F1: hiába a második hely, a Ferrari kaszálja a legtöbbet

Vágólapra másolva!
2016.04.07. 14:58
Az Autosport.com kimutatása szerint az idén az F1-es csapatok közül a Ferrari kapja a legtöbb pénzt a Formula One Management 2015-ös bevételeiből.

Mint az az alábbi táblázatból kiderül, a tavaly is az F1-ben szereplő tíz F1-es istálló között körülbelül 965 millió dollárt osztanak szét a FOM javára tavaly befolyt televíziós közvetítési jogokból, a versenyhelyszínek által kifizetett jogdíjakból, valamint a szponzorációból származó, illetve egyéb bevételekből.

A csapatok 2016 áprilisától kilenc részletben kapják meg a pénzeket – igaz, volt istálló (Force India, Sauber), amely előleget kért.

Az első oszlop (COL 1) az adott csapat előző két-hároméves besorolását mutatja (egyenlően osztják el azok között, akik pontot szereztek az elmúlt három szezonban), míg a második csak az előző, 2015-ös szezonban kapott besorolást, ezt az eredmények alapján határozták meg (COL 2). A táblázat alapján a Ferrari a teljes bevételek körülbelül húsz százalékát kapja majd, durván 33 millió dollárral többet, mint amennyit az előző idény után.

A Ferrari a sportágban való tradíciói miatt további másik bónuszt is kap – ez ráadásul 70 millióra rúg –, de a Mercedes, a Red Bull és a Williams is részesül hasonló juttatásban (LST, OTHER). A konstruktőr- bajnoki bónusz (CCB) miatt szintén is négy istálló részesült jutalomban: a Ferrari, a McLaren, a Red Bull és a Mercedes. A Renault azért nem, mert időközben Lotussá változott, majd vissza.

Míg idén körülbelül 965 milliós jutalomban részesülnek a csapatok, addig tavaly 883 milliót kaptak ugyanennyi futam (19) után, ez kilenc százalékos emelkedés.

Kíváncsi a Formula–1 gazdasági hátterére? Ide kattintva bővebben olvashat róla!

A táblázat kimutatása a 2015-ös szezonból származó bevételeket illetően (Fotó: autosport.com)
A táblázat kimutatása a 2015-ös szezonból származó bevételeket illetően (Fotó: autosport.com)

 

Legfrissebb hírek

Kulcsfontosságú rajt, trónfosztás, biztonsági autó és vonatozás – mit hozhat a szaúdi verseny?

F1
15 perce

„Pokoli küzdelem lesz magunk mögött tartani Piastrit" – a Red Bull taktikája bevált, de mit hoz a verseny?

F1
14 órája

„Agyátültetésre van szükségem” – Hamilton továbbra is szenved az időmérőn a Ferrarival

F1
15 órája

„Cserben hagytam magamat. Cserben hagytam a csapatot” – Norris idiótának érzi magát

F1
16 órája

Verstappen a pole pozícióban, Norris a falban zárta a dzsiddai időmérőt

F1
20 órája

A McLaren óriási fölényben a szaúdi időmérő előtt; Hamilton a top 10-en kívül

F1
23 órája

„Sok hátránya van Verstappennek" – az Aston Martinnál és a Mercedesnél sincs hely a holland számára?

F1
Tegnap, 12:28

Hamilton nem tudja, képes lesz-e bejutni a Q3-ba; Leclerc szerint bármi lehetséges Dzsiddában

F1
2025.04.18. 23:33
Ezek is érdekelhetik