F1: Nagyon mókás lesz az első teszt Jerezben - Button

Vágólapra másolva!
2013.12.17. 14:24
Jenson Button, a Formula–1-ben szereplő McLaren-istálló angol pilótája már nagyon várja a január 28-án kezdődő jerezi tesztet, amely során először próbálják ki a csapatok a pályán a 2014-es szabályok szerint megépített autókat, bennük az új, V6-os turbómotorokkal, amelyek az eddiginél sokkal erősebb energiaátalakítókkal kiegészítve sokkal nagyobb nyomatékot adnak.

„Nagyon mókás lesz az első teszt Jerezben – mondta Button az Autosport magazinnak. – Hideg lesz, a gumik nem fognak tapadni, a motorok sem működnek majd, ha pedig valaki esetleg el tud menni egy mért körre, nagyon furcsának találja majd az egészet. A váltó teljesen más lesz, hamarabb kapcsolunk majd nyolcadik fokozatba, mint most hetedikbe. Annak, amit eddig tudtál az autó vezetéséről, nagy részét el kell felejtened, hiszen teljesen másképp érzékeled majd a motor erejét, másképpen kell gázt adni. A gázadás sokkal nagyobb erőt fejt ki a motorból, a leszorítóerő kisebb lesz, nem lesz könnyű a pályán tartani a kocsit. Ahhoz, hogy tökéletesen szabályozni tudd a gázadást, méteres pedál kellene. Nem lesz könnyű megszokni, de az első versenyre sikerülnie kell.”Button az Autosport magazinnak. – Hideg lesz, a gumik nem fognak tapadni, a motorok sem működnek majd, ha pedig valaki esetleg el tud menni egy mért körre, nagyon furcsának találja majd az egészet. A váltó teljesen más lesz, hamarabb kapcsolunk majd nyolcadik fokozatba, mint most hetedikbe. Annak, amit eddig tudtál az autó vezetéséről, nagy részét el kell felejtened, hiszen teljesen másképp érzékeled majd a motor erejét, másképpen kell gázt adni. A gázadás sokkal nagyobb erőt fejt ki a motorból, a leszorítóerő kisebb lesz, nem lesz könnyű a pályán tartani a kocsit. Ahhoz, hogy tökéletesen szabályozni tudd a gázadást, méteres pedál kellene. Nem lesz könnyű megszokni, de az első versenyre sikerülnie kell.”

A körülbelül 550 lóerős V6-os motor az idén már csak a hajtómű egy része lesz az energiaátalakítók mellett, a hő- és mozgási energiát visszanyerő rendszer ugyanis az eddigi 80 lóerő 6.6 másodperces felhasználhatósága helyett 160 lóerő áll a versenyzők rendelkezésére több mint 33 másodpercig.

Legfrissebb hírek

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – futamunk sikerének öt titka

F1
19 órája

F1 75: a boxban kattant a bilincs Schumacher első győzelmének hétvégéjén

F1
20 órája

Magyar Nagydíj: Domenicali szerint Magyarország példát mutat a világnak

F1
21 órája

F1 75: Sennának nyolcadikra összejött a hazai siker

F1
2025.07.29. 16:46

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – „az első osztály” emlékei

F1
2025.07.29. 11:17

Jön a 40. Magyar Nagydíj! – így kezdődött minden

F1
2025.07.28. 19:13

Különleges programok és vendégek a 40. F1-es Magyar Nagydíj hetében

F1
2025.07.28. 13:40

F1 75: ismét Japánban dőlt el a vb-cím, de most fordított kimenetellel

F1
2025.07.28. 13:11
Ezek is érdekelhetik