A Red Bull-istállónál nehezen viselik, hogy autóik annyira sem versenyképesek, mint egy évvel ezelőtt, és hatalmas költségvetésük ellenére még a dobogóért folyó harcba is képtelenek beszállni. A reménytelenség annyira elburjánzott, hogy a csapat vezetői továbbléptek, és már nemcsak a Renault-t szidják a kialakult helyzet miatt, hanem a Nemzetközi Automobil-szövetséget és az egész F1-et is.
A verseny után Christian Horner csapatfőnök arra emlékeztette az újságírókat, hogy az F1 történetében rengeteg példa van arra, hogy egy csapat uralkodó szerepbe kerül, és fölényét szabálymódosításokkal korlátozzák. Így volt ez 2010 és 2013 között is, amikor éppen a Red Bull nyerte a sorozatban a vb-címeket.
„Amikor mi nyertünk, korántsem volt akkora fölényünk, mint a Mercedesnek. Mégis, betiltották a dupla diffúzorokat, átírták a kipufogókra vonatkozó szabályt, lépéseket tettek a rugalmas légterelők ellen, míg a motorok programozására vonatkozó szabályzatot az idény közepén módosították. Bármit tettek, ártottak vele a Red Bullnak – sorolta Horner, aki azért a 2013-as gumimódosításról megfeledkezett, amelynek köszönhetően a Red Bull a nem éppen sima idénykezdetet követően nagyon könnyedén húzta be a vb-címeket. – Korábban ugyanezt tették a Williamsszel és a McLarennel is. Nem is baj, ha szorosabb a csata az élmezőnyben, és jó, ha az FIA kezében van egy eszköz, amellyel kiegyenlítheti az erőviszonyokat."
Horner elismeri a Mercedes remek munkáját, de a sportág népszerűségének megőrzésével érvel az erőkiegyenlítés mellett.
„A Mercedes csodálatos munkát végez, nem az ő hibája, hogy ez a helyzet kialakult. Az autója nagyon jó, a motorja fantasztikus és két kiváló versenyzője van. A probléma a fölényének mértéke, amely miatt az F1 háromszintű sorozattá vált, és ez nem egészséges – mondta Horner, akinek ötlete is van a megoldásra. – Az FIA-nak minden egyes motoron van egy szenzora, amely az erőleadást szabályozza és méri. Tisztában vannak minden egyes motor által leadott lóerő mértékével. Ezek szabályzásával nagyon könnyen tehetnének azért, hogy kiegyenlítsék a motortok erejét."
Horner javaslatairól tájékoztatták Toto Wolffot, a Mercedes csapatfőnökét, aki nem mutatott együttérzést, és természetesen a mesterséges beavatkozás ellen szólt.
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
„Ha valaki elindul az F1-es világbajnokságban, vállalja, hogy az autósport legmagasabb szintjén versenyez. Korábban nem volt jellemző, hogy már az első verseny után erőkiegyenlítést kérve siránkoztak a csapatok – mondta meglepetten Wolff. – Szerintem ilyenkor lehajtott fejjel, keményen kell dolgozni, hogy megoldják ezt a problémát. Ilyenkor mindig megy a politika, tavaly is ez volt, az idén is ez lesz.”
Helmut Marko, a Red Bull F1-es tanácsadója továbbment, elmondta, a Red Bullnak nem feltétlenül éri meg, hogy a befektetett pénze nem térül meg. Az osztrák megmondóember a Red Bull kilépésének rémét is emlegette.
„Minden nyáron leülünk, és összevetjük a kiadásokat a haszonnal. Ha nagyon elégedetlenek leszünk, szóba kerülhet, hogy befejezzük az F1-es programot. Fennáll a veszélye annak, hogy Dietrich Mateschitz elveszíti a szenvedélyét az F1 iránt – mondta Marko, mintegy felidézve a tavaly ilyenkor elhangzottakat. – A mostani motorok ártanak a Formula–1-nek, és ugyanezt mondanánk, ha a Renault lenne a legjobb. Érthetetlen a technikai szabályzat, túl bonyolult, túl költséges. Minden a motorokról szól, ez nem a leghatékonyabb módja a költségcsökkentésnek. A sportág a legnagyobb zsenijeit veszíti el, olyan embert üldöznek el vele, mint Adrian Newey. Úgy érzi, kasztrálták. Meg fogják ölni a sportot.”
Marko elmondta, a Red Bull tárgyal a Renault-val a Toro Rosso-istálló eladásáról, a francia gyár ugyanis saját csapatot akar, saját nevén, mert az nem jó marketing, ha csak a Red Bull panaszaiban hangzik el a gyár neve az F1-es hírekben.
A Red Bull-istálló kiszállásának ugyanakkor súlyos anyagi következményei lennének az osztrák vállalatra nézve, ugyanis Bernie Ecclestone-nal aláírt szerződése alapján 2020-ig elkötelezte magát a széria mellett. Ez az egész inkább csak lobbinak tűnik Marko és a Red Bull részéről.
Mint ismert, az Ausztrál GP-n Daniel Ricciardo csak a 6. lett, Danyiil Kvjat autója viszont már a rajtrácsra vezető körében lerobbant, így az orosz el sem tudott rajtolni. A Toro Rosso pilótái közül Carlos Sainz Jr. a 9. helyen ért célba, Max Verstappen motorhiba miatt feladta a futamot.