Az immár háromszoros világbajnok Lewis Hamilton szerint őrülten csúszik a Mexikói Nagydíjnak otthont adó versenypálya vadonatúj aszfaltja. A Mercedes pilótája az első szabadedzést a 11., a másodikat a negyedik helyen zárta.
„Őrület, mennyire csúszik, mint egy gokartpálya! Monzában sem nagyon tapadnak a gumik, de a magaslati ritka levegő miatt itt teljesen máshogy hatnak a légterelők, és még rosszabb a helyzet, mint Olaszországban – mondta Hamilton, aki az első szabadedzésen az alacsony leszorító erőnek, ebből fakadóan kisebb légellenállásnak köszönhetően 362 kilométer per órás végsebességet ért el. Ám ugyanez miatt a teljes körön nem volt elég gyors, ezért a két edzés között módosított az autón a Mercedes, aminek alacsonyabb végsebesség és jobb köridő lett az eredménye. – Mindenki küszködik, ami kiegyensúlyozza a mezőnyt, senki sincs nagyobb hátrányban csak emiatt. De körről körre javul a helyzet, nincs miért aggódni.”
A ferraris Kimi Räikkönen is panaszkodott, ő nem gokartpályáról beszélt, neki a ralis emlékeit idézte fel a csúszós pálya. Hamiltont mindkét szabadedzésen megelőzte csapattársa, Nico Rosbergnél a második tréningen senki sem volt gyorsabb.
OKTÓBER 30., PÉNTEK |
1. szabadedzés: A Renault megtáltosodott a magaslati levegőn |
2. szabadedzés: Rosberg és Hamilton közé bejött a két Red Bull-Renault |
OKTÓBER 31., SZOMBAT |
17.00–18.00: 3. szabadedzés |
20.00–21.00: időmérő |
NOVEMBER 1., VASÁRNAP |
20.00: a verseny (71 kör, 305.354 km) rajtja |
Az időpontok magyar idő szerint értendőek. |
ELŐZMÉNYEK |
Utolsó körös vb-dráma, elütött kutya – az 5 legjobb Mexikói GP |
A szezon végén távozik a Manor-istálló vezetősége |
Pusztító volt az Amerikai Nagydíj a szervezőkre nézve |
„Borotvaélen táncolunk, a határon kell autózni, hogy a gumikat és a fékeket is megfelelő állapotban tartsuk. Alig van tapadás, régen voltak ilyenek a gokartpályák, de ezen azért jobb vezetni” – mondta Rosberg, akitől azt várja Toto Wolff csapatfőnök jövőre, hogy nőjön fel a feladathoz, és kerüljön egy szintre Hamiltonnal.
„Egyeseknél eljön az a pillanat, amikor megkérdőjelezik, tudnak-e valaha olyan jók lenni, mint a riválisuk. Ettől Nico még távol van, remélem, nem is jut el idáig” – mondta Wolff.
A hosszú egyenesek miatt előzetesen mindenki Mercedes-fölényt várt Mexikóvárosban, de a Red Bull önmagát is meglepve egész pénteken ott volt a tűzvonalban.
„Az összes kanyar a mi kocsinknak fekszik, igaz, a lassú íveken, illetve az egymást követő gyors hajlatokban megszerzett előnyünk elveszik az egyetlen hosszú egyenesben – mondta Daniel Ricciardo. – Gyorsabbak vagyunk, mint reméltük, de majd meglátjuk, mi lesz szombaton. Nem hiszem, hogy a pole pozícióról álmodhatunk, nem reális elvárás, már annak nagyon örülnék, ha az időmérőn is csak két-három tizeddel kapnánk ki a Mercedestől.”
Az első szabadedzést Max Verstappen zárta az élen, bár a leggyorsabb körében egy kanyart levágott. A második edzésen nem került köridő a neve mellé, mert az első mért köre végén, az utolsó előtti kanyarban a falnak ment az autójával.
„Hidegek voltak még a gumik, és talán én sem koncentráltam eléggé. Mintha ez is bemelegítő kör lett volna, nem is nyomtam nagyon a gázt, még a gumikat melegítettem, és egyszer csak megcsúszott az autó – mondta Verstappen. – Elég lassú a pálya, ami kiábrándító, de alacsony volt a tapadás is, talán majd jobb lesz. A stadionrész viszont nagyon tetszik, izgalmas lesz, ha tele lesz nézővel. Az autóval nincs gond, szerintem erősek leszünk.”
Verstappenben egyre többen látják azt a versenyzőt, akiért a Ferrari és a Mercedes meg fog küzdeni 2017 előtt, amikor Kimi Räikkönen és feltételezhetően Nico Rosberg utódját keresik. A holland apja, Jos Verstappen elmondta, hogy a fia még egy évet mindenképpen eltöltene a Toro Rossónál, de a 2016-os szezon után már készen állna arra, hogy élcsapathoz szerződjön.
„Nem számít, ki a csapattársam, ha olyan autóban ülök, amellyel vébét lehet nyerni. Lewis Hamilton nagyon tehetséges, nem véletlenül nyert három világbajnoki címet. Egyedi a stílusa, nagyon jó az F1-nek, hogy itt szerepel, színesíti a palettát. Izgalmas lesz ellene csatázni, már várom” – mondta Verstappen.
A nap pletykája, hogy a Force India üzleti kapcsolatba lép az Aston Martinnal, és jövőre a Mercedeshez hasonlóan a Daimler-csoporthoz tartozó brit márkáról nevezik el az erőforrását. Egyesek már narancs-világoskék festésben látják Nico Hülkenberg és Sergio Pérez 2016-os autóját.
S pénteken az is biztossá vált, hogy Romain Grosjean mellett Esteban Gutiérrez vezeti az újonc Haas-istálló autóit. Az együttműködést egy mexikóvárosi hotelben jelentették be, de nem nagyon titkolták a témát, hiszen Gutiérrez mecénása, Carlos Slim milliárdos, illetve a csapat is ugyanoda, ugyanakkorra hirdette meg sajtótájékoztatóját. Az esemény szervezője pedig Force India-egyenruhában a pályáról induló buszoknál azt kérdezgette az újságíróktól, hogy ugye ők is a Gutiérrez-féle partira igyekeznek.
rajtszám | név (nemzetiség) | csapat | motor | |
44 | Lewis HAMILTON (brit) | Mercedes | Mercedes | |
6 | Nico ROSBERG (német) | Mercedes | Mercedes | |
3 | Daniel RICCIARDO (ausztrál) | Red Bull | ? | |
? (Kvjat) | Red Bull | ? | ||
19 | Felipe MASSA (brazil) | Williams | Mercedes | |
77 | Valtteri BOTTAS (finn) | Williams | Mercedes | |
5 | Sebastian VETTEL (német) | Ferrari | Ferrari | |
7 | Kimi RÄIKKÖNEN (finn) | Ferrari | Ferrari | |
14 | Fernando ALONSO (spanyol) | McLaren | Honda | |
22 | Jenson BUTTON (brit) | McLaren | Honda | |
27 | Nicolas HÜLKENBERG (német) | Force India | Mercedes | |
11 | Sergio PÉREZ (mexikói) | Force India | Mercedes | |
33 | Max VERSTAPPEN (holland) | Toro Rosso | ? (Ferrari) | |
? (Sainz) | Toro Rosso | ? (Ferrari) | ||
30? | Jolyon PALMER (brit) | Lotus (Renault?) | ? (Renault) | |
13 | Pastor MALDONADO (venezuelai) | Lotus (Renault?) | ? (Renault) | |
9 | Marcus ERICSSON (svéd) | Sauber | Ferrari | |
12 | Felipe NASR (brazil) | Sauber | Ferrari | |
Manor | Mercedes | |||
Manor | Mercedes | |||
8 | Romain GROSJEAN (francia) | Haas | Ferrari | |
21 | Esteban GUTIÉRREZ (mexikói) | Haas | Ferrari |
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:21.531 | átlag: 190.043 km/ó | 36 kör |
2. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:21.776 | 0.245 mp h. | 27 |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:21.868 | 0.337 | 28 |
4. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:21.961 | 0.430 | 33 |
5. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:21.984 | 0.453 | 32 |
6. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:22.399 | 0.868 | 33 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:22.721 | 1.190 | 28 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:22.993 | 1.462 | 36 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:23.109 | 1.578 | 25 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:23.289 | 1.758 | 32 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:23.290 | 1.759 | 34 |
12. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:23.363 | 1.832 | 24 |
13. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:23.364 | 1.833 | 41 |
14. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:23.430 | 1.899 | 39 |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:23.597 | 2.066 | 33 |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:23.614 | 2.083 | 26 |
17. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:24.533 | 3.002 | 34 |
18. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 1:25.940 | 4.409 | 29 |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:26.968 | 5.437 | 28 |
Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | idő nélkül | 2 |
1. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | 1:25.990 | átlag: 180.188 km/ó | 38 kör |
2. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:26.295 | 0.305 mp h. | 27 |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:26.295 | 0.305 | 36 |
4. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:26.886 | 0.896 | 31 |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:27.185 | 1.195 | 28 |
6. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:27.196 | 1.206 | 19 |
7. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:27.303 | 1.313 | 26 |
8. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:27.410 | 1.420 | 37 |
9. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:27.581 | 1.591 | 19 |
10. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:27.695 | 1.705 | 24 |
11. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:27.723 | 1.733 | 27 |
12. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:28.498 | 2.508 | 27 |
13. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:28.559 | 2.569 | 30 |
14. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:28.579 | 2.589 | 25 |
15. | Jolyon Palmer | brit | Lotus-Mercedes | 1:28.711 | 2.721 | 24 |
16. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:29.099 | 3.109 | 16 |
17. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:30.072 | 4.082 | 17 |
18. | Alexander Rossi | amerikai | Marussia-Ferrari | 1:30.619 | 4.629 | 23 |
19. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:32.091 | 6.101 | 9 |
20. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:32.866 | 6.876 | 11 |