RED BULL
Egyre több helyen hangzik el, hogy Vettel még sohasem nyert júliusban, márpedig a csapata (osztrák licenc ide vagy oda, a Milton Keynes-i központ miatt a Brit GP-n van otthon a Red Bull) és a saját hazai versenyét is évről évre ekkor rendezik meg. Silverstone-ban valóban jobbnak tűnik nála Mark Webber, de a Német GP-s nyeretlenségért inkább Vettel okolható.„Hockenheim mindössze fél órára van a szülővárosomtól, a futamon ezért ott lesz a családom és sok ismerősöm is, akik előtt mindig különleges érzés versenyeznem. Különböző szériákban is versenyeztem már a pályán, de nem tudtam még megnyerni a Német GP-t, de természetesen nagyon szeretném..."
PÉNTEK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Annak ellenére is kevesen hisznek Webber világbajnoki hadjáratában, hogy 16 ponttal megelőzi csapattársát, általános nézet, hogy Vettel előbb-utóbb vissza fogja előzni az ausztrált. Ám az új szerződését a múlt héten aláíró Webber csúcsformában van, és komolyan gondolja, hogy a 2010-es idényhez hasonló szezonja lehet, jobb befejezéssel.
Kilátások. Két éve silverstone-i győzelme után szürke versenye volt Hockenheimben (a 4. helyről indulva 6. lett), amely az egymást váltó két német pálya közül egyértelműen kevésbé fekszik neki.
McLAREN
A Brit GP után újabb olyan verseny következik, amelyen még sohasem állt dobogóra, és mivel a formájában semmiféle javulás nem tapasztalható (hét pont a legutóbbi hat versenyen), nehéz arra gondolni, hogy most megváltozik a helyzet.
Kilátások. A McLaren Silverstone-ban a nagy esőzések miatt nem tudta tökéletesen alkalmazni fejlesztéseit, amelyektől az egész csapat sokat vár. Button szerint fordulópont lehet a Német vagy a Magyar GP.
„Sok múlik ezen a két viadalon, nagyon fontos, hogy kihasználjuk a lehetőségeinket, és hogy tökéletesen felkészüljünk az időmérőre és a versenyre. Több van a kocsiban, mint amit Valenciában és Silverstone-ban mutattunk, de nem tudjuk pontosan, hol állunk az erősorrendben."
A futam 2008-as győztese 100. nagydíjrajtjára készül, amelyen az ünneplésen kívül a valenciai és silverstone-i sikertelenség után nagy szüksége lesz a jó eredményre, hogy ne kerüljön kilátástalan helyzetbe az összetettben.
Kilátások. Szintén a csapat fejlesztéseiben bízhat. 2009-ben a gyatra idénykezdet után Németországban jött el a pillanat, amely során elhitte, hogy futamot nyerhet, s bár az idén nem volt reménytelen a helyzete, az utóbbi hetek után hasonló élményre lesz szüksége.
Az F1-es mezőnynek Hockenheimben nem kell annyira hűvös idővel számolnia, mint a két héttel ezelőtti Brit Nagydíjon, de kánikula sem lesz. Az időjósok szerint a hétvége során nemigen emelkedik 24 Celsius-fok fölé a hőmérséklet, és a pénteki, valamint szombati edzésnapon az eső sem elképzelhetetlen. Az esős verseny viszont kizárható. Péntekre változóan felhős időt jósolnak, délután az eső valószínűsége 40 százalék lehet, a hőmérséklet 20-22 Celsius-fok lesz. Szombaton láthatjuk a legkevésbé a napot, a sűrű felhőkből az eső valószínűsége 60 százalék, a hőmérséklet a péntekihez hasonló lesz. A verseny napjára várhatóan kitisztul az ég, és minimális, legfeljebb öt százalék lesz az eső valószínűsége. Ez lesz a legmelegebb nap, 24 fok köré emelkedhet a hőmérséklet, a napsütés miatt az aszfalt ezúttal is a verseny napján lehet a legmelegebb, ami fejtörést okozhat a csapatoknak. |
„El sem hiszem, hogy már a századik versenyemre készülök, ez is azt bizonyítja, hogy az F1-ben rohan az idő. A pályáról annyit, hogy mindig is bánni fogom, hogy nem versenyezhettem a klasszikus vonalvezetésén, amelyen a hosszú egyenesek bevitték az erdőbe a pilótákat, és óriási sebességgel hatalmas csatákat vívtak.”
FERRARI
Bombaformában érkezett Németországba a spanyol, aki két éve Felipe Massa segítségével nyert Hockenheimben, és csapattársa javuló formáját látva nem elképzelhetetlen, hogy ezúttal is igénybe veheti a brazil támogatását.
Kilátások. A legutóbbi öt versenyből négyet a dobogón zárt, és semmi sem utal arra, hogy Hockenheimben esélytelen volna erre. A kaotikus idény egyik biztos pontjává vált, mindenhol számolni kell vele.
Javuló formája, no meg Webber Red Bullnál maradása miatt egyre inkább úgy tűnik, hogy jövőre is a Ferrarinál marad, de a Scuderia nem akarja, hogy elkényelmesedjen, s ezt a honlapjára feltett hivatalos csapatblogban tudatta a nyilvánossággal.
Kilátások. A 2009-es hungaroringi balesete óta egyszer került közel a futamgyőzelemhez: két éve itt, amikor a csapat rászólt, engedje el Alonsót. A csapatutasítás látszólag nagyobb törést jelentett a karrierjében, mint az egy évvel korábbi súlyos sérülése, de mostanában úgy tűnik, ki tudja heverni.
A pálya adatai: |
„Nagyon fontos nekem a világbajnoki pontverseny, és tudom, hogy a jelenlegi 13. helyezésemnél többre vagyok hivatott. A célom, hogy az év végéig a legjobb hatba vagy a legjobb ötbe verekedjem magam.”
MERCEDES
Massához hasonlóan a legutóbbi versenyeken kezdte el gyűjtögetni a pontokat, igaz, előtte korábban is adódott lehetőség erre, úgyhogy nála ez nem a formáját, hanem inkább a szerencséjét tükrözi.
Kilátások. A hockenheimi pálya 2002-es átépítése után a páros években megnyerte a hazai versenyét, de visszatérése évében, 2010-ben csak kilencedik lett. Az idén már bebizonyította, hogy képes a dobogóért csatázni, Hockenheimben is ez lesz a célja.
„Német pilótaként lehet tudni, hogy az összes szurkoló mögötted áll, ami kiváló érzés, és még jobban tud motiválni. Sok Mercedes-dolgozó lesz a nézőtéren, és szeretnénk őket boldoggá tenni, hogy mindenkinek legyen oka végén az ünneplésre" – mondta Schumacher, aki 2006-ban még utolsó németként tudott nyerni a versenyen.
Nemrég bemutatott kiváló menetelése véget ért, a vb-pontversenyben visszacsúszott a két Lotus-pilóta közé, ami a két autó teljesítményét látva még mindig hízelgő számára.
Kilátások. Silverstone-ban sokkal többet vártunk a Mercedestől annál, amit nyújtani tudott, Rosberg a korábbi éveit idézve szürkült bele a középmezőnybe, pedig előtte már a vb-címről beszéltek a csapatnál. Ha ezúttal sem áll dobogóra, bebizonyosodik, hogy túl korai volt a derűlátás.
LOTUS
A legutóbbi hat versenyen pontot szerzett, aminél csak a vb-éllovas Alonso aktív sorozata hosszabb. Megbízhatóságának köszönhetően feljött a vb-pontverseny ötödik helyére, a legújabb célpontja pedig a gyengélkedő Hamilton.
Kilátások. A Lotusnak egy igazán jó időmérő edzésre van szüksége ahhoz, hogy futamgyőzelmet arasson. Ha sikerül egy körön is felvennie a versenyt a Red Bull és a Ferrari autóival, meglehet a diadal.
FORCE INDIA | |
A Brit Nagydíj első körében Grosjeannal ütköző skót még mindig nem talált új menedzsert Lewis Hamilton édesapja helyett, de a Jenson Button által nemrég létrehozott menedzseriroda másik vezetője már felajánlotta segítségét a pilótának, aki iránt van érdeklődés legalább egy élcsapattól. |
A Német Nagydíj előtt vele és Timo Glockkal nem számolnak azok, akik hazai pilótákat várnak a dobogóra, pedig a Force India az elmúlt versenyeken egyre több jelét adta annak, hogy odaérhet a pódiumra, Ám ehhez az idény előrehaladtával egyre több szerencse kellene. |
SAUBER | |
Sergio Pérez két dobogós helyezése, valamint a silverstone-i boxutcában történő baleset után törvényszerű volt, hogy elindulnak a pletykák a japán esetleges év végi leváltásáról. Kobajasinak jó eredmény kell ahhoz, hogy elhallgattassa ezeket a szóbeszédeket, mert még a végén valóra válnak. |
Elképesztő sebességet mutatott a Brit Nagydíjon, egészen addig, amíg Pastor Maldonado ki nem lökte. Érthető volt a venezuelaival szembeni dühe, de Hockenheimben javíthat. A csapat is azok közé tartozott, amelyek a brit eső miatt nem tudták tökéletesíteni fejlesztéseik hatását, és a Német GP-n finomhangolnak. |
TORO ROSSO | |
Mark Webber új szerződése miatt egyelőre bezárult a Red Bullhoz vezető kapu a Toro Rosso pilótái előtt, a legjobb esetben 2013-ban is a faenzai gárdánál kell bizonyítaniuk. |
A szakmában sűrűsödő bírálatok ellenére a napokban megnyugtató dicséretet kapott Franz Tost csapatvezetőtől. Az osztrák szakember szerint a jobb autó lenne a fejlődés kulcsa. |
WILLIAMS | |
Silverstone-ban folytatta ámokfutását, pedig nem volt reménytelen helyzetben. Nem csoda, hogy néhányan úgy vélik, Sir Frank Williams autójával Fernando Alonso ugyanúgy vezetné a vb-t, mint a Ferrarival, és a spanyol kiegyensúlyozottsága hiányzik. |
A brazil pilóta a Brit Nagydíj után megkapta a Lorenzo Bandini-díjat, amellyel a motorsportban elért eredményeit honorálták. Bruno Senna ettől az elismeréstől azt várja, hogy esetleg lendületet kap ettől az idény hátralévő részére. |
CATERHAM | |
A finn pilótának az idény végén lejár a szerződése, és a legutóbbi hírek szerint a Sauber szeretné a soraiban tudni.
|
Petrovéknak minél több időt kell eltölteniük a hockenheimi pályán, hogy tovább tudják tesztelni a Brit GP-re készített fejlesztéseket. |
HRT | |
Karthikeyan szerint nagy fejlődésen ment keresztül a csapat F1-es debütálása óta, és mára bizonyította, hogy helye van a száguldó cirkuszban. |
A HRT semmilyen új fejlesztéssel nem készült a Német GP-re, de a spanyol pilóta reméli, így is a legtöbbet tudják kihozni a jelenlegi autóból. |
MARUSSIA | |
|
Pic még a 2010-es GP2-es futamon a pole pozícióból indulva a harmadik helyen zárta a futamot, és bár hasonló eredményben most nem reménykedhet, az istállónál bíznak benne, hogy tovább tudnak fejlődni. |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 9 | 129 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 8 | 116 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 7 | 100 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 8 | 83 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 5 | 50 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 4 | 39 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 4 | 23 |
13. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
14. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
15. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 216 |
2. | Ferrari | 152 |
3. | Lotus-Renault | 144 |
4. | McLaren-Mercedes | 142 |
5. | Mercedes | 98 |
6. | Sauber-Ferrari | 60 |
7. | Williams-Renault | 47 |
8. | Force India-Mercedes | 44 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |