A Honda elismerte, hogyalaposan mellényúlt a hajtáslánccal, amely nemcsak gyenge, hanem borzalmasan sérülékeny is volt 2015-ben. A két versenyző (illetve az Alonso helyére Ausztráliában beugró Kevin Magnussen) 14-szer nem jutott el a célvonalig, kétszer a rajtvonalig sem, s a rengeteg motorcsere miatt olyan hatalmas mennyiségű rajtbüntetést kapott, hogy emiatt meg kellett változtatni a büntetések rendszerét.
Button a 16., Alonso a 17. helyen zárta az egyéni vb-t, a McLaren 9. lett a csapatok között, amihez hasonló csúfságra (a kémbotrány miatti 2007-es kizárást nem számítva) 1980 óta nem volt példa. Mindezt az után, hogy a csapaton belül mindenki azt ígérgette, hogy az idény végére a McLaren-Honda lehet az egyetlen konstrukció, amely felér a Mercedeshez…
A Honda az új évre a belső égésű motort, a turbót és a problémák fő okozójának kikiáltott hőenergia-átalakítót is áttervezte. Már az is nagy előrelépés lenne, ha megbízhatóvá tennék a motort. Minden ígérgetés és fogadkozás másodlagos. Úgyis mindenki arra figyel majd, milyen eredményes lesz a csapat első tesztje Barcelonában.
A McLaren „innovatív” jelzővel illette új modelljét, amely megtartotta „nullaméretű” koncepciót és a tavalyról már ismert rövid orrot.
„A megújított McLaren-Honda együttműködés második évének kezdetén egységesen dolgozunk a közös cél érdekében, ez pedig a győzelem. Nem határoztunk meg elvárást, mikor fognak jönni a sikerek, de azt bátran kijelenthetem, hogy mindannyian elkötelezettek vagyunk” – mondta Ron Dennis csapatfőnök.
Hétfőn és szerdán Jenson Button, kedden és csütörtökön Fernando Alonso ül az autóban.
A csapat a napokban bejelentette, hogy a Red Bullhoz távozó TAG Heuer helyett Richard Mille lesz a McLaren órákat gyártó szponzora. Új tesztpilótát is bemutattak: a GP2-ben tavaly 9. japán Macusita Nobuharu lesz a belga Stoffel Vandoorne társa a tartalék sorban.