F1: a Ferrari keveset, a Renault még rengeteget fejleszthet

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2016.03.17. 14:41
Az FIA nyilvánosságra hozta, hány fejlesztési egységet használtak fel az F1-es motorgyártók a 2015-ös szezon zárása óta. A Ferrari a 2016-os kvótájának közel háromnegyedét felélte, míg a Renault még a 32 fejlesztési zseton negyedét sem használta ki.

A Mercedes, a Ferrari, a Honda és a Renault is 32 egységethasználhat fel, s az előző idénnyel ellentétben nincs megszabva, hogy az 1.6-os turbómotoros hibrid rendszer mely részeit alakítják át a gyártók.

A Ferrari a 32 zsetonból 23-at használt az Ausztrál Nagydíjon bevetendő motorokhoz, a Mercedes 19-et, a Honda 18-at, míg a Renault csak hetet.

Ez azt jelenti, hogy a szezon hátralévő időszakára a Ferrarinak 9, a Mercedesnek 13, a Hondának 14, a Renault-nak 25 maradt. A francia gyártó a kevés fejlesztés ellenére fél másodpercet hozott a Mercedeshez és a Ferrarihoz képest az előző szezon vége óta.

Mivel az idén húsznál több verseny lesz, az FIA a tavalyi négy helyett öt hajtóművet engedélyez pilótánként a teljes szezonban. Ez azt jelenti, hogy a gyártók további négy lépésben fejleszthetik erőforrásaikat.

Legfrissebb hírek

Jöjjön a negyvenedik! – Zsoldos Barna jegyzete

F1
4 órája

Spában már a Q1-ben kiesett mindkét Aston Martin, a Hungaroringen kibérelték a harmadik sort

F1
5 órája

„Bernie kinézett az ablakon a Halászbástyára és közölte, hogy ide kell hozni a versenyt” – Dávid Sándor-interjú

F1
5 órája

Leclerc: Ez a valaha volt egyik legjobb rajtelsőségem, és biztos, hogy ez a legváratlanabb

F1
8 órája

Hamilton: Teljesen hasznavehetetlen vagyok, a csapatnak valószínűleg versenyzőt kellene cserélnie

F1
9 órája

Charles Leclerc meglepte a McLarent, az övé az első rajthely a Hungaroringen

F1
10 órája

A szuperhős Amerika kapitány is feltűnt a Hungaroring paddockjában

F1
10 órája

Hungaroring: ikonikus szakaszok, legendás pillanatok – összeállítás

Képes Sport
12 órája
Ezek is érdekelhetik