F1: Minden téren fejlődött a Ferrari - Räikkönen

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2015.02.03. 20:45
null
A Ferrari tempójára a Mercedesnél is felkapták a fejüket (Fotó: Reuters)
Kimi Räikkönen elégedett a 2015-ös Ferrarival az első tesztnapja után, szerinte máris jobb az autó, mint az előző év végén. Nico Rosberg, a Mercedes pilótája megerősítette, hogy csapata tavalyi műszaki hibái miatt ezúttal csak a megbízhatóságra összpontosít, de a Ferrari eredményeire felkapták a fejüket, azaz talán erősebb riválisra kell számítani, mint egy éve.

Újabb erős napon van túl a Ferrari a jerezi teszten. Az olaszoknál kedden Kimi Räikkönen váltotta Sebastian Vettelt, és a finn legjobb körideje csak két tizeddel maradt el a napot a legjobb időeredménnyel záró Felipe Nasrétól.

„Úgy érzem, jó nap áll mögöttünk – értékelt elégedetten a 2007-es világbajnok, aki szerint érthetetlenül lassan száradt fel az éjszaka megázott pálya. – Bizonyos területeken problémánk volt az előző évben, de úgy érzem, minden téren fejlődünk. Az autó máris jobb, mint a tavalyi szezon végén. Jók az eredményeink, de egyelőre felesleges lenne messzemenő következtetéseket levonni, ugyanis ez még csak a tesztidőszak. Jelenleg az a legfontosabb, hogy ígéretesnek tűnik az új autó, és a csapaton belül is kiváló a hangulat. Most még inkább úgy érzem, hogy a változások meghozták eredményüket, hiszen jó irányba haladunk.”

A Mercedes ma sem állt le a hosszú etapok teljesítésével. Lewis Hamilton helyett – aki alatt tegnap megállt az F1 W06 – ma ismét Nico Rosberg vitte pályára az autót. A német 151 kört megtéve végzett a 3. helyen az időeredmények tekintetében.

„Az az elsődleges célunk, hogy a lehető legtöbb kilométert teljesítsük, hiszen tavaly a megbízhatóság volt a gyenge pontunk, és ezen szeretnénk javítani – mondta a német pilóta, aki alatt elektronikai hiba miatt állt le napközben az autó. – Fontos, hogy felfedezzük és kijavítsuk a hibáinkat, és ezek ne csak Barcelonában kerüljenek elő, hiszen akkor sokkal nehezebb lenne megoldani őket a szezonnyitó futamig. Adódtak ma gondjaim az üzemanyaggal, ezért is állt meg alattam az autó a kivezető körömön, de szerencsére hamar megoldottuk a problémát. Nem volt tökéletes a telemetriai rendszerünk sem, hiszen a csapat nem látta az adataimat, mindezek ellenére bizakodunk.”

Rosberg elismerően beszélt a Ferrariról.

„Természetesen rajta tartjuk a szemünket a riválisokon, különösen a Ferrarin, amelynek az eredményeire a legutóbbi két napon felkaptuk a fejünket” – jegyezte meg a német.

Az első három tesztnap alapján erősnek tűnik a Sauber is, amelynek kedden sikerült is leszorítania a Ferrarit az időlista éléről, az újonc Felipe Nasr autózta ugyanis a legjobb időt – igaz, lágy gumikon futotta legjobb körét, szemben a Ferrarival és a Mercedesszel.

„Újabb sikeres napon vagyunk túl – lelkendezett a brazil versenyző. – Sok kört teljesítettünk, jobban megértettük az autót. Teszteltük a gumikat eltérő körülmények között, s különböző beállításokat is kipróbáltunk. A nap végén lehetőségem volt hosszú etapokat teljesíteni magas üzemanyagszinttel, amellyel a futamok körülményeit imitáltuk. Hasznos két napot töltöttem az autóban, máris nagyon jól érzem magam a csapatnál.”

A Red Bullnak eddig egyik nap sem ment zökkenőmentesen. Tegnap Kvjat összetörte az egyetlen új első vezetőszárnyat, amit a csapat Jerezbe vitt, így a nap hátralévő részében kénytelen volt az alkatrész nélkül tesztelni. A kedd sem sikerült tökéletesen az osztrákok számára, hiszen Daniel Ricciardo motorcsere miatt a teszt nagy részén a garázsban vesztegelt, s csak a 7. helyen végzett. Ettől függetlenül úgy gondolja, nincs ok a kétségbeesésre.

„Még nem telt el olyan sok idő ahhoz, hogy pánikba essünk – vélekedett az ausztrál pilóta. – Persze jobb lett volna jobban megismerni az autót, de sajnos ma sem tudtunk megfelelő mennyiségű kört teljesíteni, a nap utolsó órájában tudtuk gyakorolni a hosszú etapokat. Egyelőre nem tudunk biztos következtetéseket levonni a sebességünkről.”

A McLaren-Hondával Fernando Alonso utolsó lett, de az mindenképp megnyugtatható lehet a csapat és a rajongók számára, hogy előreléptek a megtett kilométerek tekintetében, pontosan 32 kört teljesített a spanyol.

„Fernando nagyon jó visszajelzéseket adott az autóról, például hogy stabil és jól reagál a változtatásokra – számolt be a tapasztalatokról a spanyol pilóta helyett Eric Boullier csapatfőnök. – Kifejezetten örülünk, hogy hosszabb távokat is tudtunk teljesíteni, és bebizonyosodott, hogy nincs az autóban tervezési hiba. Jó látni, hogy nincsenek jelentősebb gondjaink. Ez a nap fénypontja.”

FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
3. NAP

1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.545 (108 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.750 (92)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:21.982 (151)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.276 (71)
5. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:22.713 (96)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:23.187 (136)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.901 (48)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)

A JEREZI TESZT (a napi összefoglaló az eredményre kattintva érhető el)
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
1. Vettel 1:22.620
1. Vettel 1:20.984
1. Nasr 1:21.545
A JEREZI TESZT BEOSZTÁSA
február 1.
február 2.
február 3.
február 4.
MERCEDESRosberg
Hamilton
Rosberg
Hamilton
RED BULL
RicciardoKvjat
Ricciardo
Kvjat
WILLIAMS
Bottas
Bottas
Massa
Massa
FERRARI
Vettel
Vettel
Räikkönen
Räikkönen
McLAREN
Alonso
Button
Alonso
Button
TORO ROSSO
Sainz
Verstappen
Sainz
Verstappen
LOTUS
MaldonadoMaldonado
Grosjean
SAUBER
Ericsson
Nasr
Nasr
Ericsson

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik