Sebastian Vettel kilenc sikertelen verseny után nyert futamot, ez még annál a „kényszerszüneténél” is hosszabb időszak volt, amely a 2008-as Toro Rossó-s monzai győzelmét követte. Akkor négyszer a Toro Rossóval és kétszer a Red Bull-lal indult, mielőtt harmadik Red Bull-os versenyén győzni tudott.
Pályafutása 23. győzelmével feljött az örökranglistán a legjobb tízbe, a pozíción a következő sikeréig Nelson Piquet-vel osztozik. A 23-ból ez a második Vettel-győzelem, amely nem az első rajtsorból született, de továbbra is a 3. rajtkocka a legrosszabb, amelyből indulva F1-es futamot nyert.
Érdekesség, hogy Lewis Hamilton a 24. pole pozíciójával szintén a vonatkozó örökranglista 10. helyére lépett előre, és szintén a háromszoros világbajnok brazillal áll holtversenyben – no meg az ugyancsak 24-szer rajtelső, szintén háromszoros világbajnok Niki Laudával.
Hamilton pole-ideje két másodperccel volt gyengébb Vettel tavalyi legjobbjánál, ennek oka a befújt diffúzorok betiltásában, néhány szingapúri kerékvető átalakításában és a pálya egy részének újraaszfaltozásában keresendő.
A McLaren Mika Häkkinen 1999-es hatos sorozata óta először szerzett négy pole pozíciót zsinórban. A McLaren első rajtkockáit értelemszerűen brit pilóták jegyezték, a szigetországnak 1995 óta nem volt ilyen jó sorozata. Akkor Damon Hill és David Coulthard is össze tudott rakni egy-egy négyes sorozatot. Nagy-Britannia 210 rajtelsőséggel vezeti az örökranglistát – a 125 pole-t jegyző Brazília a 2.
Bár Fernando Alonso a boxkiállások időszakait leszámítva egyetlen kört sem töltött el a McLaren valamelyik pilótája előtt a Német Nagydíj megnyerése óta, a legutóbbi két dobogós helyezését 2007-es csapatának is köszönheti. Monzában Button, Szingapúrban Hamilton esett ki előle műszaki hiba miatt. A spanyol az élen töltött körök tekintetében is teljesen leállt, Hockenheim óta nem vezette a mezőnyt, de azóta, hogy a Valenciában aratott győzelmével átvette a vezetést a pontversenyben Hamiltontól, sikeresen építgeti előnyét. A legutóbbi hat nagydíjon csak egyszer fordult elő, hogy közvetlen üldözője előtte ért célba, az elmúlt két versenyen kiesett az, aki a tabella 2. helyéről várta a rajtot.
Verseny | előny előtte | 2. helyezett | Alonso eredménye | rivális eredménye |
Brit Nagydíj | 20 | Webber | 2. | 1. |
Német Nagydíj | 13 | Webber | 1. | 8. |
Magyar Nagydíj | 34 | Webber | 5. | 6. |
Belga Nagydíj | 40 | Webber | kiesett | 6. |
Olasz Nagydíj | 24 | Vettel | 3. | kiesett |
Szingapúri Nagydíj | 37 | Hamilton | 3. | kiesett |
Japán Nagydíj | 29 | Vettel | ? | ? |
Alonso továbbra is az egyetlen, aki a győzelmét követően is dobogóra tudott állni (Valenciát követően lett második Silverstone-ban), de a győztesek átka a többiekre ugyanúgy vonatkozik, ahogy eddig. Alonso egyszeri bravúrját leszámítva senki sem végzett az 5. helynél előkelőbb pozícióban a diadala után, sőt a legutóbbi három versenyen kiesett az előző győztes – mindháromszor önhibáján kívül.
Hamilton ráadásul mindhárom idei győzelmét követően feladta a rá következő viadalt. Kanada óta a sormintája: gőzelem, kiesés, 8. hely, kiesés, győzelem, kiesés, győzelem, kiesés. (Alonso és Vettel mellett Button már hetedszer állt dobogón, de Hamilton még egyszer sem pezsgőzött együtt a két kétszeres világbajnokkal.)
Duplázás nélküli szezon eddig csak egyszer fordult elő, 1974-ben senki sem tudott ismételni rögtön a diadala után.
Nico Hülkenberg a 10., aki az idén leggyorsabb kört jegyzett versenyen. Ezzel az idei szezon beállította az F1-es rekordot, amelyet 1954-ben (ekkor csak kilenc versenyt rendeztek, de az akkori órákkal csak másodpercet mértek, 1:50 perces kört pedig heten is elértek a silverstone-i Brit Nagydíjon), 1975-ben, 1976-ban, 1981-ben, 1982-ben és 2009-ben is elértek.
Mark Webber három év után először maradt pont nélkül két egymást követő versenyen. Ez volt a kilencedik futam az idén, amikor a győztes csapattársa nem szerzett pontot. A rekord 12 alkalom, még 1993-ból.
Timo Glock a Marussia (és a Virgin) legjobb eredményét jegyezte a 12. pozíciójával, a csapat eddigi legjobbja a 14. pozíció volt, amelyet hatszor is elért. A mezőnyhöz 2010-ben csatlakozott három csapat közül a Caterham ért el még 12. helyezést, 2010-ben még Lotusként Heikki Kovalainen zárt itt a Japán Nagydíjon.
A szingapúri volt Michael Schumacher 300. hivatalos nagydíjrajtja – bár ezt már Belgiumban megünnepelte, a statisztikák nem számolják az 1996-os Francia Nagydíjat (a felvezető körben lerobbant a Ferrarija) és az 1999-es Brit Nagydíjat (leállították és újraindították a futamot, miután nekiment a falnak és kettős lábtörést szenvedett).