F1: az aktív felfüggesztés visszahozásával spórolnának

nemzetisport.hu nemzetisport.hunemzetisport.hu nemzetisport.hu
Vágólapra másolva!
2014.04.15. 15:20
A Formula–1-es csapatok elkezdtek azon dolgozni, hogy az autók átépítésére vonatkozó szabályok megváltoztatásával csökkentsék a költségeket. Erre azért van szükség, mert a költségvetési plafon bevezetésére vonatkozó terveket elvetették. Az egyik lehetőség az aktív kerékfelfüggesztés engedélyezése.

Az F1-ből az 1993-as idény után kitiltott elektronikus vezérlésű aktív felfüggesztés visszatérése a csapatok szerint azért járna kisebb költséggel a jelenlegi mechanikus rendszerekhez képest, mert egyszerűbbé válna a rendszer, és könnyebb lenne beállítani az autót.

Az Autosport információi szerint legkorábban 2017-ben térhet vissza az aktív felfüggesztés, s ekkor nőhetnek a kerékfelnik 13 hüvelykről 19 hüvelykesre.

Ez a két módosítás a brit szaklap szerint csak két ötlet a sok közül, további tervek vannak a felesleges költekezés csökkentésére.

Legfrissebb hírek

Leclerc a vártnál jobbnak érzi a Ferrarit; Verstappennek már voltak rosszabb péntekjei

F1
14 órája

Piastri vette át a vezetést Spanyolországban; Norris elé Russell és Verstappen is befért

F1
19 órája

Norris nyitott az élen Verstappen és Hamilton előtt Spanyolországban

F1
22 órája

Valóban változást hoz a spanyolországi szigorítás? Mire alapozza a Ferrari a reményeit?

F1
2025.05.29. 15:16

A Ferrari nyerhet a legtöbbet a spanyolországi szigorításból?

F1
2025.05.28. 11:17

A Ferrari megkörnyékezte Hornert – sajtóhír

F1
2025.05.28. 08:41

„Bizonyos csapatok túl sokáig profitáltak a rugalmas szárnyakból” – Jos Verstappen várja a szigorításokat

F1
2025.05.27. 22:16

„Magas szinten versenyzek” – Alonso nyolc nagydíj után is pont nélkül áll

F1
2025.05.27. 12:17
Ezek is érdekelhetik