A Ferrari által vizsgált felvételen látszik, hogy a pálya menti lámpás figyelmeztető rendszer szerint Vettel szabálytalankodott, hiszen a 3-as kanyar kijárata után sárgán villogó lámpa után és a 4-es kanyar előtt 150 méterrel elhelyezett zölden villogó lámpa között előz, miközben a kormánykerekén is világít az előzés tilalmára vonatkozó dupla sárga led.
Csakhogy más felvételeken jól látszik, hogy a sárga fénnyel szemközt, néhány száz méterrel odébb zöld zászlót lenget az egyik pályabíró, és Vettel csak az oszlop mellett elhaladva kezdi meg a manővert. Így pedig az előzés is teljesen szabályos, hiába maradt égve a kormánykeréken a figyelmeztető sárga led – az automata rendszert felülírja a pályabíró zászlós lengetése.
Ha a Ferrari panasza jogos lett volna, Vettel 20 másodperces büntetést kaphatott volna (ez váltaná ki az ilyen esetben kiszabott boxutcai áthajtásos büntetést), amivel visszaesett volna a 6.-ról a 8. helyre a futam végeredményében, és ezzel Fernando Alonso lett volna a világbajnok.
„Ez egy vicc – reagált a Telegraph című napilapban a Formula–1 kereskedelmi jogait birtokló Bernie Ecclestone. – Amit a Ferrari állít, az egyszerűen nem igaz. A versenybíróság minden információt megkap a futam minden pillanatában, ezért azonnal megfelelő döntéseket tud hozni. Kár, hogy az idei nagyszerű vb-t egy ilyen vita árnyékolja be.” MTI |