2: a Texasban otthont kapó nagydíjra kilátogató közönség kétszer (2012, 2013) láthatta azon pilótát pole pozíciót szerezni, aki az adott szezon végén világbajnokságot nyert. A győzelmek pedig háromszor (2013, 2014, 2015) lettek bajnoki címre váltva.
2: a Sebastian Vettel, Nico Rosberg duó egyaránt két alkalommal indulhatott az első rajtkockából Austinban, tették mindezt két egymást követő szezonban. Ahhoz, hogy ez a 2012-ben megkezdett sorminta tovább folytatódjon, Lewis Hamiltonnak kell megszereznie idén a pole pozíciót.
4: Jack Brabham 1959-ben, Jochen Rindt 1970-ben, Emerson Fittipaldi 1974-ben, míg legutóbb Hamilton 2015-ben lett hivatalosan világbajnok az Amerikai Nagydíjon. Idén pedig újabb bajnokavatásra kerülhet sor, amennyiben a brit nyer, miközben Vettel legfeljebb hatodik, vagy abban az esetben, ha a stevenage-i a második, míg riválisa a nyolcadik helynél hátrébb végez, és Valtteri Bottas sem nyer..
4: Hamiltonnak úgy sikerült négy ízben győzedelmeskednie az austini Grand Prix-n az eddig megrendezett ötből, hogy csak egyszer várhatta az első helyről a piros lámpák kialvását vasárnap.
4: Vettel négyszer, vagyis mindenkinél többször érte el a versenyen futott legjobb időt Texasban, miközben az aktív pilóták közül ő az egyetlen, akinek sikerült ilyen kört teljesítenie. Rosberg még 2015-ben volt a leggyorsabb vasárnap, azonban a német azóta már visszavonult a királykategóriából.
5: Ayrton Senna összesen ötször várhatta a nagydíj startját az első rajtkockában, miközben Michael Schumacher neve mellett négy pole pozíció áll. A jelenlegi mezőnyt szemügyre véve pedig Hamilton és Vettel számít a legjobbnak 2-2 elsőséggel. Azonban míg előbbi nem csak Austinban, hanem egyszer Indianapolisban is nyert a kvalifikáción, utóbbi mindkét alkalommal Texas államban érte el a pole pozíciót érő időt.
5: a Senna, Schumacher, Hamilton trió egyenként 5-5 alkalommal állhatott fel a dobogó tetejére az Amerikai Nagydíjon. A jelenlegi mezőnyből pedig a briten kívül csak Vettel mondhatja el magáról, hogy sikerült győznie az Egyesült Államokban.
7: Schumacher hétszer végzett az első három között, a jelenlegi mezőnyből pedig Hamilton (5) pezsgőzhetett a legtöbbször. Ez egyben azt is jelenti, hogy amikor a brit dobogóra állt Amerikában, mindig annak a tetejére léphetett fel.
PÉNTEK |
17.00–18.30: 1. szabadedzés |
20.00–21.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
18.00–19.00: 3. szabadedzés |
23.00–0.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
21.00: a verseny (56 kör, 308.405 km) rajtja |
A HÁTRALÉVŐ FUTAMOK |
Október 29., 20.00: Mexikói Nagydíj |
November 12., 17.00: Brazil Nagydíj |
November 26., 14.00: Abu-dzabi Nagydíj |
8: Ford Cosworthszal hajtott autót intett le a legtöbbször elsőként a kockás zászló az Amerikai GP-n, azonban a Ferrari akár fel is léphet melléjük a hét végén a lista élére.
10: a Ferrari tízszer szerezte meg a versenyen futott leggyorsabb kört megelőzve a Lotust (7) és a McLarent (6).
10: Watkins Glen, Indianapolis, Austin, Detroit, Phoenix, Sebring, Riverside, Las Vegas, Dallas és Long Beach is adott már otthont az Amerikai Nagydíjnak.
10: Lotus-versenyző összesen tízszer sajátította ki az első rajtpozíciót, miközben a Ferrari hét, míg a McLaren hat pole pozíciót tudhat a magáénak a Grand Prix-en.
10: a Lotus csapatának tíz elsősége mellé tíz győzelem is társul, amellyel az angol gárda számít a legsikeresebb konstruktőrnek az Egyesült Államokban. Őket a Ferrari és a McLaren követi 7-7 sikerrel.
10: összesen tíz (26.3%) alkalommal ünnepelhetett világbajnoki címet azon versenyző az idény végén, akinek az adott évben sikerült diadalmaskodnia USA-ban. Austinban pedig ötből háromszor (60%) hozott szerencsét a győzelem.
16: Hamilton esetében Szuzukában az 1-es, a 27-es, és a 31-es szám jelentette a kulcsot, hiszen pole pozícióját 1:27.31-es idővel, míg megnyert versenyét 1 óra 27 perc és 31 szekundum alatt teljesítette. A fenti számokat összeadva egyébként az ötvenkilencet kapjuk, a számot, amellyel jelenleg vezeti az egyéni összetettet Vettel előtt. A mostani hét végén pedig a 16-os lesz a brit szerencseszáma, mivel abban az esetben, ha ennyivel több pontot szerez riválisánál, miközben Valtteri Bottas sem nyer, akkor a fennmaradó versenyek eredményétől függetlenül négyszeres világbajnok.
17: első rajtkocka összesen tizenhét alkalommal (44.7%) lett futamgyőzelemre váltva az Amerikai Nagydíjak történetében, miközben Austinban csak két esetben (40%) örülhetett a pole pozíciós.
22: a Ferrari huszonkét esetben képviseltette magát a pódiumos ceremónián Amerikában, majdnem négyszer annyiszor, mint bajnoki riválisuk, a Mercedes (6).
…nyer, és Vettel nem végez az első ötben |
…2. lesz, és Vettel nem végez az első nyolcban, miközben Bottas sem nyer |
44: Hamiltonnak tizenhattal kell többet riválisánál, míg a Mercedesnek összesen 28 pontot kell gyűjtenie ahhoz, hogy biztossá tegye címét az Egyesült Államokban. Ha pedig összeadjuk a két említett számot akkor 44-et kapunk, vagyis a brit rajtszámát, miközben a stevenage-i a negyedik egyéni, a csapata pedig a negyedik konstruktőri bajnokságát készül megnyerni.
100: egy versenyző maximálisan 100 pontot zsebelhet be a hátralevő négy nagydíjon, miközben Vettel lemaradása 59 egységnyi Hamilton mögött az egyéni összetettben. A világbajnoki címre matematikailag pedig csak Bottasnak van némi esélye a fenti kettős mellett.
172: egy csapat legfeljebb 172 ponttal gyarapodhat az idény végéig, vagyis számszerűsíthető esélye bár még van a Ferrarinak, mégis a Mercedes akár már most Austinban megszerezheti negyedik konszekutív konstruktőri címét. Amennyiben a német gárda 28 egységet (második és ötödik hely) gyűjt össze Amerikában, akkor a további eredményektől függetlenül biztossá teszi címét. A németek egyébként 105 (26.5/verseny) pontot szereztek az elmúlt négy futamon, miközben a maranellói gárda csupán huszonkettőt.
308.405: ötvenhat, egyenként 5513 méter hosszú körből tevődik össze a 308.405 km-es versenytáv Austinban.
1417: Schumacher töltötte el a legtöbb időt az élen autózva Amerikában. A németet Jackie Stewart (1128) és Senna (1102) követi, mialatt a legjobb aktív Hamilton (988) a negyedik. A brit egyébként egy végigvezetett versennyel azonnal kettőt ugorva zárkózhatna fel a hétszeres bajnok mögé.
1:39.347: Vettel nevéhez fűződik a valaha versenyen futott leggyorsabb kör, amelyet a német még 2012-ben ért el. Az akkori 1:39.347-es ideje így máig körrekordnak számít.