A Mercedes diadalmenetét megelégelő F1-es szurkolók azt várják a 2017-es szezontól, hogy izgalmasabb csatákat hoz, mint amit az előző négy évadban láttunk. 2005-ben a Ferrari, 2014-ben a Red Bull sikersorozatának vetettek véget egy-egy jelentős szabályváltoztatással, de még mindig kérdés, hogy az idei szezonra meghatározott módosítások elegendőek-e ahhoz, hogy valamelyest megbolygassák az állóvizet?
Nincs ember a világon, aki meg tudná mondani, valóban szorosabb lesz-e a versenyfutás az élmezőnyben, vagy hogy megtörténik-e a hatalomátvétel. Arra azonban vállalkozunk, hogy felvázoljuk, csapatonként mi a legjobb és a legrosszabb forgatókönyv. Ígérjük, az igazság a kettő között lesz valahol.
MERCEDES
A Mercedes csak altatott a téli teszteken, vagy csak túlságosan óvatos volt vadonatúj motorjával, amely sokkal nagyobb előrelépés a Ferrariéhoz és a Renault-éhoz képest. A kártyáit Melbourne-ben fedi fel a német csapat, amely ugyanúgy fényévekkel a többiek előtt marad, mint az előző három évben, és izgalomra legfeljebb a Hamilton–Bottas csata ad okot.Tényleg gondok vannak a csapatnál, amelynél nagyon hiányozni fog Paddy Lowe higgadtsága, amikor a Ferrari és a Red Bull hirtelen feljavulására kellene reagálni. James Allisonnal türelmetlen lesz Toto Wolff és Niki Lauda, ezért a fejlesztési harcban lemaradhat a csapat. Hamilton örül a külső riválisok által felállított kihívásnak, de az, hogy továbbra is alatta robban le rendszeresen a Mercedes, növeli a feszültséget a csapaton belül. A Mercedes a korábbi fölényének köszönhetően így is versenyben maradhat a győzelmekért és a vb-címért.
RED BULL
Lassan áll össze az autó, de az év elején a Mercedes és a Ferrari oda-vissza pofozgatja egymást, így egyik sem tud elhúzni. Európába érve aztán a Red Bull és a Renault is teljes fordulaton pörög, Ricciardo és Verstappen élvezi, hogy istállója a fejlesztési harcban könnyedén elhúz riválisai mellett. A szezon legkellemetlenebb pillanata akkor jön el, amikor a csapat vezetőségének ki kell jelölnie, melyik pilótát támogatja a vb-címért folyó csatában – a Hamiltont favorizáló Mercedesszel és a Vettelt „toló” Ferrarival szemben másképp nem lesz esélye.Hiába lesz hatalmas fejlesztési potenciál az autóban, hiába a Red Bullé a legerősebb pilótapáros, a motorfejlesztési szabadságban a Renault eltéved, és 2014-et idézve az egymásra mutogatásról szól a szezon. Monacóban vagy Szingapúrban pilótabravúrral elcsípheti a győzelmet a Red Bull, de tartósan nem tudja felvenni a versenyt a másik két élcsapattal, s olykor a Williams legyőzése is nagy kihívás lesz.
FERRARI
Nem csaltak a teszteredmények, a Ferrari ráhajtott az egykörös tempó javítására, és sikerrel járt. Melbourne-ben a vörösöké lesz az első sor, s hiába lesz jobb a Mercedes versenytempója, az új autókkal reménytelen lesz előzni, így miután a kerékcseréknél sem változik a sorrend, a Ferrari győzelemmel kezd. Meg is tartja jó formáját, Räikkönen remek csapatjátékosként beáll Vettel mögé, és a német az utolsó futamig versenyben lesz a vb-címért.Ez is olyan év lesz, mint a korábbiak, a Ferrari a tesztelés bajnokaként érkezik Melbourne-be, ahol nagyot koppan, nála sokkal erősebb Mercedesszel találkozik. Az autó versenyképessége pályafüggő lesz, s nyárra a Red Bulltól is lemarad. Vettel kiábrándul, a szezon után elmegy a Mercedeshez, Räikkönen visszavonul, és jöhet két új pilóta.
FORCE INDIA
Bár kesergett a csapat a teszteken az autó miatt, a rózsaszín VJM10-es a középmezőny élén marad, megvédi negyedik helyét a konstruktőr-vb-n. Ocon az időmérőkön felveszi a versenyt Pérezzel, de vasárnaponként a mexikói varázsol majd, a szezon elején az élcsapatok botlásait kihasználva a dobogóra is odaérhet.Nemcsak a színe miatt mosolyogják meg a Force Indiát, az autó teszteken felfedezett hibái valóban súlyosak, és ezek megjavítása a csapat minden energiáját felemésztik. Pérez Ocon rendszeres legyőzésével sokadszor bizonyít, de hiába reménykedik a ferraris szerződésben.
WILLIAMS
Paddy Lowe máris rámutatott olyan részletekre, amiben a Williams jobb a Mercedesnél. A legendás csapatnak minimális löket is elég lehet ahhoz, hogy visszatérjen az élmezőnybe, a világbajnok csapattól érkező vezető adhatja vissza a grove-iak hitét. Amikor legutóbb ilyen széles autókkal versenyeztek, Massa volt a mezőny legjobbja, csak nagy balszerencsével bukta el a 2008-as vb-címet. Most ismét élvezheti a széles autók előnyeit, és jó mestere lehet Lance Strollnak, akinek a milliói a következő évek sikereit is megalapozzák.Massán tavaly nagyon látszott, hogy várja a visszavonulást, a szezon erős kezdése után a második felében elvegetált. Ha nem harcolhat a dobogóért, ez az évad is hasonló lesz számára. Stroll esetében kulcskérdés, hogyan dolgozza fel, hogy rendszeres kicsúszásai és balesetei miatt megbélyegzik? A csapatban lenne potenciál, de Massa már, Stroll még nem alkalmas a feladatra.
McLAREN
Alonso azt mondta, a McLarennek a Red Bull 2014-es évadjából kell erőt merítenie. Az RB10-es sem nagyon mozdult a teszteken, Ricciardo mégis nyert vele három versenyt. Persze a Red Bull sokkal magasabb szintről érkezett 2014-be, mint a McLaren 2017-be. Ez a szintkülönbség fosztja meg Alonsót a győzelemtől, de a szezon hajrájára néhány dobogós helyezést szerezhet a spanyol, aki ebből erőt merítve még egy évig marad.Gyenge kezdés, gyenge folytatás, tanácstalanság, szakítás – erről fog szólni a McLaren és a Honda 2017-es idénye. A japán gyár olyan hévvel keresgéli a megoldást a motor megjavítására, hogy észre sem veszi a McLaren ügyvédjeit, akik hozzájuk képest sikeresebben dolgoznak, és előbb rájönnek, hogyan lehet a legkevesebbet bukni a hosszú távú szerződés felbontásán. És már csak egy kérdés marad: mi lesz Alonsóval?
TORO ROSSO
Ha sikerül összecsiszolni a Renault-motorral, az autó nemcsak szép, hanem gyors is lesz. Carlos Sainz Jr. újabb bivalyerős szezont fut, rendszeres pontszerzései közé karrierje első dobogós helyezése is illeszkedik, aminek köszönhetően a Ferrari első számú kiszemeltjévé válik.A száguldó Red Bull Cola bizony csak a festéséről marad emlékezetes. Egy éve rossz ütemben váltott a csapat az egyéves Ferrari-motorra, most rossz ütemben tér vissza a Renault-hoz. Az autó nem tudja úgy ellensúlyozni a lóerőhiányt, mint a Red Bullé, James Key hiába remek szakember, az alacsony költségvetés megköti a kezét. A Toro Rosso elveszik a középmezőnyben, Sainz és Kvjat szép lassan elveszíti a Red Bull kegyeit.
HAAS
Grosjean Magnussen személyében erős csapattársat kapott, akivel tényleg előreviszik a csapatot. A dán nem a levegőbe beszélt, amikor azt mondta, a Dallara kasztnija a Renault, sőt, a McLaren négykerekűihez képest sem számít visszalépésnek. Az új Ferrari-motorral a csapat inkább a középmezőny elején lesz, mintsem a végén, főleg az év elején kell figyelni a francia, dán párost!A Ferrari a tavalyi szoros együttműködés után elengedte az amerikai csapat kezét, a Haasnak egyedül kell megoldást találni a problémáira. Ilyen a fékrendszer krónikus meghibásodása, ami miatt a pilóták elbizonytalanodnak, nem bíznak meg az autóban, pedig az idén ez lenne az egyik legfontosabb összetevője a jó szereplésnek. A Haas ezért néhány kiugró szerepléstől eltekintve a Sauberrel csatázik az utolsó helyeken, és csak az idei és a tavalyi Ferrari-motor közötti különbség miatt kerül ki győztesen.
RENAULT
A Lotusból Renault-vá válás fájdalmas folyamatának utolsó hegei is begyógyultak, a műszaki stáb Bob Bell vezetésével visszaszerezte régi lendületét, amelynek köszönhetően időről időre képes volt visszakapaszkodni a szűk élmezőny közvetlen közelébe. Hülkenberggel most is képes lesz rá, a szezon végére a negyedik erővé válik a Renault, és még Palmer is képes lesz a rendszeres pontszerzésre.Hülkenberg örömmel szerződött a Renault-hoz, mert úgy gondolta, ismét együtt dolgozhat Frédéric Vasseurrel, aki az F3-ban, majd a GP2-ben összesen három évig volt a csapatfőnöke, és együtt rendkívül sikeresek voltak. Csakhogy Vasseurt kifúrta Cyril Abiteboul, akinek az irányítása alatt a Renault nem tudja kihasználni a gyári hátteret, és egész évben a középmezőny végén toporog, alig egy-két pontot elcsípve.
SAUBER
Wehrlein a svájci csapatnál bebizonyítja, hogy a Mercedes és a Force India is hibázott, a mikor úgy döntött, nem őt szerződteti. Ericssont rendre legyőzi, és az egyéves Ferrari-motor hátrányait ellensúlyozva többször is pontot szerez.A legszerényebb költségvetés, a leggyengébb motor és pilótapáros. A Manor távozásával teljesen nyilvánvalóvá vált, melyik csapat lesz a sereghajtó – miután a McLaren összeszedte magát…