„A festésünk folyamatosan fejlődött az évek során, és most úgy döntöttünk, új lapot kezdünk, ezt a festéssel is tükrözzük. Agresszívabb lett az autó, jobban szembeötlik, és remélhetőleg jó néhány pilóta visszapillantójában is felbukkan” – mondta a bemutatón Christian Horner csapatfőnök a matt, „lilátlanított”, a kék mellett dominánsabb sárga-piros színezéssel ellátott autóról.
A Red Bull az új autóját a hétfőn kezdődő barcelonai tesztelésen veti be először, a szerdán bemutatott gép nem az, amellyel a spanyol pályán fog száguldani Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat.
A csapatok többsége hétfő reggel mutatja be a négykerekűjét, de a Red Bull a Pumával kötött sportszergyártói szerződése miatt is akart kedvezni a szponzorainak.
Az autót a korábbi kilenc évhez hasonlóan Renault-motor hajtja, ám az erőforrás 2016-ban más nevet kap, a fő támogató TAG Heuer lett a hajtómű névadó szponzora (a tavaly az autónak erős lila hatást adó Infiniti autómárkát váltotta). Persze így is ugyanazok a motorok dübörögnek majd, mint a Lotusból gyári Renault-vá visszavedlő riválisnál – ha az elmúlt két év szenvedései tovább folytatódnak, érdekes lesz hallgatni, hogy a csapat vezetői a francia autógyárat vagy a svájci óragyárat szapulják majd…
Mindenesetre mindkét fél érdeke, hogy normalizálódjon a viszonyuk. Ehhez a Red Bullnak azt is el kell fogadnia, hogy a Renault kapkodás helyett lassan építkezik.
A két autót idén változatlan felállásban a háromszoros futamgyőztes Daniel Ricciardo és az orosz Danyiil Kvjat vezeti.
Csapat | Dátum |
Mercedes | ? |
Red Bull | február 17. (csak festés), február 22. |
Williams | február 22. |
Ferrari | február 19. |
McLaren | február 21. |
Force India | február 22. |
Toro Rosso | február 22. (teszt), február 29. (festés) |
Renault | február 3. |
Sauber | március 1. |
Manor | február 22. |
Haas | február 22. |