Bár az időmérő első két szakaszában inkább a Red Bullok domináltak, Sebastian Vettel már a Q3 elején jelezte egy komoly körrel, hogy vele is számolni kell. A Ferrari németje később tovább tudott javítani, s végül elhappolta a pole-t Verstappen és Ricciardo elől, ezen pedig még ő maga is meglepődött.
„Nem tudom, honnan szedtem elő ennyit az időmérő végén – ismerte el Vettel, aki az ötödik győzelmére készül holnap Szingapúrban. – A harmadik edzésen problémáim adódtak, mérgemben pedig olyan hangosan kiabáltam, mint a szurkoló tömeg. Hihetetlen volt, viszont szeretem ezt a pályát. Trükkös itt vezetni, de idővel egyre jobban ment. Most le kell nyugodnom, mert az autó elképesztő jó lett. Tudtuk, hogy megvan bennünk ez a teljesítmény, ám fontos volt ezt ki is hozni magunkból. A holnapi verseny viszont hosszú, a Red Bullok meg nagyon közel vannak, szóval biztosan szoros lesz a csata."
Nem vont le messzemenő következtetéseket a pénteki nap után Kimi Räikkönen, és számított arra, hogy változhat a feltételezett erősorrend a kvalifikációra. A finn végül hibázott az utolsó gyors körén, így több mint fél másodpercet kapott csapattársától, Vetteltől, ennek ellenére nem csalódott az eredménye miatt.
„Minden megváltozott az időmérőre, de ilyet már sokszor láthattunk a korábbi versenyhétvégéken – nyilatkozta Räikkönen. – Az eltérő üzemanyagszint sokakat elég erősnek mutathat. Tegnap még sehol nem voltunk a Red Bullhoz képest, ma viszont a hibám nélkül mindketten előttük végeztünk volna. Ez egy trükkös pálya sok kanyarral és sok olyan hellyel, ahol könnyű hibázni. A határon autózol, és néha jól jársz, néha viszont nem."
„Különböző gondokkal küzdöttünk, és mire az egyiken sikerült javítanunk, előjött egy másik. Elfogadom a negyedik helyet, hiszen ha megnézzük, hol álltunk az időmérő előtt, arra számíthattunk, hogy ennél sokkal hátrébb végzünk" – összegezte a hétvége eddigi alakulását a finn.
Max Verstappen teljesített a legkiegyensúlyozottabban a kvalifikáció nagy részében, hiszen meg tudta nyerni a Q1-et és a Q2-t is, végül azonban meg kellett elégednie a második rajthellyel. A holnapi győzelem érdekében ugyanakkor bízik a hosszú és kiszámíthatatlan versenyben.
„A hétvége során folyamatosan fejlődtünk, és ez az időmérőre is igaz, pedig végig hátrányban voltunk a motorerőnkkel – mondta a fiatal holland. – Azt viszont nem értem, hogy ezt miért nem sikerült megoldanunk. Az, hogy egy ilyen pályán a második helyen tudtunk végezni, biztató, ráadásul nem túl nagy a lemaradásunk. Ezért igencsak elégedett lehetek a kvalifikációval, míg a futam nagyon hosszú lesz és bármi megtörténhet."
A Red Bull másik versenyzőjét, Daniel Ricciardót is meglepte Vettel pole pozíciót érő köre, ám a harmadik helyről rajtoló ausztrál még kicsit sem mondott le a holnapi diadalról.
„Kisebb vereségként élem meg ezt az eredményt. A Q1 trükkös volt, de a Q2-ben és Q3-ban lényegesen változtak a körülmények és a köridők, mégsem tudtam sem én, sem Max elkapni Vettelt. Kicsit irigy vagyok az idejére, de még mindig hiszem, hogy meg tudjuk szerezni a győzelmet holnap. Seb felcsavarta ma a motort, én azonban már a holnapi napra koncentrálok" – fenyegetőzött Ricciardo.
A világbajnoki összesítés élén álló Lewis Hamilton csak a harmadik sorból kezdheti meg a 61 körös megmérettetést. Bár elmondása szerint a Mercedesnél számítottak a Red Bull komoly teljesítményére, legfőbb bajnoki riválisuk, a Ferrari őket is meglepte.
„Tudtuk, mikor idejöttünk, hogy nehéz dolgunk lesz – mondta a háromszoros világbajnok. – Itt alapvetően minden évben nehézségekkel kell megküzdenünk, azt viszont nem gondoltuk, hogy a Ferrari ennyire gyors lesz, csak a Red Bulltól számítottunk ilyen produkcióra. Mindent kihoztam az autóból, amit lehetett, és továbbra is bizakodunk."
„Ez a pálya sz*r az előzés szempontjából, ám a rajt, a stratégia és a safety car pályára küldése jó lehetőséget adhat. Viszont maratonit futunk, nem sprintelünk. Nem tudom, hogyan rukkolt ki a Ferrari ezzel az idővel, de hátravan még néhány verseny, ahol mi leszünk nagyon erősek" – ígérte Hamilton.
A britnél csapattársa, Valtteri Bottas még kevésbé derűlátó. Ő reménykedett abban, hogy a Mercedes javított az utcai pályákon megszokott gyengébb teljesítményén, ezúttal azonban még a dobogót sem tartja elérhetőnek.
„Egyszerűen túl nagy a lemaradásunk. Két héttel ezelőtt, Monzában minden nagyon jól ment számunkra, most viszont komolyan szenvedünk – ecsetelte a hétvégén a Mercedesszel szerződést hosszabbító finn versenyző. – Ez rávilágít arra, hogy még mindig gondunk van a leszorítóerővel és a mechanikus tapadással az ilyen típusú pályákon. Ez olyan terület, amin még sokat kell dolgoznunk. Úgy állunk rajthoz holnap, hogy tudjuk, az autónk nem elég gyors egy dobogós helyezéshez, ez sajnos kész tény."
Mindkét McLaren-pilóta bejutott a kvalifikáció harmadik szakaszába, és közülük Fernando Alonso szerezte meg az előkelőbb rajtpozíciót. A nyolcadik helyről induló spanyol számára most már egyszerű a cél és az ahhoz szükséges terv.
„A célunk az, hogy mindkét autónkkal pontszerző helyen végezzünk – szögezte le a kétszeres Szingapúri Nagydíj-győztes. – Akár már a rajt és az első néhány kör után eldőlhet, ki hol végez a végén, úgyhogy muszáj mindent beleadnunk a verseny elején, utána pedig csak tartanunk kell a pozíciónkat."
1. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:39.491 | átlag: 183.272 km/ó |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.814 | 0.323 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:39.840 | 0.349 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:40.069 | 0.578 |
5. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:40.126 | 0.635 |
6. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 1:40.810 | 1.319 |
7. | Nico Hülkenberg | német | Renault | 1:41.013 | 1.522 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:41.179 | 1.688 |
9. | Stoffel Vandoorne | belga | McLaren-Honda | 1:41.398 | 1.907 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:42.056 | 2.565 |
11. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:42.107 | 1.775 |
12. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:42.246 | 1.914 |
13. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:42.338 | 2.006 |
14. | Esteban Ocon | francia | Force India-Mercedes | 1:42.760 | 2.428 |
15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:43.883 | 3.551 |
16. | Kevin Magnussen | dán | Haas-Ferrari | 1:43.756 | 1.746 |
17. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:44.014 | 2.004 |
18. | Lance Stroll | kanadai | Williams-Mercedes | 1:44.728 | 2.718 |
19. | Pascal Wehrlein | német | Sauber-Ferrari | 1:45.059 | 3.049 |
20. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:45.570 | 3.560 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Verstappen | 1:42.010 | 1. | Verstappen | 1:40.332 |
2. | Ricciardo | 1:42.063 | 2. | Ricciardo | 1:40.385 |
3. | Alonso | 1:42.086 | 3. | Räikkönen | 1:40.525 |
4. | Sainz | 1:42.176 | 4. | Vettel | 1:40.529 |
5. | Vandoorne | 1:42.222 | 5. | Hamilton | 1:40.577 |
6. | Hamilton | 1:42.455 | 6. | Vandoorne | 1:41.227 |
7. | Palmer | 1:42.472 | 7. | Hülkenberg | 1:41.277 |
8. | Kvjat | 1:42.544 | 8. | Bottas | 1:41.409 |
9. | Hülkenberg | 1:42.586 | 9. | Alonso | 1:41.442 |
10. | Bottas | 1:43.137 | 10. | Sainz | 1:41.826 |
11. | Räikkönen | 1:43.328 | 11. | Palmer | 1:42.107 |
12. | Vettel | 1:43.336 | 12. | Pérez | 1:42.246 |
13. | Pérez | 1:43.594 | 13. | Kvjat | 1:42.338 |
14. | Ocon | 1:43.626 | 14. | Ocon | 1:42.760 |
15. | Grosjean | 1:43.627 | 15. | Grosjean | 1:43.883 |
16. | Magnussen | 1:43.756 | |||
17. | Massa | 1:44.014 | |||
18. | Stroll | 1:44.728 | |||
19. | Wehrlein | 1:45.059 | |||
20. | Ericsson | 1:45.570 |