Lewis Hamilton egymás után a hatodik versenyét kezdheti meg az élről, ennél jobb sorozata csak Ayrton Sennának, Alain Prostnak és Michael Schumachernek volt a Formula–1-ben. Igaz, az angol a legutóbbi három versenyén az első kanyarra visszaesett, és attól tart, hogy ez Belgiumban is megtörténhet.
„Elégedett vagyok a körömmel és a csapat hétvégi teljesítményével, csodás a kocsi ezen a pályán. Tudom, hogy az első rajtkocka nagyszerű kiindulási pont a versenyre, de az ötödik kanyarig nagyon hosszú út vezet – mondta Hamilton, aki nem különösebben aggódik a rajt miatt. – Amennyire lehet, felkészültünk az új szisztémára. Valószínűleg mindenkit ugyanúgy visszavet az új rajtmódszer. Biztosan érdekes lesz a nézőknek."
Nico Rosberget továbbra is zavarja, hogy a Pirelli nem tudta megfejteni pénteki defektjének okát.
„Még mindig nem értjük, mi történt, és ez a legfőbb gond. Teóriák vannak, bizonyítékok nincsenek, nem tagadom, aggaszt a helyzet – így Rosberg. – Lewis előnye miatt csalódott vagyok, nem jól állítottuk át az autót délelőtt, de szerencsére visszajött a korábbi érzés az időmérőre. Lewis túl gyors volt, de a rajtnál lesz lehetőségem arra, hogy megelőzzem."
A versenyt tavaly megnyerő Daniel Ricciardo hatodik lett az időmérőn, ám Romain Grosjean büntetése miatt előrekerül az ötödik rajtkockába – ahonnan egy éve diadalmaskodni tudott.
„Végül is rendben van ez az ötödik hely. Szoros a mezőny, ami nagyszerű, egy tizedre vagyok a harmadik helytől, és mögöttem is nagyon szoros volt a verseny. Az első és az utolsó szektor a gyengénk, de a középsőben jók vagyunk – fogalmazott Ricciardo. – Grosjeantól kapunk egy helyezést ajándékba, onnan indulok, ahonnan tavaly nyertem, remélem, most is lesz némi szerencsém. Remélni mindig lehet."
A Magyar Nagydíjat megnyerő Sebastian Vettel sokáig versenyképesnek tűnt a Ferrarival, de csak a kilencedik helyet szerezte meg az időmérőn, és Grosjean büntetésének köszönhetően rajtolhat csak a 8. helyről.
„Az utolsó körömben az utolsó kanyart kicsit elszúrtam, de így is meglepett, hogy csak a kilencedik lettem. A többség javult a második és a harmadik szakasz között, mi nem, így kerültünk a Mercedes mögötti boly éléről a végére. A rajtnál és az első körben sok helyezést vissza lehet szerezni, de nem az első körben dől el a futam" – mondta Vettel, aki így is hat rajthellyel előrébbről indul, mint csapattársa, Kimi Räikkönen.
A finn autója leállt az időmérő második szakaszában, mert a motorjában olajszivárgás történt. Ezenkívül meg is rótták, mert túl lassan ment a pálya egyik veszélyes pontján a harmadik szabadedzésen. Kimi Räikkönennek idén ez a második figyelmeztetése, a harmadiknál tíz rajthelyes büntetést kap.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: Rosberg az élen, Ricciardo és Räikkönen a Mercik nyakán |
2. szabadedzés: Rosberg gyors és mázlista – csúnya defektet úszott meg |
Rosberg: Nem a tudásom, a mázlim mentett meg |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Hamilton először Rosberg előtt Spában, nem is kevéssel |
Hamilton 10. pole-ja, öt éve nem voltak ilyen gyorsak Spában |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja (Tv: M4) |
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be. |
Döntöttek a Ferrarinál Räikkönen jövőjéről |
Alonso: Egy-két évvel előbb váltanom kellett volna |
A Honda már a hét végén a Ferrari szintjére érne |
A Mercedest nem zavarja Hamilton kicsapongó nyaralása |
„Nem tudom, mi történt, elszállt a kocsi ereje, és meg kellett állnom. Pedig jó volt a kocsi ezen a hétvégén, a legrosszabbkor jött a meghibásodás, kicsit jobb tudtam volna lenni – értetlenkedett Räikkönen. – Nem lesz könnyű a verseny, remélem, innen is sikerül jó eredményt elérni. Az első kanyart meg kell úszni, aztán valahogy meg kell előzni a Mercedes-motoros autókat. Nem lesz könnyű."
A McLaren és a Honda a magyarországi dupla pontszerzés után gyorsan újra a nevetség tárgyává vált, hiszen az új Honda-motor csak a Manor Marussia párosának legyőzésére volt elegendő, ráadásul Fernando Alonso 55, Jenson Button 50 rajthelynyi büntetést szedett össze az új hajtóművek bevetése miatt.
„Élveztem az autóvezetést, az időmérő volt az első alkalom ezen a hétvégén, hogy nem csúszkált a kocsi hátulja – mondta Button. – Érdekes, hogy úgy érzed, nagyon jól sikerült a köröd, mégsem lépsz előrébb. Három éve a pole-ból indultam itt, ez a köröm semmivel sem volt rosszabb. Ez van most, el kell fogadnunk. Még hosszú az út, érezhetően erősebb a motor, de még mindig nem eléggé. A verseny elején a két Manort megelőzzük, de mire ez meglesz, a többiek már messze járnak. Magányos futamunk lesz, a többieket csak akkor látjuk, ha leköröznek."
Fernando Alonso fanyarul vette tudomásul a McLaren eredményét.
„Egy másodpercre vagyunk az előttünk lévőktől, ami nem csoda, ez számunkra a legrosszabb pálya – fogalmazott. – Megpróbálunk célba érni, és találni valamit, amire azt mondhatjuk, hogy ez jó volt ebben a hétvégében. A 105 rajthelyes büntetést megünnepelhetnénk valami tortával. Ez rekord, nem?”
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Valtteri Bottas (3.): – Tudtuk, hogy szoros lesz a csata a Mercedesek mögött, és azt is, hogy a szabadedzések után eleget javulhatunk. Már csak össze kellett rakni egy jó kört, ami szerencsére kétszer is sikerült a harmadik szakaszban.
Sergio Pérez (4.): – Óriási kör volt, alig maradtam el a Williamstől. Nagyon jól hatottak a kocsira a változtatások, vasárnap nem fogadnék magam ellen, ha a dobogóról van szó, a versenytempónkra sem lehet panasz. Az idén most a legjobb a kocsink.
Felipe Massa (6.): – Az utolsó szektorban hibáztam, ami elég volt ahhoz, hogy több pozíciót veszítsek. Tényleg ennyire szoros volt, nagyon bosszantó, hogy így alakult. A verseny azonban hosszú lesz.
Pastor Maldonado (7.): – Az első edzés nem úgy alakult, ahogy szerettük volna, ehhez képest a csapat kiváló munkát végzett, és Romainnel erős időmérőnk volt. Jó stratégiával a versenyen is jó eredményt érhetünk el.
Romain Grosjean (9. – büntetés után): – Jobb az eredmény, mint amire számítottunk, a negyedik helyezés csodálatos, de csak a kilencedik helyről indulhatok, meglátjuk, mit lehet tenni innen. Pazar a pálya, az Eau Rouge minden körben olyan, mint a gyerekeknek a karácsony.
Carlos Sainz Jr. (10.): – Nagyon élvezem a pályát, vártam az időmérőt, hogy végre igazán gyorsan száguldhassunk itt körbe, mert akkor a legjobb. Az csak bónusz, hogy a harmadik szakaszba jutottam, nehéz lesz megtartani ezt a helyezést.
Nico Hülkenberg (11.): – Nem vagyok boldog, simán bejuthattam volna a legjobb tízbe, de az utolsó köröm elejét elrontottam. Nincs veszve semmi, még a verseny hátravan, innen is könnyen előre lehet lépni.
Danyiil Kvjat (12.): – Mindent megtettem, de másfél tizeddel elmaradtam a továbbjutástól. Maradtak friss gumijaim a versenyre, amelyeket az előnyömre fordíthatok.
Marcus Ericsson (13.): – Először is köszönöm a csapatnak, hogy éjszaka összerakta a kocsit, és sajnálom, hogy nem értünk el jobb eredményt az időmérőn. Még így is jó esélyünk van pontot szerezni.
Felipe Nasr (15.): – Meglepett, hogy nem jutottam be a második szakaszba, hatalmas csalódás. Nem szabad csüggednünk, itt előre lehet lépni.
Will Stevens (16.): – Elégedett vagyok a mai nappal, jó volt vezetni az autót, nagyot csatáztam a csapattársammal. Vasárnapra változékony időt ígérnek, hasonló lehet, mint Silverstone-ban, ott a száraz pályán kezdődő verseny végére megjött az eső.
Roberto Merhi (17.): – Oda-vissza előzgettük egymást Willel az időmérőn, a második szektorban én voltam a jobb, a másik kettőben ő.
Max Verstappen (18. – büntetés után): – Nem volt könnyű a kezdés, az autóval gond volt, így a végén alig tudtam továbbjutni. A tízhelyes büntetés miatt nem volt értelme több kört menni. Remélem, vasárnap a pontokért csatázhatom a honfitársaim előtt.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes |
4. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes |
5. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes |
7. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes |
8. | Sebastian Vettel | német | Ferrari |
9. | Romain Grosjean* | francia | Lotus-Mercedes |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari |
15. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari |
16. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari |
17. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari |
18. | Max Verstappen** | holland | Toro Rosso-Renault |
19. | Jenson Button*** | brit | McLaren-Honda |
20. | Fernando Alonso**** | spanyol | McLaren-Honda |
*váltócsere miatt 5 rajthely büntetés; **motorcsere miatt 10 rajthely büntetés; ***motorcsere miatt 50 rajthely büntetés; ****motorcsere miatt 55 rajthely büntetés |
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:47.197 | átlag: 235.215 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:47.655 | 0.458 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:48.537 | 1.340 |
4. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Mercedes | 1:48.561 | 1.364 |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:48.599 | 1.402 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:48.639 | 1.442 |
7. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:48.685 | 1.488 |
8. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Mercedes | 1:48.754 | 1.557 |
9. | Sebastian Vettel | német | Ferrari | 1:48.825 | 1.628 |
10. | Carlos Sainz Jr. | spanyol | Toro Rosso-Renault | 1:49.771 | 2.574 |
11. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:49.121 | |
12. | Danyiil Kvjat | orosz | Red Bull-Renault | 1:49.228 | |
13. | Marcus Ericsson | svéd | Sauber-Ferrari | 1:49.586 | |
14. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | idő nélkül | |
15. | Max Verstappen | holland | Toro Rosso-Renault | idő nélkül | |
16. | Felipe Nasr | brazil | Sauber-Ferrari | 1:49.952 | |
17. | Jenson Button | brit | McLaren-Honda | 1:50.978 | |
18. | Fernando Alonso | spanyol | McLaren-Honda | 1:51.420 | |
19. | Will Stevens | brit | Marussia-Ferrari | 1:52.948 | |
20. | Roberto Merhi | spanyol | Marussia-Ferrari | 1:53.099 |