F1: Az új motor mellett én is kellettem ehhez – Ricciardo

A Red Bull-istálló az idény eleje óta azt hangoztatta, hogy bár az év eleje nehéz lesz számára, a Kanadai Nagydíjon érkező új motorral már felveheti a versenyt akár a Mercedesszel is. Aztán ahogy kipróbálták a barcelonai teszten azt a bizonyos új V6-ost, azonnal jelezték, már Monacóban használni akarják. Nemcsak az a plusz 35 lóerő tetszett benne a pilótáknak, hanem a sokkal jobb vezethetősége is.
Végül, akárcsak a gyári Renault, egyet kaptak, amelyet Daniel Ricciardo autójába tettek be. Szerintük a kanyargós városi pályán is aranyat érhet az új hajtómű, és tessék, Ricciardo az első edzésnapot toronymagasan az élen zárta – legalábbis ilyen fölényt az utóbbi években csak a Mercedestől szoktunk meg. Ricciardo minderre az autójából kiszállva kijelentette, az egésznek épp annyi köze van a motorhoz, mint saját jó teljesítményéhez.
„A legfontosabb, hogy tökéletesen megbízz az autódban, márpedig nekünk nagyon jó autónk van – mondta az ausztrál. – Ezen a pályán találsz a legtöbb időt azzal, hogy padlóig mered nyomni a gázpedált, és a határon autózol. Ez ugyanannyira fontos, mint az új motor. Utóbbiról nem mondanám, hogy fél másodpercet hoz, itt legfeljebb két tizedet, ami már elég lehet, ha szoros csatát vívunk a pole-ért. Azért várjuk meg az időmérőt! Jók az alapjaink, remélem, szombaton is hasonló lesz a pálya, nem történik drasztikus változás. Győzni szeretnék, de biztos vagyok benne, hogy a Mercedes sokkal közelebb jön. Mindenképp elöl akarok maradni."
Christian Horner szerint Ricciardo meggyőző volt, a szuperlágy és az ultralágy gumikon is gyorsabb volt a Mercedesnél, ami bizakodásra mindenképp okot adhat a csapatnak.
Lewis Hamilton az első edzést az élen zárta, de a másodikon csak második lett, és a gumikkal sem teljesen elégedett – az ultralágyakkal egyesek simán megtettek húsz kört.
„Bár az idén kaptunk itt egy, a korábbiaknál lágyabb gumit, még az is túlságosan kemény ehhez a pályához. Nagyon nehéz a megfelelő állapotába hozni, sokkal jobb is lehetne" – mondta Hamilton, akinek autója alatt a garázsban önálló életre kelt egy emelő, s behorpasztotta Mercedesének elejét.
Nico Rosberg azt mondta, örül a Red Bull jó formájának, mert a szurkolók csak nyernek vele – és a legutóbbi három Monacói Nagydíj győzteseként az is a fejében járhat, hogy végre valaki önerőből közé és csapattársa közé kerülhet a versenyen.

A Ferrariról ezt egyelőre nehéz elképzelni, de Sebastian Vettel szerint csapata annak ellenére versenyképes lehet, hogy csütörtökön rengeteget küszködött, és a középmezőnybe csúszott vissza az eredménylistán.
„Elég nehézkes nap volt, sok mindent megpróbáltunk, és sok minden balul is sült el. Úgy érzem, a kocsi gyors, csak valahogy ezt nem sikerült megmutatnunk – mondta a második edzést a 9. helyen záró négyszeres világbajnok. – Nehéz megmondani, ki mit próbált ki, ezen a pályán nagyon könnyű titkolózni. ha az eredményekre nézünk, nem látjuk az élbolyban a Ferrarikat, ez igaz. Nem is törekedtünk erre, szombaton sokkal jobbak leszünk. Nem az ötödik helyért jöttünk, hanem a győzelemért."
Kevin Magnussen a másik, aki a csütörtöki éllovas Ricciardo mellett kipróbálhatta Monacóban a Renault új motorját, de nem élvezhette a száguldást, mert szerinte magával az autóval van a fő probléma.
„Sajnos az igazi problémánk a kasztni, azt nem könnyű gyorsabbá tenni. A barcelonai teszten azt hittük, javítottunk a kocsi beállításain, de itt kiderült, hogy éppen az ellenkezője történt – mondta Magnussen. – A motorral nincs gond, de a mienk lehetne a legjobb motor a mezőnyben, az autó miatt sajnos nem sokkal lennénk előrébb a mostani helyezésünknél. A második edzésen nem volt tapadás, egyszerűen a falnak csúszott a kocsi. Semmivel sem mentem gyorsabban, mint az előző körben."
Jolyon Palmer délelőtt törte össze a Renault-ját, az angol szerint semmi meglepetés nem történt, nagyjából erre a teljesítményre számított a csapat.
| 1. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:14.607 | átlag: 161.019 km/ó | 40 kör |
| 2. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.213 | 0.606 mp h. | 36 |
| 3. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.506 | 0.899 | 48 |
| 4. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:15.571 | 0.964 | 42 |
| 5. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.815 | 1.208 | 53 |
| 6. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:15.981 | 1.374 | 54 |
| 7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.040 | 1.433 | 38 |
| 8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:16.120 | 1.513 | 48 |
| 9. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:16.269 | 1.662 | 40 |
| 10. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:16.325 | 1.718 | 46 |
| 11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:16.487 | 1.880 | 49 |
| 12. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:16.723 | 2.116 | 43 |
| 13. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:16.782 | 2.175 | 40 |
| 14. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:16.849 | 2.242 | 47 |
| 15. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:16.874 | 2.267 | 23 |
| 16. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:17.286 | 2.679 | 42 |
| 17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:17.530 | 2.923 | 29 |
| 18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:17.562 | 2.955 | 39 |
| 19. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:17.761 | 3.154 | 24 |
| 20. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:17.999 | 3.392 | 49 |
| 21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:18.647 | 4.040 | 10 |
| 22. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:18.814 | 4.207 | 46 |
| 1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:15.537 | átlag: 159.037 km/ó | 31 kör |
| 2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:15.638 | 0.101 mp h. | 39 |
| 3. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:15.956 | 0.419 | 26 |
| 4. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.308 | 0.771 | 29 |
| 5. | Max Verstappen | holland | Red Bull-TAG Heuer | 1:16.371 | 0.834 | 30 |
| 6. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.426 | 0.889 | 37 |
| 7. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:16.560 | 1.023 | 34 |
| 8. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:16.697 | 1.160 | 28 |
| 9. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:16.912 | 1.375 | 24 |
| 10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Ferrari | 1:17.130 | 1.593 | 39 |
| 11. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:17.562 | 2.025 | 44 |
| 12. | Romain Grosjean | francia | Haas-Ferrari | 1:17.599 | 2.062 | 33 |
| 13. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:17.838 | 2.301 | 27 |
| 14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Haas-Ferrari | 1:17.909 | 2.372 | 25 |
| 15. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:17.920 | 2.383 | 26 |
| 16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:18.187 | 2.650 | 29 |
| 17. | Kevin Magnussen | dán | Renault | 1:18.274 | 2.737 | 34 |
| 18. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:18.301 | 2.764 | 33 |
| 19. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:18.746 | 3.209 | 10 |
| 20. | Jolyon Palmer | brit | Renault | 1:18.871 | 3.334 | 22 |
| 21. | Rio Haryanto | indonéziai | Manor-Mercedes | 1:20.528 | 4.991 | 28 |
| 22. | Pascal Wehrlein | német | Manor-Mercedes | 1:20.868 | 5.331 | 25 |








