Újabb erős napon van túl a Ferrari a jerezi teszten. Az olaszoknál kedden Kimi Räikkönen váltotta Sebastian Vettelt, és a finn legjobb körideje csak két tizeddel maradt el a napot a legjobb időeredménnyel záró Felipe Nasrétól.
„Úgy érzem, jó nap áll mögöttünk – értékelt elégedetten a 2007-es világbajnok, aki szerint érthetetlenül lassan száradt fel az éjszaka megázott pálya. – Bizonyos területeken problémánk volt az előző évben, de úgy érzem, minden téren fejlődünk. Az autó máris jobb, mint a tavalyi szezon végén. Jók az eredményeink, de egyelőre felesleges lenne messzemenő következtetéseket levonni, ugyanis ez még csak a tesztidőszak. Jelenleg az a legfontosabb, hogy ígéretesnek tűnik az új autó, és a csapaton belül is kiváló a hangulat. Most még inkább úgy érzem, hogy a változások meghozták eredményüket, hiszen jó irányba haladunk.”
A Mercedes ma sem állt le a hosszú etapok teljesítésével. Lewis Hamilton helyett – aki alatt tegnap megállt az F1 W06 – ma ismét Nico Rosberg vitte pályára az autót. A német 151 kört megtéve végzett a 3. helyen az időeredmények tekintetében.
„Az az elsődleges célunk, hogy a lehető legtöbb kilométert teljesítsük, hiszen tavaly a megbízhatóság volt a gyenge pontunk, és ezen szeretnénk javítani – mondta a német pilóta, aki alatt elektronikai hiba miatt állt le napközben az autó. – Fontos, hogy felfedezzük és kijavítsuk a hibáinkat, és ezek ne csak Barcelonában kerüljenek elő, hiszen akkor sokkal nehezebb lenne megoldani őket a szezonnyitó futamig. Adódtak ma gondjaim az üzemanyaggal, ezért is állt meg alattam az autó a kivezető körömön, de szerencsére hamar megoldottuk a problémát. Nem volt tökéletes a telemetriai rendszerünk sem, hiszen a csapat nem látta az adataimat, mindezek ellenére bizakodunk.”
Rosberg elismerően beszélt a Ferrariról.
„Természetesen rajta tartjuk a szemünket a riválisokon, különösen a Ferrarin, amelynek az eredményeire a legutóbbi két napon felkaptuk a fejünket” – jegyezte meg a német.
Az első három tesztnap alapján erősnek tűnik a Sauber is, amelynek kedden sikerült is leszorítania a Ferrarit az időlista éléről, az újonc Felipe Nasr autózta ugyanis a legjobb időt – igaz, lágy gumikon futotta legjobb körét, szemben a Ferrarival és a Mercedesszel.
„Újabb sikeres napon vagyunk túl – lelkendezett a brazil versenyző. – Sok kört teljesítettünk, jobban megértettük az autót. Teszteltük a gumikat eltérő körülmények között, s különböző beállításokat is kipróbáltunk. A nap végén lehetőségem volt hosszú etapokat teljesíteni magas üzemanyagszinttel, amellyel a futamok körülményeit imitáltuk. Hasznos két napot töltöttem az autóban, máris nagyon jól érzem magam a csapatnál.”
A Red Bullnak eddig egyik nap sem ment zökkenőmentesen. Tegnap Kvjat összetörte az egyetlen új első vezetőszárnyat, amit a csapat Jerezbe vitt, így a nap hátralévő részében kénytelen volt az alkatrész nélkül tesztelni. A kedd sem sikerült tökéletesen az osztrákok számára, hiszen Daniel Ricciardo motorcsere miatt a teszt nagy részén a garázsban vesztegelt, s csak a 7. helyen végzett. Ettől függetlenül úgy gondolja, nincs ok a kétségbeesésre.
„Még nem telt el olyan sok idő ahhoz, hogy pánikba essünk – vélekedett az ausztrál pilóta. – Persze jobb lett volna jobban megismerni az autót, de sajnos ma sem tudtunk megfelelő mennyiségű kört teljesíteni, a nap utolsó órájában tudtuk gyakorolni a hosszú etapokat. Egyelőre nem tudunk biztos következtetéseket levonni a sebességünkről.”
A McLaren-Hondával Fernando Alonso utolsó lett, de az mindenképp megnyugtatható lehet a csapat és a rajongók számára, hogy előreléptek a megtett kilométerek tekintetében, pontosan 32 kört teljesített a spanyol.
„Fernando nagyon jó visszajelzéseket adott az autóról, például hogy stabil és jól reagál a változtatásokra – számolt be a tapasztalatokról a spanyol pilóta helyett Eric Boullier csapatfőnök. – Kifejezetten örülünk, hogy hosszabb távokat is tudtunk teljesíteni, és bebizonyosodott, hogy nincs az autóban tervezési hiba. Jó látni, hogy nincsenek jelentősebb gondjaink. Ez a nap fénypontja.”
FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
3. NAP
1. Nasr (brazil, Sauber-Ferrari) 1:21.545 (108 kör)
2. Räikkönen (finn, Ferrari) 1:21.750 (92)
3. Rosberg (német, Mercedes) 1:21.982 (151)
4. Massa (brazil, Williams-Mercedes) 1:22.276 (71)
5. Maldonado (venezuelai, Lotus-Mercedes) 1:22.713 (96)
6. Sainz (spanyol, Toro Rosso-Renault) 1:23.187 (136)
7. Ricciardo (ausztrál, Red Bull-Renault) 1:23.901 (48)
8. Alonso (spanyol, McLaren-Honda) 1:35.553 (32)
február 1. | február 2. | február 3. | február 4. |
1. Vettel 1:22.620 | 1. Vettel 1:20.984 | 1. Nasr 1:21.545 |
február 1. | február 2. | február 3. | február 4. | |
MERCEDES | Rosberg | Hamilton | Rosberg | Hamilton |
RED BULL | Ricciardo | Kvjat | Ricciardo | Kvjat |
WILLIAMS | Bottas | Bottas | Massa | Massa |
FERRARI | Vettel | Vettel | Räikkönen | Räikkönen |
McLAREN | Alonso | Button | Alonso | Button |
TORO ROSSO | Sainz | Verstappen | Sainz | Verstappen |
LOTUS | Maldonado | Maldonado | Grosjean | |
SAUBER | Ericsson | Nasr | Nasr | Ericsson |