményei, ha legalább a második helyen végez. Vettel végül a negyedik lett, így Hamilton a 9. helyen célba érve is ünnepelhette a negyedik világbajnoki címét.
„A mai nap nem arról szólt, hogy mit értünk el, mert sokkal fontosabb, amit Lewis ért el. Egész évben fantasztikus munkát végzett, megérdemelte a bajnoki címet, szóval gratulálok neki. Ez az ő napja, ez csak róla szól, senki másról. Szeretek ellene versenyezni, idén is szerettem, jobb lett volna picit többet, de idén az övék volt a jobb csapat” – mondta Vettel a futam után.
A futam után a brit SkySports tv-csatorna megszólaltatta a Mercedes ügyvezetőjét, a korábbi háromszoros világbajnok Niki Laudát, aki keményen beszólt Sebastian Vettelnek a rajt után történt események miatt. „Nem igazán értem, hogy Vettel miért volt ilyen agresszív az első kanyarkombinációban és miért ütötte meg ilyen keményen Lewist. Ez az ütközés könnyen igazán drámai helyzethez is vezethetett volna, de Lewis fantasztikusan kezelte a helyzetet” – mondta Lauda. |
A rajt utáni ütközés Vettel szemszögéből, 15-szörös lassításban:
|
A negyedik világbajnoki címét a 9. hellyel biztossá tevő Lewis Hamilton a futam után rövid ideig beszélt csak arról, hogy miért vannak felemás érzései, aztán átadta magát az ünneplésnek.
„Hogy őszinte legyek, szörnyű, hogy egy ilyen futam után lettem világbajnok. Elég vegyesek az érzéseim. A mai nap nagyon szokatlan volt számomra, hiszen negyven másodperccel lemaradva autózni olyan, mintha a senki földjén vezetnék. Ha követned kell az előtted haladót, akkor ez az egyik legrosszabb pálya, ahol ezt megteheted, és nekem ma csak ez jutott feladatul, előzni, előzni és előzni” – mondta a brit, aki kitért a futam eleji eseményekre is.
„Nem hiszem, hogy túl agresszív lettem volna, sőt, tökéletesen tettem be az autómat az egyes kanyar után kínálkozó helyre. Szerintem még túl sok helyet is hagytam a mögöttem jövő autónak, kíváncsi leszek a visszajátszásokra” – vélekedett a friss világbajnok, aki a jövőt illető terveiről csak annyit mondott, nem fog „rosbergezni”, vagyis nem vonul vissza az idény végén, és köszöntet mondott a csapatának, valamint a Mercedes gyári dolgozóinak a kemény, egész éves munkáért.
1. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:36:26.550 |
2. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 19.678 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 54.007 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:10.078 p h. |
5. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
6. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
7. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1 kör h. |
8. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
9. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1 kör h. |
10. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1 kör h. |
11. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
12. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1 kör h. |
13. | Pierre Gasly | francia | Toro Rosso-Renault | 1 kör h. |
14. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 2 kör h. |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 2 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Carlos Sainz Jr. | spanyol | Renault | 59 | |
Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 55 | |
Brendon Hartley | új-zélandi | Toro Rosso-Renault | 30 | |
Nico Hülkenberg | német | Renault | 24 | |
Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 5 |