János Károly: Alonso a McLarené; Button: Még nem végeztem

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.11.23. 20:36
null
Fernando Alonso megsúgta János Károlynak, hogy mi lesz, a király pedig mindent kifecsegett a sajtónak
János Károly spanyol király vasárnap Abu-Dzabiban azt mondta az újságíróknak, hogy Fernando Alonso négyszemközt elárulta neki, a McLarenhez szerződik a 2015-ös szezonra. A spanyol nem tagadta ezt, szerinte „királynak mindig igaza van, mert ő a király”. Jenson Button azt mondta, még nem végzett az F1-gyel, Sebastian Vettel szomorúan búcsúzott a Red Bulltól. A pletykasarok hírei szerint a Ferrarinál már holnap más lesz a csapatfőnök, Ross Brawn pedig az F1-et 2017-re megcélzó Audi projektjének élére áll.

Fernando Alonso az Abu-dzabi Nagydíj előtt egy golfautóval megkocsikáztatta János Károly spanyol királyt a paddockban, s bőven volt idejük arra, hogy elbeszélgessenek egymással. A spanyol tévések ki is faggatták az uralkodót, mi volt a téma, és arra is rákérdeztek, mondott-e valamit a kétszeres világbajnok a jövőjéről. János Károlynak nincs mitől félnie, nem köti semmiféle megállapodás, így nyugodtan elárulta, hogy Alonso azt mondta neki, 2015-ben a McLaren pilótája lesz.

„Ha a király ezt mondja, nem szállhatok szembe vele. A királynak mindig igaza van, mert ő a király – mondta Alonso, de több konkrétumot nem árult el. – Meglátjuk, mi lesz jövőre, a Mercedes várhatóan továbbra is fölényben lesz. Az új csapatom még nem a következő szezonban lesz sikeres, hosszú távú a projekt. Hiszek benne, hogy ez lesz az, amely a leghamarabb fel tudja venni a versenyt a Mercedesszel, ezért döntöttem mellette."

Rosberg: Lewis megérdemelte, egy picivel jobb volt
Rosberg: Lewis megérdemelte, egy picivel jobb volt

A spanyol a 9. helyen fejezte be utolsó ferraris versenyét, s örül, hogy vége a szezonjának, de sajnálja, hogy el kell hagynia a Scuderiát.

„A legalapvetőbb célom, hogy a dobogóra álljak. Tudtam, hogy nehéz lesz, ez a kilencedik hely talán még hűen is tükrözi az idei szezonunkat. Tanulságos időszak volt ez az utóbbi pár hónap, de jobbra vágyom annál, mint hogy hatodik vagy nyolcadik helyekért csatázzak. A jövő sokkal biztatóbb, hamarosan minden kiderül" – mondta Alonso.

Az tehát már szinte biztos, hogy Alonso a verseny utáni sajtóközleményeit már McLaren-Honda néven kiadó istállónál versenyez, azt viszont még nem tudni, ki lesz a csapattársa. Bár Jenson Buttont a teljes brit sajtó elbúcsúztatta, biztos, ami biztos, az angol a verseny után leült Ron Dennisszel, s hosszan elbeszélgettek. Button ezt megelőzően azt mondta, még nem érzi befejezettnek F1-es karrierjét.

„A versenyem ennél nemigen lehetett volna jobb, ennyi volt a kocsiban – mondta az 5. helyen célba érő 2009-es világbajnok. – Nincs mit mondanom a csapatnak, a karrierem önmagáért beszél, mint ahogy ez a délután is. Nem úgy álltam a rajtrácson, hogy ez lesz az utolsó futamom az F1-ben, a pillanatnak élek, de másoknak van még idejük gondolkodni. Még nem végeztem az F1-ben, de mit tehetnék még? Hangosan ordítsak? Most csak arra tudok gondolni, hogy jó öreg barátom, Lewis Hamilton a legboldogabb, gratulálok neki."

Felipe Massa kis híján megszakította hatéves nyeretlenségi szériáját, a legutóbbi futamgyőzelmét Hamilton legutóbbi világbajnoki címe napján megszerző brazil a verseny hajrájában szuperlágy gumikon közelített a Mercedes pilótájához, de nem tudta utolérni és megelőzni.

„Amikor a boxba álltam a szuperlágy gumikért, nem hittem benne, hogy elég gyors leszek Lewis utoléréséhez. Ám az első köröm után már arra gondoltam, ha bírják a gumik, meglehet a győzelem. A végén azonban kopni kezdtek az abroncsok, az utolsó négy körben már nem voltam annyival gyorsabb, hogy utolérjem – mondta Massa. – Nagyon akartam a győzelmet, közel kerültem hozzá, de nagyon jó előjel a következő szezonra. Fantasztikus, hogy részese lehettem a Williams feltámadásának, nagyon várom már a következő idényt."

A Williams-istálló bebiztosította harmadik helyét a konstruktőr-világbajnokságban, a csapat 2003 óta először fért fel az idény végi dobogóra.

Sebastian Vettel utolsó kerékcseréje a Red Bull pilótájaként (Fotó: Reuters)
Sebastian Vettel utolsó kerékcseréje a Red Bull pilótájaként (Fotó: Reuters)

A Red Bullt nem tudta legyőzni, jövőre ez lehet a fő célja. Az előző négy évben duplázó istállótól vasárnap búcsúzott el Sebastian Vettel, aki nem tudta tartani a lépést a 4. helyen Daniel Ricciardóval, az ausztrálhoz hasonlóan a boxból rajtolva csak a 8. lett. Jövőre már a Ferrari pilótájaként indul.

„Nem volt valami jó idényem – mondta a vb-t az ötödik helyen záró, de jövőre nem emiatt 5-ös rajtszámmal induló (az év elején le kellett adni az állandó rajtszámot, és ezt választotta az egyes mellé) Vettel. – Nem én vagyok a legboldogabb ma Abu-Dzabiban. Csodás volt a Red Bull pilótájaként versenyezni, senki sem számíthat arra, hogy négy világbajnoki címet nyer zsinórban. Nagyon jó barátságokat kötöttem, boldog és szomorú napjaink voltak együtt, rengeteget tanultam, de most készen állok az új kalandra."

Közben a háttérben folytatódtak a pletykák, Maurizio Arrivabene állítólag már holnaptól elkezdi a munkát a Ferrari csapatfőnökeként Marco Mattiacci helyén. A brit sajtóban szóba került, hogy Ross Brawn csatlakozik az új főnökhöz, de az excsapattulajdonos Eddie Jordan azt mondta, Brawn nem a Ferrarinál vállal munkát, hanem Stefano Domenicali kérésére az Audihoz szerződik (a Ferrari korábbi csapatfőnöke már az ingolstadtiak sportigazgatója), és az F1-ben 2017-ben bemutatkozni szándékozó német márka projektjét fogja vezetni.

TOVÁBBI NYILATKOZATOK

LEWIS HAMILTON ÉS NICO ROSBERG NYILATKOZATÁT IDE KATTINTVA OLVASHATJA EL.

Valtteri Bottas (3.): – Csodás, hogy dupla dobogóval zártuk az évet, hihetetlen, mennyiit javult a csapat az előző szezonhoz képest. Jövőre nagyon nehéz lesz ezt a szintet tartani, de maradt bennünk tartalék.
Daniel Ricciardo (4.): – Nagyjából hibátlan versenyem volt, megtettem, amit kellett. Nem unatkoztam, de egy hellyel előrébb lett volna az igazi célba érni. A szezonom szinte tökéletes volt a rajttól a célig, a világbajnoki címre azonban nem volt esélyünk.
Nico Hülkenberg (6.): – Kiváló ez az eredmény, tudtuk, hogy a versenytempónk jó lesz, de igazán büszkék lehetünk arra, hogy mindkét autóval ilyen elöl végeztünk, ez jó előjel 2015-re.
Sergio Pérez (7.): – A dupla pontoknak köszönhetően a tizedik helyen zártam a vébét, a csapat csodás munkát végzett, ami az egész szezonra igaz.
Kimi Räikkönen (10.): – Nagyon nehéz verseny volt, csak a rajtot tudnám kiemelni, az jól sikerült. Pedig az autó sem volt rossz, jól reagált mindenre, csak éppen lassú volt. Tudjuk, min kell változtatnunk, hogy a következő szezon jobb legyen, hiszek a csapatban.
Kevin Magnussen (11.): – Az első körben volt egy koccanásom, onnan kezdve nem volt tökéletes az autó, de tudtam folytatni a versenyt. A verseny közepén váltottam szuperlágy gumikra, azt vártuk, sokkal gyorsabb leszek a többieknél, de nem lett igazunk, és el is szálltak a pontszerzési esélyeim. Gratulálok Lewisnak és mindent köszönök a McLarennek.
Jean-Éric Vergne (12.): – Mindent beleadtam, hogy utolérjem az előttem küzdőket, de nem sikerült. Kár érte, a verseny előtt bíztunk a pontszerzésben. Köszönöm mindenkinek ezt a szezont.
Romain Grosjean (13.): – Megtettük, amit lehetett, de elsősorban annak örülünk, hogy vége a szezonnak. Várom, hoigy a szimulátorban teszteljen az E23-at, és hogy új hajtóművet kapjunk.
Esteban Gutiérrez (15.): – A rajttól a célig küzdöttem, sikerült két kiállással teljesítenem a versenyt, a harmadik szett gumikon sokat mentem, de megérte. Mindent köszönök a Saubernek, sok sikert neki a jövőben!
Adrian Sutil (16.): – A rajtnál Magnussen nekem jött, de még mindig nem tudom megmondani, hogy rosszabb lett-e ettől az autóm. A három kiállás nem volt ideális stratégia. Mindent köszönök a szerelőimnek és a mérnökeimnek.
Will Stevens (17.): – Teljesítettük a feladatot, célba értem, én és a csapat is örülünk. Az elején a szuperlágy gumikon, teli tankkal nem volt valami jó érzés vezetni, de a végére nagyon élvezhetővé vált a kocsi. Mindenkinek köszönöm, aki hozzásegített első F1-es futamomhoz.
Kobajasi Kamui (feladta): – Kár, hogy kieséssel zárult a szezon, de így is köszönetet kell mondanom a szurkolóinknak és a csapatnak a kitartásért.
Pastor Maldonado (feladta): – Meglepett, hogy az elején a Ferrarikkal csatáztam és jó érzés volt vezetni az autót, s mindegy volt, melyik gumit használtam, gyors voltam. Aztán látványos véget ért a szezon, lángok csaptak ki az autóból, s meleg volt a kocsiban is!
Danyiil Kvjat (feladta): – Nagy kár, hogy nem mutathattuk meg, mit tudunk. Korán kiálltam motorhiba miatt, addig gyors voltam, Buttonnal és a Ferrarikkal csatáztam, valahol a környékükön végeztem volna. Nagyon sokat tanultam ebben az évben, várom, hogy a Red Bullnál versenyezzek.

 

A VERSENY KÖRRŐL KÖRRE TUDÓSÍTÁSA IDE KATTINTVA ÉRHETŐ EL!

ABU-DZABI NAGYDÍJ, A VÉGEREDMÉNY (55 kör, 305.355 KM)
1.
Lewis Hamilton
brit
Mercedes
1:39:02.619
2. Felipe Massa brazil Williams-Mercedes 2.576 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Williams-Mercedes 28.880 mp h.
4. Daniel Ricciardo ausztrál Red Bull-Renault

37.237 mp h.

5. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:00.334 p h.
6. Nico Hülkenberg német Force India-Mercedes 1:02.148 p h.
7. Sergio Pérez mexikói Force India-Mercedes 1:11.060 p h.
8. Sebastian Vettel német Red Bull-Renault 1:12.045 p h.
9. Fernando Alonso spanyol Ferrari 1:25.813 p h.
10. Kimi Räikkönen finn Ferrari 1:27.820 p h.
11. Kevin Magnussen dán McLaren-Mercedes 1:30.376 p h.
12. Jean-Éric Vergne francia Toro Rosso-Renault 1:31.947 p h.
13. Romain Grosjean francia Lotus-Renault 1 kör h.
14. Nico Rosberg német Mercedes
1 kör h.
15. Esteban Gutiérrez mexikói Sauber-Ferrari 1 kör h.
16. Adrian Sutil német Sauber-Ferrari 1 kör h.
17. Will Stevens brit Caterham-Renault 2 kör h.
FELADTAMegtett körök
Kobajasi Kamui japán Caterham-Renault 41
Pastor Maldonado venezuelai Lotus-Renault 25
Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Renault 13
Leggyorsabb kör: Ricciardo (50. kör) 1:44.496
A VB VÉGEREDMÉNYE
GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS PONT
1. Lewis Hamilton 11 16 16 384
2. Nico Rosberg 5 15 16 317
3. Daniel Ricciardo 3 8 16 238
4. Valtteri Bottas 6 17 186
5. Sebastian Vettel 4 16 167
6. Fernando Alonso 2 17 161
7. Felipe Massa 3 11 134
8. Jenson Button 1 13 126
9. Nico Hülkenberg 15 96
10. Sergio Pérez 1 12 59
11. Kevin Magnussen 1 12 55
12. Kimi Räikkönen 13 55
13. Jean-Éric Vergne 7 22
14. Romain Grosjean 2 8
15. Danyiil Kvjat 5 8
16. Pastor Maldonado 1 2
16. Jules Bianchi 1 2
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 701
2. Red Bull-Renault 405
3. Williams-Mercedes 320
4. Ferrari 216
5. McLaren-Mercedes 181
6. Force India-Mercedes 155
7. Toro Rosso-Renault 30
8. Lotus-Renault 10
9. Marussia-Ferrari 2

 

Legfrissebb hírek
Ezek is érdekelhetik