F1: az aktív felfüggesztés visszahozásával spórolnának

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.04.15. 15:20
A Formula–1-es csapatok elkezdtek azon dolgozni, hogy az autók átépítésére vonatkozó szabályok megváltoztatásával csökkentsék a költségeket. Erre azért van szükség, mert a költségvetési plafon bevezetésére vonatkozó terveket elvetették. Az egyik lehetőség az aktív kerékfelfüggesztés engedélyezése.

Az F1-ből az 1993-as idény után kitiltott elektronikus vezérlésű aktív felfüggesztés visszatérése a csapatok szerint azért járna kisebb költséggel a jelenlegi mechanikus rendszerekhez képest, mert egyszerűbbé válna a rendszer, és könnyebb lenne beállítani az autót.

Az Autosport információi szerint legkorábban 2017-ben térhet vissza az aktív felfüggesztés, s ekkor nőhetnek a kerékfelnik 13 hüvelykről 19 hüvelykesre.

Ez a két módosítás a brit szaklap szerint csak két ötlet a sok közül, további tervek vannak a felesleges költekezés csökkentésére.

Legfrissebb hírek

„Messze ez a legrosszabb pályám” – Leclerc nem tudja, miért nem megy neki a Hungaroringen

F1
39 perce

Verstappen megerősítette, hogy 2026-ban is a Red Bullnál versenyez

F1
47 perce

F1 75: Senna és az „istenek köre” az egyetlen Donington Park-i futamon

F1
1 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – az eddigi 20 győztes hungaroringi sztorijai

F1
8 órája

A Magyar Nagydíj előtt szerződést hosszabbított csapatfőnökével a Ferrari

F1
9 órája

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – futamunk sikerének öt titka

F1
Tegnap, 12:55

F1 75: a boxban kattant a bilincs Schumacher első győzelmének hétvégéjén

F1
Tegnap, 11:28

Magyar Nagydíj: Domenicali szerint Magyarország példát mutat a világnak

F1
Tegnap, 11:01
Ezek is érdekelhetik