A McLaren a szezon során többször is remekelt az időmérőkön, végül azonban a Red Bull és a Ferrari is megelőzte a konstruktőrök között, a pilóták vetélkedésében pedig Lewis Hamiltonnak és Jenson Buttonnak be kellett érnie a negyedik, illetve ötödik hellyel, pedig mindketten álltak a pontverseny élén is.
A brit istálló sok olyan hibát elkövetett, amely nagy sajtóvisszhangot kapott, többször a boxkiállások során kerültek nagy hátrányba pilótái, és az autóval is akadtak technikai hibák, Button szerint azonban elsősorban nem emiatt szerepeltek a vártnál gyengébben.
„Néha előfordulnak hibák, amiket ki kell javítani, de a legnehezebb időszakot akkor éltük meg, amikor a nyári szünet előtt nem voltunk elég gyorsak – idézi az autosport.com a 2009-es idény világbajnokát. – Nem a megbízhatóságban kell keresni annak az okát, hogy miért nem voltunk versenyben a világbajnoki címért, hanem abban, hogy nem bírtuk a vetélytársaink által diktált tempót a szóban forgó időszakban."
Button szerint a technikai baklövéseiken azok időpontjai miatt is csámcsogott többet a média.
„Voltak gondjaink a megbízhatósággal, de ha jobban megnézzük, ezek mindig a hétvégéken fordultak elő. Ezernégyszáz kilométert tettünk meg a fiatal pilóták tesztjén, de ekkor egyetlen problémánk sem adódott, szóval kicsit balszerencsések is voltunk."
Button májustól júliusig rendre a mezőny második felében ért csak célba – ha egyáltalán célba ért –, a nehézségeikből azonban szerinte előnyt tudtak kovácsolni.
„Új dolgokat próbáltunk ki, mert a legtöbbször problémám volt a gumik hőmérsékletével, de nem jöttek be, Monacóban és Kanadában is elkoptak a gumik – folytatta Button. – Lewisnak remekül sikerült a kanadai futam, nekem pedig pocsékul, ám ez az év hátra lévő részére jó hatással volt, mert megtapasztaltuk a szélsőségeket, meg tudtuk vizsgálni az adatokat, megváltoztattuk a beállításokat, és rájöttünk, miért kopnak jobban az én abroncsaim, mint az övéi. Nagyon hasznos volt megismerni, mit tehetünk és mit nem a gumikkal, mivel alapvetően mást gondoltunk erről.”