F1: megváltoztatná a nevét jövőre a feltörekvő középcsapat

A Force India Formula–1-es csapatának megalakulását 2007 őszén jelentette be az egyik leggazdagabb indiai üzletember, Vijay Mallya, azt követően, hogy 88 millió euróért felvásárolta a Spykert, és jelentős indiai támogatásának köszönhetően a 2008-as szezonnak a Giancarlo Fisichella, Adrian Sutil versenyzőpárossal tudott nekivágni.
A debütáló esztendőben a pontszerzés még nem sikerült, ám 2009-ben már egy pole pozíciót és egy dobogót elcsípett a istálló, s úgy tűnt, a legjobb úton halad Mallyáék terve, hogy indiai pénzből folyamatosan fejlődő, a sportágban szép lassan tényezővé váló csapatot építsenek.
| Az elmúlt hétvégén rendezett őrült Azeri Nagydíjon az istálló két pilótája, Sergio Pérez és Esteban Ocon ütköztek egymással, amikor még mindketten az élmezőnyben haladtak – és reális esélyük lehetett volna a Force India történelmének első dupla dobogós futamát teljesíteni. Végül csak Ocon szerzett pontot, a verseny után pedig komoly beszélgetést ígért a csapat vezetősége a két kormányművésznek. |
| Két héttel korábban Kanadában is meggyűlt egymással a baja a csapattársaknak, igaz, akkor legalább az ütközést elkerülték. |
Az elmúlt nyolc évben azonban a hazai támogatók szép lassan eltűntek az alakulat mögül, ami egyáltalán nem járt az anyagi helyzet megrendülésével, hiszen a mostani idényben főtámogatójának köszönhetően 100 millió euró fölötti költségvetésből gazdálkodhat – amiért talán az a legkevesebb, hogy rózsaszínűre festette a korábban tradicionálisan indiai színekben versenyző autóit.
„Az idény végén hivatalosan benyújtjuk a csapat nevének megváltoztatására vonatkozó kérelmet az FIA F1-es bizottságánál. A 'Force' szócska megmarad a nevünkben, ez biztosítja majd, hogy az emberek tudják, kik vagyunk, hogy nem egy új, hanem egy régóta létező alakulat a miénk” – fogalmazott Otmar Szafnauer, a Force India csapatfőnöke.
Mindez csupán erősíti azt a pletykát, hogy a Force India szeretne egyre nemzetközibb istállóvá és márkává válni a száguldó cirkusz mezőnyén belül, és szeretne kilépni a saját árnyékából. Hiszen míg az induláskor szinte kizárólag indiai támogatója volt, az „otthoni” cégek mára egyértelmű kisebbségbe kerültek.
„Már rég beszélünk arról magunk között, hogy elhagyjuk a csapat nevéből az Indiát, ami egyre ésszerűbb változtatás lenne. Ma már nincs Indiai Nagydíj, alig vannak indiai szponzoraink, csak korlátozza a fejlődési lehetőségeinket az India név" – mondta Szafnauer, aki az új nevet nem árulta el, csak annyit, hogy nemzetközi imázst akarnak vele tükrözni.
Egybehangzó értesülések szerint jövőre Force 1 név alatt versenyezne az istálló, és az egyes szám lenne az, ami a nemzetköziséget sugallná.
A Force India idén a jubileumi szezonját futja a Formula–1-ben, s eddig a tíz év alatt egy edzéselsőség mellett ötször állhattak dobogóra a pilótái, a csapat legjobb versenyhétvégéje pedig a 2009-es Belga Nagydíj volt, ahol Giancarlo Fisichella az élről rajtolva hozta be az autóját – a team első pontjait és dobogóját szerezve – a második helyre, amit azóta sem tudott megismételni az istálló (alább megtekinthető a futam rövid összefoglalója).








