Miután a nagy csapatok kizárták annak lehetőségét, hogy a Formula–1-es bevétel Concorde-egyezményben meghatározott, nekik járó százalékuk töredékérőlis lemondjanak, Ecclestone-on múlik, hogy ki tudja-e segíteni a Force Indiát, a Saubert és a Lotust. Az F1 jogtulajdonosa, a CVC Capital Partners (Ecclestone a vállalat megbízásából irányítja az F1 gazdasági oldalát) elnöke egy hete 100 millió fontot ígért a három kis csapatnak, Ecclestone Interlagosban azt mondta, szó sem lehet a kifizetésről.
„Bernie azt ígérte, a következő napokban beszél Donald Mackenzie-vel, a CVC elnökével, aztán értesít, hogy mi lesz. Belátta, hogy a kis csapatoknak több pénzre van szükségük, mert a motorgyártók a karunkat és a lábunkat akarják a hajtóművekért cserébe – mondta Vijay Mallya, a Force India tulajdonosa. – Korábban is kaptunk hasonló ígéretet, de semmit sem tehetünk, várunk.”
A héten a motorfejlesztési tilalomról is más hírek láttak napvilágot, mint vasárnap, egyesek szerint a Mercedes megenyhült, de a Ferrari és a Renault többet akar, mint a mit a németek felajánlottak.
„A helyzet változatlan, nincs egyezség sem pénzről, sem motorokról. Ezen a héten ennyi – mondta Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke. – Kompromisszumot ajánlottunk, azzal a céllal, hogy ne kelljen teljesen átalakítani a motorokat, amelyek plusz költségekbe vernék a kis csapatokat. A riválisaink ezt nem fogadták el.”
No igen, miközben a Renault-t képviselő Red Bull tiltakozik leghevesebben a kis csapatok kisegítése ellen, mondván, azért drágábbak a motorok, mert sokba került a fejlesztés, hajlandóak lennének újra hatalmas költségeket áldozni a hajtómű erősebbé tételére – bár jelen helyzet szerint 2015-ben csak a Red Bull és a Toro Rosso használja a Renault V6-osait. Esetleg a Caterham, ha sikerül a túlélő hadművelete – a csapat adománygyűjtése jól halad, 48 óra alatt egymillió font már összejött a 2.35 millióból, amely az abu-dzabi induláshoz és a túlélés esélyéhez szükséges – a felajánlások fennmaradó 55 százalékának öt napon belül kell megérkeznie.