Lewis Hamilton hét időmérőn át képtelen volt megszerezni az első rajtkockát, de két hete Monzában megtörte rossz sorozatát, és ha már belelendült, Szingapúrban is ő rajtolhat az élről. Az angol és a Mercedes-csapat nehéz hétvégéjén a szokásosnál nagyobb küzdelmek árán került riválisai elé, Nico Rosberget csak hét ezreddel – nagyjából 49 centiméterrel – verte meg.
„Izgalmas időmérő volt, nem számítottam rá, hogy ennyire felzárkóznak ránk a riválisaink – mondta Hamilton. – Az első két szakaszban is odatettük magunkat, de a Ferrari nagyon közel volt. A vége azonban nagyon jól sikerült. Az utolsó köröm elején, a célegyenes végén elfékeztem magam, de nem adtam fel, mentem tovább, és megérte. Tudtam, hogy van bennem egy ilyen jó kör, de több hiba nem fért bele azokon a pontokon, ahol a korábbi körökben rontottam."
Az angol a Brit Nagydíj időmérőjén a száradó pályán épp az ellenkezőjét tette, feladta az utolsó körét, így eldobta a pole pozíciót, és csak a 6. rajthelyről indult. Hamilton szerint nehéz lesz a verseny.
„Amikor idejöttünk, volt egy elképzelésünk a gumikról, de a szabadedzésen épp az ellenkezőjét tapasztaltuk. A verseny érdekes lesz, nem könnyű vigyázni a gumikra" – mondta Hamilton.
Nico Rosberg őszinte elkeseredéssel vette tudomásul, hogy hét ezreddel kikapott csapattársától, hiszen tudja, milyen fontos a rajtelsőség Szingapúrban, ahol az eddigi hat versenyből négyet az élről rajtoló pilóta nyert meg. Ugyanakkor hosszú idő után először gratulált úgy csapattársának, hogy mindketten mosolyogtak, napokkal azután, hogy Toto Wolff csapatfőnök is elismerte, immár egymás ellenségeiként tekintenek a másikra.
„Hét ezred egyenlő a semmivel, egy-két apró mozzanatot kellett volna pontosabban végrehajtanom, hogy az enyém legyen a pole. Lewis remek munkát végzett, elismerésem az övé – mondta Rosberg. – A második hely sem rossz, hosszú lesz a verseny. Az időmérő előtt megváltoztattuk a fékeket, az újakkal nehezen kaptam el a ritmust, ezért is volt szükségem a második szakasz végén az extra gyors körre. A pálya is lelassult, nehéz volt alkalmazkodni, de megtettem, amit tudtam."
Fél órával az időmérő után szakadni kezdett az eső Szingapúrban. Daniel Ricciardónak és a Red Bullnak eddig a csapadék nyújtott lehetőséget arra, hogy a Mercedesek közé kerüljön az időmérőn, de ezúttal száraz pályán is megközelítette a két „ezüstnyilat."
„Úgy jöttünk Szingapúrba, hogy reméltük, két-három tizedre leszünk a Mercedesektől, de ezt túl is szárnyaltuk. Azt hittem, a Mercedes az időmérő végén robbant, és megint messze lesz, meglep, hogy nem így történt. Sokat javult a pálya az edzés alatt, a városi pályán nagyon élvezetes így vezetni – mondta Ricciardo. – Sok haverom eljött erre a versenyre, és olyanok is jöttek, akiket nem ismerek, mégis nekem szurkolnak. Szép a sok ausztrál zászló a lelátón. Nehéz előzni, mégis úgy érzem, hogy vasárnap versenyben lehetünk a Mercedesszel."
Ricciardo három sikertelen kísérlet után tudta ismét megverni időmérőn Sebastian Vettelt, aki nagyon mérges volt magára az autójából kiszállva.
„Karnyújtásnyira volt a pole pozíció, de közel sem volt tökéletes az utolsó köröm. Túl keményen nyomtam, ezért nem jött össze, közel sem lehetek elégedett – mondta Vettel. – Szoros az élmezőny, de ha nem az első sorból indulsz, nincs sok esélyed a futamon. Meglátjuk, egy jó rajttal és jó stratégiai lépésekkel feljebb jöhetünk."
Fernando Alonso az első és a harmadik szabadedzést is az élen zárta, a Ferrari az időmérőn is versenyképesnek tűnt, a spanyol végül öt ezreddel kapott ki Vetteltől. A kétszeres világbajnok karrierje során 34. alkalommal indul az ötödik rajthelyről, ami a Ferrarinál szinte hozzá nőtt.
„Általában leszerepelünk az időmérőkön, de most nem ez történt, végig versenyképesek voltunk. Ez a legjobb idei szombatunk – mondta vidáman Alonso. – Két tizedre voltunk a pole-tól, ami nagyszerű, és talán lesz esélyünk arra, hogy az élmezőnnyel csatázzunk, ami az idén eddig nem adatott meg nekünk. Célba kell érnünk, ha ez sikerül, a dobogó elérhető."
Kimi Räikkönen számára szomorú véget ért a nagyon jó eredménnyel kecsegtető időmérő, az első szakaszt megnyerő finn autója az utolsó gyors kör előtt adta meg magát, így 2007 világbajnoka nem hajthatott rá az első két sorra, és csak a 7. lett.
„Pénteken nem volt tökéletes a kocsi, de az éjszaka elvégzett módosítások után végre olyan lett, amilyennek szeretem. A végén aztán jött a probléma, amiért nagy kár, de sajnos előfordul az ilyesmi az autóversenyeken – mondta a finn. – Megpróbáljuk kijavítani a hibát, és megelőzni, hogy még egyszer előforduljon. Elektronikai hibára gyanakszunk, mert elszálltak az adatok, elment a kocsi ereje, és padlógáznál kihagyott a motor. Remélem, nem lesz nehéz megjavítani."
Az edzés és talán a szezon legnagyobb kirohanása Romain Grosjean legújabb kiakadása volt, a Lotus-Renault-t, főleg a francia hajtóművet rendszeresen szidó francia teljesen besokallt attól, hogy a ki-kihagyó motorja miatt csak a 16. rajtkockát szerezte meg.
– Nem hiszem el! Átkozott motor! Átkozott motor! – mondta Grosjean a rádión a versenymérnökének.
– Értem, Romain. Nagyon sajnálom. Ugyanaz a probléma, mint a harmadik szabadedzésen – válaszolta Komacu Ajao.
– Nem érdekel, nem érdekel, ez már túl sok.
– Persze, persze.
– Őszintén. Összetörjük magunkat, hogy jó időmérőt zárjunk, de minden egyenesen veszítünk öt tizedet, mert kihagy a motor. Ezt nagyon nehéz elviselni.
– Egyetértek, abszolút igazad van.
A Lotus azon dolgozik, hogy előteremtse a pénzt a Mercedes jövő évi motorjára, s ennek a törekvésnek a sikerén múlhat Grosjean megtartása is.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Felipe Massa (6.): – Élvezetes időmérő volt, úgy éreztem, a harmadik hely meglehet, de a többiek a vártnál gyorsabbá váltak. A Ferrarival kell csatáznunk, egyelőre mögöttük vagyunk, de az idény leghosszabb versenye következik, bármi megtörténhet.
Valtteri Bottas (8.): – Sokat javultunk péntek óta, a mechanikai tapadás sokkal jobb lett. A végén elrontottam az egyes kanyart, a hibám nélkül előrébb is kerülhettem volna, de ez sem rossz.
Kevin Magnussen (9.): – Ennél sokkal többet nem tehettem, ennyit tud a kocsi. Ahhoz, hogy előrébb jöjjek, néhány szerencsésen időzített safety carra és kiesésekre lenne szükségem. Nincs veszteni valóm, ha lehetőséget látok, lecsapok rá.
Danyiil Kvjat (10.): – A harmadik szakaszra az autó visszaesett, nehéz volt vezetni, de addig elértük, amit lehetett. A tizedik rajthely a maximum.
Jenson Button (11.): – Rengeteget javult az autó az első szakaszban, ezért csalódott vagyok, hogy nem jutottam a tíz közé. A hajtűkanyart elfékeztem, és éppen annyi időt veszítettem, hogy ne jussak tovább.
Jean-Éric Vergne (12.): – Nem működött valami, a gumikat nehéz volt felhevíteni, és hibáztam is a legfontosabb körömben.
Nico Hülkenberg (13.): – Abban bíztam, hogy gyorsabbak leszünk, és bejutok az első tízbe, de néhány tized hiányzott ehhez. A verseny még jól is elsülhet, jól kell választanunk gumikeveréket a rajthoz.
Esteban Gutiérrez (14.): – Elégedett vagyok, ennél kevesebbet vártunk, sikerült kihozni a kocsiból, ami benne van.
Sergio Pérez (15.): – Korán kimentem a második szakaszban, hogy tiszta pályán menjek, de mivel egyre csak gyorsult az aszfalt, ez visszaütött. A gumik nagyon gyorsan kopnak itt, sokat nyerhetünk vele, ha vigyázunk rájuk.
Romain Grosjean (16.): – A tizenharmadik rajthely elérhető volt, de a motor megint kihagyott, emiatt a végsebességem elmaradt a várttól. De az autó biztató.
Adrian Sutil (17.): – Kár, hogy így sikerült az időmérő, jobb eredményben bíztunk. A motor nem volt elég jó, sok időt veszítettem az egyenesekben, a versenyre meg kellene oldanunk ezt a problémát.
Pastor Maldonado (18.): – Gond adódott az autóval, a mért köröm végére elszállt a motor ereje. Sok gumink maradt a versenyre, hogy kitaláljuk a megfelelő stratégiát.
Jules Bianchi (19.): – A második körömben mindent kihoztam a kocsiból. A versenyen a másik három autót magam mögött kell tartanom, és meglátom, milyen lehetőségem adódik az előttem haladóknak köszönhetően.
Kobajasi Kamui (20.): – Megtettük, amit kellett, hogy jobb legyen az autó, mint pénteken, a huszadik rajthelynél jobb pozícióban nemigen bízhattunk. A verseny előtt jót kell aludnom, hogy frissen álljak rajthoz.
Max Chilton (21.): – Folyamatosan szenvedtem a kocsival az átalakuló pálya miatt. A versenyen Kobajasit kell megelőznöm a rajtnál, aztán minden a stratégián múlik.
Marcus Ericsson (22.): – Nehéz nap volt, a szabadedzés végén elszállt a telemetria, és idegesen kezdődött az időmérő, mert nem volt biztos, hogy ki tudok menni a pályára. Végül sikerült, bár az autó közel sem volt olyan, amilyennek lennie kellett volna.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:45.681 | átlag: 172.526 km/ó |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:45.688 | 0.007 mp h. |
3. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:45.854 | 0.173 |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:45.902 | 0.221 |
5. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:45.907 | 0.226 |
6. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:46.000 | 0.319 |
7. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:46.170 | 0.489 |
8. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:46.187 | 0.506 |
9. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:46.250 | 0.569 |
10. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:47.362 | 1.681 |
11. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:46.943 | |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:46.989 | |
13. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:47.308 | |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:47.333 | |
15. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:47.575 | |
16. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:47.812 | |
17. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:48.324 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Lotus-Renault | 1:49.063 | |
19. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:49.440 | |
20. | Kobajasi Kamui | japán | Caterham-Renault | 1:50.405 | |
21. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:50.473 | |
22. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:52.287 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 11 | 12 | 238 |
2. | Lewis Hamilton | 6 | 10 | 10 | 216 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 11 | 166 |
4. | Valtteri Bottas | – | 4 | 12 | 122 |
5. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 10 | 106 |
7. | Jenson Button | – | 1 | 9 | 72 |
8. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
9. | Felipe Massa | – | 1 | 6 | 55 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 9 | 41 |
11. | Sergio Pérez | – | 1 | 8 | 39 |
12. | Kevin Magnussen | – | 1 | 8 | 38 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 454 |
2. | Red Bull-Renault | 272 |
3. | Williams-Mercedes | 177 |
4. | Ferrari | 162 |
5. | McLaren-Mercedes | 110 |
6. | Force India-Mercedes | 109 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |