F1: Az új szabályok bizonyítják, visszalépett az F1 - Alonso

Vágólapra másolva!
2015.05.21. 08:50
null
Fernando Alonso örül a tankolás újbóli bevezetésének, a gumiháborúnak még jobban örülne (Fotó: Reuters)
Fernando Alonso szerint az F1 vezetői a 2017-es szabálytervezettel gyakorlatilag elismerték, hogy az elmúlt fél évtizedben rossz irányba terelték a Formula–1-et. A spanyol szerint a legjobb megoldás a gumiháború újraindítása lenne, de nem akar beleszólni a szabályalkotásba, mert túl drasztikusak az ötletei.

 

„Ha tényleg megvalósulnak azok az elképzelések, amelyeket felvázoltak 2017-re, akkor visszamegyünk a hét-nyolc évvel ezelőtti F1-hez, azazelismerjük, hogy az elmúlt öt évben rossz irányba haladt a sportág – mondta Alonso a többek között a tankolás újbóli engedélyezését, illetve az autók körönként hat másodperccel való gyorsítását is magába foglaló tervezetről. – Persze nincs nagyon mit elismerni, elég, ha megnézzük, mennyi néző maradt a lelátókon. Malajziában kiszámolták a mérnökeink, hogy a 2006-os sepangi győztes hat kört vert volna az idei győztesre. Akkoriban folyamatosan a határon autóztunk, sokkal megterhelőbb volt.”

A 62. MONACÓI NAGYDÍJ PROGRAMJA
CSÜTÖRTÖK
10.00–11.30: 1. szabadedzés
14.00–15.30: 2. szabadedzés
SZOMBAT
11.00–12.00: 3. szabadedzés
14.00–15.00: időmérő edzés
VASÁRNAP
14.00: a verseny rajtja
Az NSO mindegyik edzésről élő szöveges tudósítással számol be.

Alonso örülne a tankolás újbóli bevezetésének, ami növeli a bizonytalanságot, s érdekesebbé teszi a versenyeket. Az akkori szabályok szerint az időmérőn a rajtnál használt üzemanyag-mennyiséggel kellett autózni, ez pedig felboríthatta a papírformát.

„Akkor volt, aki fele annyi üzemanyaggal ment az időmérőn, a mezőny éléről rajtolt, és a futam első köreit érdekessé tette, és esélyt teremtett magának egy-egy váratlan helyzetben, esőben vagy a biztonsági autó pályára küldésekor. Most előre megmondom a monacói, a kanadai és az osztrák rajtsorrendet úgy, hogy összesen két nevet tévesztek el” – mondta Alonso, aki azért nem szólna bele a szabálymódosításba.

„Túl drasztikus ötleteim vannak, a szabályalkotáshoz józan gondolkodás szükséges – fogalmazott Alonso, aki egy valamit azért nagyon szívesen viszontlátna. – Jó lenne, ha ismét több gumigyártó lenne. Akkor autóztunk igazán a határon. Az utolsó évben, 2006-ban szenzációs abroncsaink voltak, és még 2005-ben is ultra gyors volt, annak ellenére, hogy a teljes versenytávot meg kellett tenni velük. Amikor a Bridgestone egyedül maradt, visszaesett a teljesítmény. Jó lenne egy újabb gumiháború, mert sok lenne a bizonytalanság. Ha az egyik gyártó gumijai egy körön gyorsak, a másiké hosszú távon, vagy pályáról pályára változna, melyik gyártó abroncsa a jobb. Felkavarná az állóvizet, a nézők imádnák.”

Legfrissebb hírek

F1 75: Alonso előtt többször is felcsillant a remény, de a végén Vettel örülhetett Brazíliában

F1
19 órája

F1 75: ütközés, rekordszámú bokszkiállás és utolsó körös előzés – Button utolsóból első a kanadai káoszban

F1
2025.08.18. 16:23

Oscar Piastriról lelátót neveznek el Melbourne-ben

F1
2025.08.18. 13:33

F1 75: Hamilton diadalmaskodott a kanadai gumikáoszban

F1
2025.08.17. 11:48

F1 75: beteljesült a Brawn GP és Button tündérmeséje Brazíliában

F1
2025.08.16. 10:42

F1 75: pokolból a mennybe – Hamilton drámai körülmények között szerezte meg az első vb-címét

F1
2025.08.15. 11:04

F1 75: az újonc Hamilton zsebében volt a vb-cím, de a sanghaji kavicságy közbeszólt

F1
2025.08.14. 12:09

F1 75: igazi klasszikus lett az első esős Magyar Nagydíj

F1
2025.08.13. 13:00
Ezek is érdekelhetik