A szabálymódosítást Párizsban hagyták jóvá pénteken.
A 16 perces első szakaszban a 7. perc leteltekor kiesik az, akinek a legrosszabb az időeredménye. Ezt követően 90 másodpercenként kiesik az utolsó.
A 15 perces második etapra 15 versenyző marad. A 6. perc után kiesik az utolsó, és 90 másodpercenként újabb versenyzőtől búcsúzunk.
A 14 perces utolsó szakaszban nyolcan maradnak, az 5. perc végén kiesik az utolsó, majd 90 másodpercenként további öt pilóta. Az utolsó másfél percre ketten maradnak.
A szakasz végén nem az esik ki, aki az idő lejártakor az utolsó, hanem aki az összes mért kör befejezése után az utolsó helyen áll.
Ez volt az eredeti módosítási terv is. Korábban a Formula One Management tévés közvetítésért felelős vezetői jelezték, csak a Spanyol Nagydíjra készülnek el a rendszerrel, ezért szó volt róla, hogy elhalasztják a szisztéma bevezetését. Aztán azt mondták, lesz az Ausztrál Nagydíjon másfél percenkénti kiesés, de csak az első két szakaszban.