A sheffieldi egyetem tudóscsoportja a szerintértékelte a pilótákat, hogy milyen technológia állt rendelkezésükre karrierjük során, és hogy milyen erős csapatokban versenyeztek. A kutatás eredményeképp kiszámították, hogy a siker 85 százalékban az autó érdeme, és csak 15 százalékban a versenyzőé – ez az arány a világbajnokságok kétharmadára igaz.
A tudósok szerint ezek alapján az 1950-es években öt vb-címet nyerő Juan Manuel Fangio minden idők legjobb F1-es versenyzője, megelőzve Alain Prostot és Fernando Alonsót. A dobogóról éppen lemaradt Jim Clark, aki viszont ugyancsak lehagyta Ayrton Sennát.
Michael Schumacher csupán a kilencedik, megelőzve Sebastian Vettelt, de a britek gyorsan hozzátették, hogy ha a hétszeres világbajnoknak csak 2006-ig bezárólag vizsgálják a karrierjét, akkor a harmadik helyre kerül. A háromszoros világbajnok Niki Laudát viszont lefelejtették a százas listáról – vagy nem volt elég jó…
„Állandó kérdés, hogy ki minden idők legjobb Formula–1-es pilótája, erre kerestük a lehető legobjektívebb választ. Nehéz kérdés, mert nem tudni, mekkora szerepet játszott az autó az egyes vb-címek megszerzésében. Azt hiszem, a kutatásunk ellenére folytatódni fog ez az örök vita” – mondta a sheffieldi kutatócsoport egyik tagja, aki hozzátette, algoritmusuk más területeken is hasznos lehet, ahol nem azonos feltételekkel dolgozók teljesítményét akarják összevetni.