F1: így könnyítette meg a Mercedes a Ferrari feladatát

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2017.03.26. 11:54
null
Vettel Verstappen elé jött ki a bokszból, ezzel el is dőlt a verseny
A Ferrari szerint nem azért nyerte meg Sebastian Vettel az Ausztrál Nagydíjat, mert gyorsabb az autója a Mercedeseknél. Jock Clear főmérnök szerint legalábbis Melbourne-ben nem derült ki, melyik autó a gyorsabb.

„Ahhoz, hogy lássuk, melyik autó a gyorsabb, szoros csata kellett volna. Erre nem került sor, egyik pilóta sem került olyan helyzetbe, hogy igazán a gázra kellett volna lépnie” – mondta Clear.

A verseny elején Lewis Hamilton vezetett Vettel előtt, majd miután az angol korán a bokszba állt, majd beragadt Max Verstappen mögé, Vettel a saját kiállása után Hamilton elé jött vissza, és el tudott húzni a Red Bull mögött ragadt Mercedestől.

„Az elején Hamilton diktálta a tempót, nem nyomta nagyon a gázt, nem is volt rá szüksége. Ugyanez volt a helyzet, amikor Seb került előre. Nem tudjuk, melyik autó a gyorsabb, csak azt, hogy most mi nyertünk” – folytatta Clear, aki abba is betekintést engedett, hogy alakult Vettel stratégiája.

„A verseny elején bíztunk benne, hogy közel tudunk maradni, és lehetséges a Hamilton elé vágás egy korai kerékcserével. Ezért fokozta Seb a tempót, de Hamilton gyorsan reagált, ő ment ki előbb.”

„Ekkor gondoltuk azt, hogy rendben, kint maradunk, ameddig lehet, később cserélünk kereket, így a végén frissebb gumikon esélyünk lehet támadni. Csakhogy mielőtt ezt átgondolhattuk volna, Hamilton forgalomba került, és a dolog magától megoldódott.”

„Őszintén, az ölünkbe hullott a lehetőség, de erre felkészültünk, minden ilyen esetre készen kell állni.”

„Seb a gázra lépett, amikor Lewis a bokszba állt, mert ilyenkor azzal is számolunk, hogy esetleg lassan melegszik fel a gumi a Mercedesen. Ám azzal, hogy Verstappen mögött ragadt, minden megoldódott” – mondta Clear.

Kérdés, ki hogyan taktikázik a jövőben? Antonio Giovinazzi a 15. körben állt ki kereket cserélni, szuperlágy gumikat kapott, amelyekkel a célig ment, azaz 42 kört tett meg velük. Kevin Magnussen 43, Felipe Massa 37, Max Verstappen 32 kört ment a szuperlágy gumikon a célig, Danyiil Kvjat a rajttól 34 kört tett meg az időmérőn is használt ultralágyakon.

 



 

 

 

Legfrissebb hírek

„Megnehezítem a saját életemet" – Norris elvesztette a vezetést a bajnokságban

F1
21 perce

„Mégis hova kellett volna mennie Verstappennek?" – a Red Bull értetlenkedett, az FIA érvelt

F1
1 órája

Piastri magabiztos győzelemmel állt a világbajnokság élére; Leclerc dobogóra vezette a Ferrarit Dzsiddában

F1
3 órája

Kulcsfontosságú rajt, trónfosztás, biztonsági autó és vonatozás – mit hozhat a szaúdi verseny?

F1
9 órája

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
23 órája

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
2025.04.19. 22:52

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot” – Norris idiótának érzi magát

F1
2025.04.19. 22:10

Verstappen a pole pozícióban, Norris a falban zárta a dzsiddai időmérőt

F1
2025.04.19. 18:30
Ezek is érdekelhetik