Az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy az októberi fejlesztéssel a Honda legfőbb célja az, hogy 35-40 lóerővel erősebbé váljon a hajtóegység, és ez lehet az egyik feltétele is a maradásának. Ha sikerül elérni, folytatják az F1-es projektet, ha viszont nem, kiszállnak a sorozatból.
Úgy tűnik, a McLaren spanyol pilótája, Fernando Alonso is az új motortól várja az esetleges előrelépést, ugyanis míg korábban azt mondta, szeptemberig dönt arról, hogy meghosszabbítja-e szerződését a McLarennel, Ausztria óta már úgy nyilatkozik, októberben jelenti be, hogyan tovább.
Egyre inkább úgy néz ki, a McLaren lesz a válasza: ha feljavul a Honda-motor, azért, ha a japánok kiszállnak, azért.
Alonso mellesleg máris hátrányból kezdi meg a Brit Nagydíj hétvégéjét, ugyanis autójában energiatárolót kell cserélni. Ebből az energiaforrás-egységből négyet lehet szabadon felhasználni egy szezon során, Alonsónál viszont már az ötödiket szerelik be, ezért öt hellyel hátrasorolják a vasárnapi versenyre. A McLaren a pénteki szabadedzések után átnézi az erőforrást, hogy megállapítsa, elkél-e bármelyik másik egységnél is a csere, hiszen szívesebben vállalnák be Silverstone-ban a további büntetéseket, mint utána a Hungaroringen, ahol komolyabb hátrányba kerülhetnek a rajtrács végéről indulva.
Érdekes továbbá ezzel kapcsolatban a Sauber helyzete, mivel a svájci istálló április végén döntött úgy, hogy a következő szezontól ők is a japán motorszállító erőforrásait használják, ezt azonban nem csak a Honda esetleges távozása akadályozhatná meg. Ugyanis Frédéric Vasseur, a Sauber nemrégiben kinevezett csapatfőnöke elmondta, ijesztő dolgokat hallott a McLarentől a tervezett motorszállítójukról, és emiatt fontolóra vették, hogy a Honda helyett más beszállítótól vásároljanak motort.