Az új szabályok megalkotásáért felelős testület a héten találta ki, hogy a biztonsági autós szakaszok befejeztével, miután a safety car a boxba hajt, ne repülő rajttal folytassa a száguldást a mezőny, hanem álljon fel a rajtrácsra, és a piros lámpák kialvása után induljon újra.
„Ezt tényleg előterjesztették? Ez nagyon extrém ötletnek tűnik – mondta Nico Rosberg. – Értem én, hogy a nézők számára a rajt a legizgalmasabb, de ez már túlzás, és remélem, nem vezetik be, ezzel már tényleg átlépnénk egy bizonyos határt.”
„Most, ha tíz másodperccel vezetsz a versenyben, és bejön a biztonsági autó, elveszíted az előnyödet, de legalább az élen maradsz – mondta Daniel Ricciardo. – Ha leállítanak minket, hogy álló rajt legyen, nagy az esély arra, hogy valaki rosszul rajtol, nem is feltétlenül a saját hibájából, és az első helyről hirtelen a negyediken találja magát. Túl nagy kiszúrás ez azzal, aki addig nagy nehezen az élre tör, és felépíti az előnyét.”
„Nem tetszik az ötlet, ha valaki hatvan körön át azon dolgozik, hogy az élre kerüljön, és egy ilyen álló rajt miatt az utolsó körökben visszaesik, ez egyáltalán nem természetes” – mondta Romain Grosjean.