Ahogyan már beszámoltunk róla, Felipe Massa is elismerte, hogy arra vonatkozó utasítást kapott a Japán Nagydíjon, engedje el a pályán közvetlenül mögötte haladó Fernando Alonsót – annak ellenére, hogy a Ferrari brazil pilótája az időmérő edzés után kijelentette, hogy nem számít hasonló rádióüzenetre –, amit aztán nem tartott be, közölte versenymérnökével, Rob Smedleyvel rádión, hogy nem kívánja elengedni csapattársát.
A KONSTRUKTŐR-VB ÁLLÁSA | ||
1. | Red Bull-Renault | 445 |
2. | Ferrari | 297 |
3. | Mercedes | 287 |
4. | Lotus-Renault | 264 |
5. | McLaren-Mercedes | 83 |
6. | Force India-Mercedes | 62 |
7. | Sauber-Ferrari | 45 |
8. | Toro Rosso-Ferrari | 31 |
9. | Williams-Renault | 1 |
Alonso nem tulajdonított nagy jelentőséget a dolognak, hiszen valójában már nem igazán számít, hogy a Scuderia melyik autója végez előrébb, és a csapat vezetője, Stefano Domenicali is leszögezte, hogy az eset egyáltalán nem változtat Massa helyzetén a csapaton belül:
„Fernando végül megelőzte őt – magyarázta Domenicali – Felipe próbál olyan gyors lenni, amennyire csak tud, és megértem őt. A csapat gond nélkül támogatni fogja őt a hátralévő versenyeken. Ma kihoztuk a maximumot a lehetőségeinkből, úgyhogy nem kell az ilyesmiből ügyet csinálni, mivel van épp elég dolgunk, amivel foglalkoznunk kell, például azzal, hogyan tudunk javítani az autón a szezon végéig.”
A háttérben nagy harc van kibontakozóban a McLaren és a Red Bull között az energiaitalos istálló aerodinamikai részlegének vezetője, Peter Prodromou szolgálataiért. A McLaren ugyanis bejelentette, hogy szerződteti a szakembert, aki 1991 és 2006 között már dolgozott a wokingi istállónál, és Adrian Neweyval együtt távozott a Red Bullhoz, ahol nem kis szerepe volt a gyakorlatilag verhetetlen kasztni kifejlesztésében.
A problémát az jelenti, hogy Prodromou szerződése 2014 végéig szól, aminek kitöltéséhez Christian Horner és a Red Bull mindenképp ragaszkodik, miközben Martin Whitmarshék természetesen szeretnék már az aktuális idény végétől alkalmazni a mérnököt.
„Régóta dolgozunk együtt Peterrel – nyilatkozta Horner – Értékes tagja a csapatnak, és még rengeteg idő van hátra a szerződéséből. Nem fogjuk erőszakkal tartóztatni, ha távozni szeretne, a szerződésének lejártakor elmehet, de az még odébb van.”
A McLarenre mindenképp ráférne a mielőbbi az erősítés már a 2015-ös, Hondával történő együttműködés megkezdése előtt, ugyanis a brit istállóval 1971 és 1980 után harmadszor fordulhat elő, hogy dobogós helyezés nélkül zárják a szezont. Prodromou egyébként a Red Bull főmérnöke, Newey pozíciójának jövőbeli várományosa volt.