Az idei szabályok szerint a hajtáslánc mind a hat eleméből (belső égésű motor, turbó, hőenergia-átalakító, mozgásienergia-átalakító, elektronikus vezérlő, energiatároló) legfeljebb négyet lehet használni a 20 versenyhétvégén, azaz átlagosan ötöt kellene végigbírnia minden egyes elemnek.
Csakhogy a McLarennél máris több alkatrésszel átlépték a négyes határt, pedig még csak a szezon hatodik futamánál tartunk.
Jenson Buttont, aki az idén először versenyez az Indy 500-ra beugró Fernando Alonso helyén, 15 rajthelyes büntetéssel sújtották a plusz motorelemek miatt, és az angol a bokszból rajtol.
„A hőenergia-átalakítót kétversenyenként cserélnünk kell, ami elfogadhatatlan – mondta Haszegava. – Óvnunk kell a motort, de olyan átalakításokat kell végrehajtani, amelytől masszívabbá válik. Az első edzésnap végén mindig ellenőrizzük a motort, és a hőenergia-átalakító mutatói rendszerint nem megfelelőek, ezért volt szükség cserére Jenson esetében is. Csak így növelhetjük az esélyét annak, hogy elkerüljük a teljes leállást.”
Amíg a Honda a megbízhatóság növelésén dolgozik, nem sok esély van a teljesítmény javítására.