A büntetést eredményező előzés |
A büntetést eredményező előzés |
A versenyzőként 109 F1-es futamon elinduló Salo mellett Austinban még Dennis Dean, Radovan Novak, valamint az ausztrál Garry Connelly volt a tagja az FIA versenyigazgatói bizottságának, amely a versenyhétvége alatti vitás, szabálytalan eseményekről dönteni volt hivatott. Az utolsó körben a harmadik helyre felugró holland tehetséget is ők sújtották az öt másodperces büntetéssel, miután Räikkönen előzésekor négy kerékkel elhagyta a pályát, és ezzel előnyt szerzett, ami a szabályok értelmében tilos – legalábbis az előnybe kerülő versenyzőnek vissza kell adni ilyenkor a megszerzett pozíciót a megelőzöttnek.
„A szabály az szabály, a büntetés korrekt döntést követően született meg. Max egyértelműen előnybe került a tizenhetes kanyar belső ívének levágásával, amelyet aztán nem adott vissza és az ilyen esetek után kötelezően jár az öt másodperces büntetés” – védte a mundér becsületét az idén 50 éves Salo, aki 1994–2002 között szerepelt az F1-ben, megfordult a Lotusnál, a Tyrrellnél, az Arrowsnál, a BAR-nál, a Ferrarinál, a Red Bullnál és a Toyotánál, két dobogóját egyaránt az 1999-es szezon második felében szerezte, amikor a Silverstone-ban lábát törő Michael Schumacher helyére ugrott be hat futam erejéig.
Az elmúlt hétvégi versenyt követően a wikipedia Salót bemutató angol nyelvű szócikkét ismeretlenek többször is átírták, s noha kezdetben még csak a „steward, aki azzal segítette a Ferrarit, hogy indokolatlan büntetésekkel sújtotta Max Verstappent” szöveg szerepelt az átírt változatban, később már az volt olvasható az oldalon, hogy Salo „a Ferrari által fizetett független versenybíró, akinek a feladata, hogy azon dolgozzon, hogy a Ferrari ismét világbajnok legyen.”
„A wiki szócikk átírásával nincs semmi bajom, jó viccnek tartom, de azóta több halálos fenyegetést is kaptam, leginkább Hollandiából, és ezeket nem lenne szabad tolerálni. Meggyanúsítanak azzal, hogy Räikkönennek és a Ferrarinak akarok kedvezni, de azt mindenki elfelejti, hogy Belgiumban én adtam a Maxénál súlyosabb büntetést Kiminek, amikor nem fékezett a dupla sárga zászló mellett” – mondta Salo.
A sztorinak további csavart ad, hogy Salo 1997-ben a Tyrrell csapatánál új társat kapott, bizonyos Jos Verstappent…