Lewis Hamilton alig hitte el, hogy a szabadedzések nehézségei után sikerült megszereznie a pole pozíciót a Német Nagydíjra. A szombat délelőtt Mercedesét még vezethetetlennek nevező angol a versenytől azt várja, hogy megszorongatja a Red Bull párosát.
„Lenyűgöző ez az eredmény. Az első szabadedzés óta szenvedtem a kocsival, a második és a harmadik gyakorlás különösen borzasztó volt, egyre rosszabbá vált az autó, egyáltalán nem éreztem jól magam benne. Még egyszer változtattunk a beállításokon, és sikerrel, hiszen jó lett az eredményem. Köszönöm a srácoknak" – mondta Hamilton, aki természetesen nem mehetett el amellett, hogy a Mercedesszel Németországban szerezte meg a pole-t.
„Nagy megtiszteltetés a Mercedesnél versenyezni, a Mercedes történelme innen indult el. Büszke vagyok, de sajnos ezért még nem járnak vébépontok. A Red Bullok nagyon jók a hosszú menetekben, de remélem, ezek a beállítások a versenyen is hasznosak lesznek, és megnehezítjük a Red Bull feladatát" – mondta Hamilton.
PÉNTEK |
1. szabadedzés: A Mercedes köszöni szépen az új abroncsokat |
2. szabadedzés: Vettel a lágy gumikon átvette a hatalmat |
Reakciók: Miféle bojkott? Egy nap alatt rendeződött a helyzet |
SZOMBAT |
3. szabadedzés: Vettel a leggyorsabb, bizakodhat az időmérő előtt |
Időmérő: Hamilton autóját összerakták, meglepte Vettelt |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
IDŐJÁRÁS. Vasárnap nyárias idő várható zavartalan napsütéssel, 25-28 fokos maximális hőmérséklettel. |
Csapattársa, a nála péntek délután és szombat reggel is sokkal gyorsabb Nico Rosberg az időmérő második szakaszában döbbenten figyelte, ahogy a neve lecsúszik az első tízből az eredménylistán. Pedig a német biztos volt benne, hogy továbbjutás esetén az első rajthelyért küzdhetett volna a záró szakaszban. A versenyt így is bizakodva várja, az új típusú gumikról ugyanis elismerte, a Mercedesnek kedveznek.
„Döbbenetes pillanatok voltak, eszembe sem jutott, hogy kieshetek – mondta Rosberg. – Egyikünk sem számított arra a csapatnál, hogy ilyen mértékben javul a pálya. Még most sem hiszem el, hogy lemaradtam a harmadik szakaszról, hiszen megvolt a kocsi sebessége ahhoz, hogy könnyedén az első sorba kerüljek. Nem arról van szó, hogy elbíztuk magunkat, csak éppen rosszul mértük fel a körülményeket. Versenytávon jobbak a gumik, ezek az új abroncsok már nekünk jelentenek előnyt."
A Red Bull pilótái szerint a délután 40 fok fölé emelkedő aszfalt miatt nem tudták megszerezni az első két rajtkockát a Német GP időmérő edzésén
„A délelőtti szabadedzés tökéletes volt, nem is nyúltunk utána a kocsihoz, de délután már nem tudtam összeszedni az autót. Különösen a kör első fele volt nehéz – mondta Sebastian Vettel. – Felerősödött a szél, az aszfalt melegebbé vált. Az autó nem lett rosszabb, csak éppen az időeredmény nem volt elég jó. A következő két szektorban hiába próbálkoztam, Lewist nem lehetett utolérni. Közelebb vagyunk a Mercedeshez, mint Silverstone-ban, bizakodva várom a versenyt."
A Pirelli két kiállásra számít a futamon. „A lágy gumi volt a gyorsabb, de a verseny elején hamarabb el is fog kopni, már csak az a kérdés, mennyivel lesznek a lágy gumisok mögött azok, akik a közepesen keményet használják az induláskor – mondta Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója, akinek nem kell már a defektekről magyarázkodnia. – Két kiállásra számítunk, a pilóták két szakaszt teljesítenek a közepesen kemény gumikon, egyet a lágyakon. Vasárnap hasonlóan meleg lesz az aszfalt, mint az időmérőn volt, nagyon sokat változhat a sorrend a versenyen, izgalmas lesz a futam." |
A legutóbbi két nürburgringi futamot az élről kezdő Mark Webber is úgy érezte, a meleg idő nem kedvezett a Red Bullnak.
„Nagyon érzékeny az autó a körülményekre. Az első szektorban tényleg veszíthettünk időt, nehéz volt elkapni azt a ritmust, ami a harmadik szabadedzésen megvolt. A magas hőmérséklet összehúzta a mezőnyt. A versenyen nem hagyjuk megszökni Lewist, nyomás alá helyezzük a Mercedest" – mondta az ausztrál.
Kimi Räikkönen hosszú idő után ismét elégedett volt az időmérő edzésen megszerzett helyezésével, de maga az út a negyedik helyig közel sem volt tökéletes.
„Az autó rendben volt, de a harmadik szakaszbeli köröm az új gumikon nem sikerült tökéletesen. A felvezető körben feltartottak, nem voltam elég gyors ahhoz, hogy felmelegítsem a gumikat, így a mért köröm első szakasza nem sikerült elég jól. Ezzel együtt is legfeljebb a harmadik lettem volna, aminél nem sokkal rosszabb a negyedik rajthely, sőt, ez nagyon jó pozíció a verseny előtt" – mondta a finn, aki megnyugodhat, hiszen a kevláröves gumik a jelek szerint semmit sem rontottak a Lotus versenyképességén, mint ahogy a Ferrarién sem.
A nyolcadik rajtkockát közepesen kemény gumikon megszerző Fernando Alonso szerint a Ferrari visszatért arra a szintre, amelyen a Brit Nagydíj előtt volt, már nem aggódik az autója sebessége miatt. A Német Nagydíj végeredménye pedig elsősorban attól függ, mit bír a lágy gumi azokon az autókon, amelyeken fent lesznek a verseny első köreiben.
„Meglátjuk, milyen lesz a verseny, ez nagyban függ majd attól, mennyit bírnak a lágy gumik. Vasárnap meglátjuk – mondta Alonso, aki a mellőle, azaz a 7. helyről induló Felipe Massához hasonlóan a közepesen kemény gumikat választotta az időmérő utolsó szakaszában, így azokon is rajtol majd. – A legfontosabb az lesz, hogy felvegyük a verseny ritmusát, és ha elég gyorsak leszünk, jó eredményt érünk el. Jobbat is, mint Silverstone-ban, a múlt heti versenyhez képest gyorsabbak vagyunk, ismét ott tartunk, ahol előtte. Sokat számít a stratégia. Ha nem lesz túl gyors a lágy gumi, közel maradunk, és előrébb lépünk, ha viszont gyors lesz, lemaradhatunk az élbolytól."
Alonso szerint a Ferrari azért egy körön még mindig a Red Bull és a Mercedes mögött van.
„Láttuk, hogy az első mért körük 1:29.6 és 1:29.5 lett, ezt mi nem tudtuk volna hozni, ezért döntöttünk úgy, hogy más stratégiával próbálkozunk" – mondta a spanyol, akinek csapattársa, Felipe Massa az első és a második szakaszt is az élen zárta az időmérőn, mégsem csalódott amiatt, hogy nem kapott esélyt a záró etapban arra, hogy lágy gumikon megpróbáljon egy mért kört.
„Az autó sokkal jobb, mint egy hete, de azért a pole-ra nem volt esélyünk. A versenyen mindent meg kell próbálnunk. Nem ígérek olyan rajtot,k mint Silverstone-ban, hiszen a lágy gumikon indulók előnyben lesznek" – mondta Massa, aki egy hete a 11. rajthelyről az ötödik pozícióba ugrott előre az első körben.
TOVÁBBI NYILATKOZATOK
Romain Grosjean (5.): – Az ötödik rajthely nagyszerű, de kicsit csalódott vagyok a mért körömmel, az első szektor lehetett volna erősebb is. Kimi is jól áll, végre ismét az élen vagyunk azután, hogy kelletlen látogatást tettünk a középmezőnyben.
Daniel Ricciardo (6.): – Biztató, hogy egymás után másodszor sikerült bekerülni a legjobb hat közé, ami azt jelenti, hogy látjuk a jeleit a fejlődésnek. Ugyanakkor most nem volt olyan egyszerű eljutni idáig, mint múlt héten, elő kellett valamit rántani a zsákból, hogy bejussunk a harmadik szakaszba. Szeretnék a hetedik helynél előrébb végezni, ami az eddigi legjobb eredményem pályafutásom során. Ha lesz lehetőségem a dobogóra felállni, megragadom az alkalmat.
Jenson Button (9.): – A második szakaszban futott köröm az egyik legjobb volt hosszú idő óta, nem hiszem, hogy bármi is benne maradt volna a kocsiban. A harmadik szakaszban az volt a kérdés, hogy egyáltalán fussunk mért kört, a szívem azt diktálta hogy igen, az eszem viszont azt, hogy nem kéne. Végül úgy döntöttünk, hogy nem megyünk mért időt, macska-egér harcot vívtam Hülkenberggel. A kilencedik hely nem rossz, a pálya tiszta oldaláról indulhatok, és szabadon választhatunk a gumik közül.
Nico Hülkenberg (10.): – Nagy siker, hogy bejutottunk a legjobb tízbe. Végre megtaláltuk a megfelelő beállításokat, szerintem pontokért fogunk harcolni. A hosszabb etapokon biztató az autó, ha ezt sikerül kombinálni jó stratégiával, biztos vagyok a jó eredményben.
Paul di Resta (12.): – Nagyon szenvedtem az autó egyensúlyával, az időmérő előtt az összes beállításon változtattunk, és ez segített is. Holnap csak abban reménykedem, hogy sikerül megismételnünk azt a versenytempót, amit a szezon korábbi futamain megmutattunk, mert az az egyik legnagyobb erősségünk.
Sergio Pérez (13.): – Nem ez volt a legjobb napunk, és nem a 13. rajthely megszerzésében reménykedtem. Reggel volt néhány gond az autóval, alulkormányzott is volt, ráadásul a gumik felmelegítésével is szenvedtem. Nem hoztam ki mindent a kocsiból, érdekes lesz látni a versenyen a gumik teljesítményét.
Esteban Gutiérrez (14.): – Sikerült előrelépnünk, tegnap rengeteg beállítást kipróbáltunk, és sikerült kiválasztani a legjobbat, mindent kihoztam az autóból. Nico ragyogó kört futott, nekem még mindig van hova fejlődnöm, különösen a kvalifikációs teljesítményemen van mit javítani.
Adrian Sutil (15.): – A 15. rajtpozíció a hazai versenyemen eléggé kiábrándító. A nyitható hátsó szárnyat nem tudtam használni a második szakaszban, emitt körülbelül fél másodpercet veszítettem körönként. Közel lettem volna a harmadik szakaszhoz. A versenyre kijavítjuk a hibát, hiszek benne, hogy a pontszerzés összejöhet.
Jean-Éric Vergne (16.): – Az egész hétvége során nehezen volt vezethető az autó, és péntek óta nem változott a helyzet, egész egyszerűen nem voltunk elég gyorsak. Nem tudom, mi lehet ennek az oka, talán a gumikkal van a gond, de nem vagyok biztos benne. Remélem, a versenyen nyomhatom neki keményen.
Valtteri Bottas (17.): – Nagyon közel voltunk egymáshoz Pastorral, de jelenleg nincs meg a sebességünk ahhoz, hogy előrébb végezzünk. A pálya hőmérséklete emelkedett és a szél is megerősödött, így minden századmásodperc számított.
Pastor Maldonado (18.): – Jobb eredmény elérésében reménykedtünk, de a kocsi nem igazán versenyképes az ilyen pályákon. Dolgoznunk kell, hogy megoldjuk a problémáinkat, de nehéz versenyünk lesz holnap, a lassú kanyarok nem fekszenek az autóinknak.
Charles Pic (19.): – Az autó egyensúlya jónak tűnt, de az első gyors kört követően vissza kellett mennem a boxba, mert gond volt az önindítóval. Ennek ellenére úgy döntöttünk, megteszek még egy gyors kört. A sebességgel nem is volt gond, de forgalomba kerültem, emiatt veszítettem néhány tizedmásodpercet, ennek ellenére a közvetlen riválisok előtt végeztem, ami a kitűzött cél volt.
Jules Bianchi (20.): – Reggel már sokkal jobban éreztem magam, mint pénteken, jó volt újra beszállni az autóba. Eltartott egy ideig, amíg megtaláltuk a kocsi megfelelő egyensúlyát, de így is jó helyen végeztünk. A kulcs az lesz holnap, hogy minél előbb a Caterhamek elé kerüljünk, és ott is maradjunk.
Giedo van der Garde (21.): – Az időmérő elején gyorsan kimentünk a pályára, és sikerült is két tiszta kört futnom. Az első gyors köröm jó is volt, és a gumik is rendesen működtek a harmadik szabadedzéssel ellentétben. Pár perccel az első szakasz vége előtt még egy gyors kört megtettünk, de ekkor megint nem voltak jók az abroncsok, és sok időt veszítettem az első szektorban.
Max Chilton (22.): – Valamiért nem tudtunk mindent kihozni az autóból, meg fogjuk vizsgálni az adatokat este, és mindent meg fogunk tenni annak érdekében, hogy felvehessük a harcot a Caterhamekkel.
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:29.398 | átlag: 207.306 km/ó |
2. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1:29.501 | 0.103 mp h. |
3. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:29.608 | 0.210 |
4. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 1:29.892 | 0.494 |
5. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1:29.959 | 0.561 |
6. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:30.528 | 1.130 |
7. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:31.126 | 1.728 |
8. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31.209 | 1.811 |
9. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | idő nélkül | |
10. | Nico Hülkenberg | német | Sauber-Ferrari | idő nélkül | |
11. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 1:30.326 | |
12. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 1:30.697 | |
13. | Sergio Pérez | mexikói | McLaren-Mercedes | 1:30.933 | |
14. | Esteban Gutiérrez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:31.010 | |
15. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:31.010 | |
16. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:31.104 | |
17. | Valtteri Bottas | finn | Williams-Renault | 1:31.693 | |
18. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1:31.707 | |
19. | Charles Pic | francia | Caterham-Renault | 1:32.937 | |
20. | Jules Bianchi | francia | Marussia-Cosworth | 1:33.063 | |
21. | Giedo van der Garde | holland | Caterham-Renault | 1:33.734 | |
22. | Max Chilton | brit | Marussia-Cosworth | 1:34.098 |
1. SZAKASZ | 2. SZAKASZ | ||||
1. | Massa | 1:30.547 | 1. | Massa | 1:29.825 |
2. | Räikkönen | 1:30.676 | 2. | Räikkönen | 1:29.852 |
3. | Alonso | 1:30.709 | 3. | Alonso | 1:29.962 |
4. | Ricciardo | 1:31.081 | 4. | Vettel | 1:29.992 |
5. | Hamilton | 1:31.131 | 5. | Grosjean | 1:30.005 |
6. | Hülkenberg | 1:31.132 | 6. | Hamilton | 1:30.152 |
7. | Button | 1:31.181 | 7. | Webber | 1:30.217 |
8. | Grosjean | 1:31.242 | 8. | Ricciardo | 1:30.223 |
9. | Vettel | 1:31.269 | 9. | Hülkenberg | 1:30.231 |
10. | Sutil | 1:31.320 | 10. | Button | 1:30.269 |
11. | Rosberg | 1:31.322 | 11. | Rosberg | 1:30.326 |
12. | Di Resta | 1:31.322 | 12. | Di Resta | 1:30.697 |
13. | Webber | 1:31.428 | 13. | Pérez | 1:30.933 |
14. | Pérez | 1:31.498 | 14. | Gutiérrez | 1:31.010 |
15. | Vergne | 1:31.629 | 15. | Sutil | 1:31.010 |
16. | Gutiérrez | 1:31.681 | 16. | Vergne | 1:31.104 |
17. | Bottas | 1:31.693 | |||
18. | Maldonado | 1:31.707 | |||
19. | Pic | 1:32.937 | |||
20. | Bianchi | 1:33.063 | |||
21. | Van der Garde | 1:33.734 | |||
22. | Chilton | 1:34.098 |