„Ez a balesetem még a 13 évvel ezelőtti brazíliainál is keményebb volt – mondta Alonso. – Az első becsapódás után igazán megrémülsz, főleg, ha a levegőbe emelkedsz az autóval. Abban bízol, hogy az autód szerencsésen fog landolni, nem fejjel lefelé vagy bele a falba. A bukfencezéskor szeretnéd, hogy véget érjen, de ez mintha sohasem akarna befejeződni. Aztán amikor megállt, láttam egy kis lyukat, ahol ki lehet mászni.”
Alonso elmondta, elsősorban azért igyekezett ki az autójából, hogy a versenyt a tévében néző édesanyját megnyugtassa.
„Tisztában vagyunk vele, hogy az életünket tesszük kockára, amikor 300-zal száguldunk. Ha valaki ilyenkor rossz szögben érkezik a rossz helyre, súlyos a probléma. Nekem szerencsém volt, és már nagyon várom, hogy visszaülhessek az autóba” – mondta Alonso.
EGY MÁSIK SZÖGBŐL
Alonso talán mégsem ezeknél a baleseteknél volt a legközelebb a súlyos sérüléshez, hanem a 2012-es Belga Nagydíj rajtjánál, amelynél Romain Grosjean Lotusa centikkel szállt el a feje mellett. Ebben az esetben csak szenvedő fél volt.
A tavalyi tesztidényben Barcelonában szenvedett balesetet, amelyet követően ki kellett hagynia az idénynyitó Ausztrál Nagydíjat. A baleset körülményeit máig nem sikerült egyértelműen tisztázni.
Egy szimuláció a balesetről:
A 2003-as évben nem csak Interlagosban szenvedett látványos balesetet Alonso, az Olasz Nagydíj rajtjánál az utolsó helyről (Baumgartner Zsolt mögül) indulva a nagy helyezkedésben nekiment Jos Verstappen Minardijának, és a két kerék ütközése a levegőbe dobta a Renault-t. Nagy szerencséje, hogy mindez még viszonylag kis tempónál történt.
A 2004-es idényben a Monacói Nagydíjon, majd Indianapolisban is nekiment a falnak a pálya egyik leggyorsabb pontján.
2007-ben gyakorlatilag a világbajnoki címe úszott el a Japán Nagydíj felhőszakadásában.
A spanyol tavaly az Osztrák Nagydíj rajtjánál is emlékezetes balesetet szenvedett, McLaren-Hondájával Kimi Räikkönen Ferrarijára „mászott fel”. Egy szurkolói felvétel:
Gyűjtemény Alonso baleseteiből: