A HÉTVÉGE INCIDENSE. Újabb fordulatot vett a Mercedes belviszálya: Nico Rosberg a Belga Nagydíj második körében nekiment Lewis Hamilton autójának, a brit később fel is adta a versenyt. A német szerencsésebben járt,hiszen a második helyen zárt, így 29 pontosra nőtt az előnye csapattársával szemben.Cserébe a közönségtől és a szurkolóktól is megkapta a magáét,ráadásul az istálló értekezletén ő maga is „pedzegette”, hogy szándékosan nem kerülte el a koccanást.
A HÉTVÉGE REAKCIÓJA. Mint már említettük, Rosberg manővere Toto Wolffnál és Niki Laudánál is kivágta a biztosítékot, mindkettejük ugyanazon a véleményen volt, miszerint a német pilóta akciója teljesen...
...volt. Wolff egyébként azt mondta, hogy ilyen szituáció nem történhet, és nem is fog megtörténni a jövőben a két versenyző között. Mi azért kíváncsiak várjuk az Olasz Nagydíjat – valahogy nehéz elképzelni, hogy innentől kezdve nem lesz konfliktus Rosberg és Hamilton között.KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
A HÉTVÉGE STATISZTIKÁJA. Rosbergnek volt azért minek örülnie a hétvégén: nyolcadik nekifutásra neki is összejött egy dobogós helyezés Spában.
A HÉTVÉGE HŐSE. Daniel Ricciardo a legutóbbi hat viadalból hármat megnyert, mindezt ráadásul úgy érte el, hogy ezen a bizonyos hat hétvégén egyszer sem sikerült az első háromba kvalifikálnia magát. A versenyzőt már csak 35 pont választja el a vb-pontrangsor második helyén álló Hamiltontól. Ricciardo előttSir Jack Brabham tudott legutóbb ausztrálként F1-es futamot nyerni Belgiumban – még 1960-ban...
A HÉTVÉGE CSAPATA. A Red Bull az 50. sikerét jegyezte az F1-ben, míg főtervezője, Adrian Newey 150. alkalommal örülhetett annak, hogy az általa tervezett autó diadalmaskodott Formula–1-es GP-n.
A HÉTVÉGE BALSZERENCSÉSE. Felipe Massának tényleg semmi sem akar sikerülni. A Williams időmérője az eső miatt rosszul alakult, de a száraz versenyen Valtteri Bottas visszahozta őket a dobogóra. A brazil is közel kerülhetett volna hozzá, ha a 2. körben a Hamilton gépéről a defekt miatt kiszakadó gumidarab nem szorul a padlólemezébe, a mezőny egyik leglassabb autójává téve így a Williamst. A csapat csak a második boxkiállás alatt orvosolta a problémát, de ekkor Massa már esélytelen volt a pontszerzésre.
A HÉTVÉGE BÜNTETÉSE. Rosberg mellett Kevin Magnussen is elég érdekes dolgokat művelt a versenyen, a dán finoman szólva is túlment az agresszivitás határán, amikor Fernando Alonso támadásait próbálta kivédekezni: többször is leterelte a spanyolt a pályáról,amiért meg is büntették. Ez persze nem kárpótolja a kétszeres világbajnokot, aki simán befuthatott volna az ötödik helyre, ha nem tartják fel – Alonso így is 15 versenyesre növelte a pontszerző sorozatát, a mezőnyből egyedüliként ő volt eredményes az idei összes viadalon.
A HÉTVÉGE CSALÓDÁSA. A csapatok vezető mérnökei azt jósolták a hétvége előtt, hogy az Eau Rouge, amelyet az elmúlt években könnyedén padlógázzal vettek a pilóták, az idén újra nagy kihívás lesz és csak a legbátrabbak mehetnek át rajta lassítás nélkül. Ehhez képest az első szabadedzésen ismét könnyed padlógázas kanyarkombináció volt az Eau Rouge – a kihívást a szombati eső és a vasárnapi versenyre teletankolt autók javították.
A HÉTVÉGE KIHÍVÁSA. A Formula–1-es mezőny is csatlakozott az Ice Bucket Challenge-hez, amelynek kitalálói az ALS-ben (amiotrófiás laterálszklerózis – az idegek elsorvadásával járó súlyos és egyelőre gyógyíthatatlan betegség) szenvedőkre kívánják felhívni a figyelmet.
S még ide tartozik a hétvége Twitter-bejegyzése is, amelyet szombat délután a jégeső miatt félbeszakított GP2-es futam közben írt Pablo Elizalde, az autosport.com spanyol szakírója: „A spái időjárás kihívta a teljes GP2-es mezőnyt az Ice Bucket Challenge-re."
A HÉTVÉGE BUKÁSA. Konsztantyin Tyerescsenko a GP3 szabadedzésén repült hatalmasat, ráadásul az autója még ki is gyulladt, de az orosz szerencsére épségben ki tudott ugrani a roncsból.
1. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:50.511 | átlag: 228.161 km/ó | 36. kör |
2. | Adrian Sutil | német | Sauber-Ferrari | 1:52.413 | 1.902 mp h. | 36. |
3. | Felipe Massa | brazil | Williams-Mercedes | 1:52.512 | 2.001 | 37. |
4. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Mercedes | 1:52.716 | 2.205 | 40. |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:52.953 | 2.442 | 36. |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:52.974 | 2.463 | 44. |
7. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Renault | 1:53.276 | 2.765 | 31. |
8. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 1:53.483 | 2.972 | 38. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 1:53.612 | 3.101 | 40. |
10. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:53.707 | 3.196 | 33. |
11. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:53.879 | 3.368 | 29. |
12. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:54.000 | 3.489 | 32. |
13. | Kimi Räikkönen | finn | Ferrari | 1:54.090 | 3.579 | 39. |
14. | Danyiil Kvjat | orosz | Toro Rosso-Renault | 1:54.159 | 3.648 | 26. |
15. | Kevin Magnussen | dán | McLaren-Mercedes | 1:54.203 | 3.692 | 28. |
16. | Sergio Pérez | mexikói | Force India-Mercedes | 1:54.532 | 4.021 | 28. |
17. | Max Chilton | brit | Marussia-Ferrari | 1:55.247 | 4.736 | 31. |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:55.649 | 5.138 | 21. |
19. | Marcus Ericsson | svéd | Caterham-Renault | 1:55.900 | 5.389 | 26. |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Ferrari | 1:56.347 | 5.836 | 32. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Nico Rosberg | 4 | 10 | 11 | 220 |
2. | Lewis Hamilton | 5 | 9 | 9 | 191 |
3. | Daniel Ricciardo | 3 | 6 | 10 | 156 |
4. | Fernando Alonso | – | 2 | 12 | 121 |
5. | Valtteri Bottas | – | 4 | 11 | 110 |
6. | Sebastian Vettel | – | 2 | 9 | 98 |
7. | Nico Hülkenberg | – | – | 11 | 70 |
8. | Jenson Button | – | 1 | 8 | 68 |
9. | Felipe Massa | – | – | 5 | 40 |
10. | Kimi Räikkönen | – | – | 8 | 39 |
11. | Kevin Magnussen | – | 1 | 7 | 37 |
12. | Sergio Pérez | – | 1 | 7 | 33 |
13. | Jean-Éric Vergne | – | – | 4 | 11 |
14. | Romain Grosjean | – | – | 2 | 8 |
15. | Danyiil Kvjat | – | – | 5 | 8 |
16. | Jules Bianchi | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 411 |
2. | Red Bull-Renault | 254 |
3. | Ferrari | 160 |
4. | Williams-Mercedes | 150 |
5. | McLaren-Mercedes | 105 |
6. | Force India-Mercedes | 103 |
7. | Toro Rosso-Renault | 19 |
8. | Lotus-Renault | 8 |
9. | Marussia-Ferrari | 2 |
Jules Bianchi | 4 |
Pastor Maldonado | 4 |
Kevin Magnussen | 4 |
Valtteri Bottas | 2 |
Adrian Sutil | 2 |
Marcus Ericsson | 2 |
Jean-Éric Vergne | 1 |