Fernando Alonso jól melegített a németországi időmérőre, amelyen újra a pole-ra tör (Fotók: Action Images) |
A Német Nagydíj szombat délelőtti szabadedzése előtt a Red Bull-istálló közölte, hogy Mark Webber autójában váltócsere történt, ami miatt az ausztrál öt rajthelyes büntetést kap majd a délutáni időmérős eredményéhez képest. Az már korábban kiderült, hogy Nico Rosberg és Romain Grosjean is így jár.
A tréning megkezdésekor a levegő 18, az aszfalt 23 fokos volt. A pénteki, esős edzések közül inkább az első eredménylistája volt mérvadó, a másodikon a két eső közötti időzítés határozta meg a sorrendet.
Az előrejelzések szerint az első félórában biztosan nem lesz eső, utána lehet. Ennek megfelelően azonnal megtelt a pálya, az első időeredmény Vergne-é volt, 1:24.191. A „nagyok” közül Grosjean futotta az első mért kört: 1:22.262, majd Räikkönen jött: 1:20.927. Hamilton a lágy gumikon a két Lotus mögé jött be.
Rosberg a közepesen kemény abroncsokon kezdett, elő körében (1:18.455) majdnem két és fél másodpercet vert Räikkönenre. Másodikra újabb fél másodpercet javított (1:17.971).
Miközben Charles Pic motorhiba miatt tíz perc elteltével sem tudta elhagyni a boxutcát, csapata, a Marussia bejelentette, hogy a Brit Nagydíj előtt súlyos tesztbalesetet szenvedett María de Villota elhagyta a brit kórházat, amelyben ápolták, és hazájában, Spanyolországban folytatja a rehabilitációt.
Rosberg még egy picit faragott legjobbjából (1:17.892) és növelte előnyét, Alonso és Vettel továbbra sem hagyta el a boxutcát próbaköre óta. Rosberg és a többiek eredményét perspektívába helyezte, hogy Glock feljött a második helyre a Marussiával, két és fél másodpercre honfitársától, aki 1:17.491-re javított.
Massa 144 ezredre megközelítette a Mercedest, letaszítva Glockot a 2. helyről. Hamilton elfékezte magát a hosszú egyenes végén, és lecsúszott az útról, mielőtt újra útirányba állt, és továbbment. Bruno Senna 1:17.391-gyel állt az élre, a 20. percben pedig Webber vette át a vezetést 1:17.331-gyel. Majd Maldonado gyors köre (1:16.940) következett, mögötte Webber, Senna, Rosberg, Massa, Glock, Räikkönen, De la Rosa, Hülkenberg, Hamilton, Kobajasi, Pérez, Vettel, Grosjean és Button következett.
Alonso és Vettel megkezdte a maga menetét, Alonso a 3. helyre jött fel, Vettel a 14. helyre jó idővel kezdett. Az autóját a második pénteki edzés legvégén összetörő Schumacher az időlista alján volt, nehéz autóval gyakorolt. Vettel 1:16.876-tal az élre állt. Miután Maldonado visszavette a vezetést, a vb-címvédő 1:16.652-vel válaszolt.
Az edzés felénél a radarfelvételek alapján megnyugodhattak a csapatok, legkorábban a tréning utolsó perceire jósoltak csapadékot. Ki is ürült a pálya, a mérnökök elemezték az eddig gyűjtött adatokat, és azoknak megfelelően állítottak az autókon.
Az eddigi leggyorsabb köröket a közepesen kemény gumikon futották, a sorrend Vettel, Maldonado, Webber, Pérez, Senna, Hülkenberg, Alonso, Rosberg, Vergne, Massa, Kobajasi, Glock, Kovalainen, Räikkönen, De la Rosa, Hamilton, Grosjean, Button, Di Resta, Petrov, Karthikeyan, Ricciardo, Schumacher volt, Pic idő nélkül állt.
SZOMBAT |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Az utolsó percekre ígért eső miatt a Ferrari előbbre hozta szokásos könnyű autós menetét, Alonso a lágy gumikon 1:16.124-gyel az élre állt, aztán vissza is ment a boxba. Vettel is kijött a lágy gumikon, Pic 23 perccel az edzés zárása előtt is a boxban várakozott, hogy új motort szereljenek az autójába.
Hamilton, aki az edzés elején lágy gumikon ment, a közepesen keményen 33 ezreddel gyorsabb volt Alonsónál.
Hülkenberg arra panaszkodott, hogy a lágy gumik közül a hátsók három-négy kör után jelentősen koptak. Alonso is azt jelentette, hogy bár gyorsan felhevültek a lágy gumik, az első mért körében egyes kanyarokban már bizonytalannak érezte a Ferrari hátulját.
Bő negyedórával a leintés előtt Hamilton maradt az élen, de Button a 22. volt Schumacher, valamint a boxban ragadt Pic előtt. Elöl Hamilton mögött Alonso, Pérez, Webber, a lágy gumikat kipróbáló Vettel, Räikkönen, Maldonado és Massa sorakozott.
Alonso a második lágy gumis menetében 1:16.014-gyel visszaállt az élre, 77 ezreddel Hamilton elé. Pic 14 perccel az edzés vége előtt elhagyta a boxutcát. Hamar felvette a tempót, és rövidesen a Button, Schumacher páros került a lista aljára.
A versenyigazgató jelezte, túl sokan elhagyják a pályát a teljes autóval az célegyenest követő gyors jobbkanyarban, ami szabálytalan, hiszen a széles kanyarvétellel előnyt élvezhetnek kigyorsításkor. Grosjeant figyelmeztették, hogy már öt mért körében megtette, hatodikra pedig büntetés jár. Massa is többször kiszélesítette a pályát, de nem azokon a pontokon, ahol ez kedvezően hatott az időeredményére.
Hét perccel az edzés vége előtt megérkezett az eső, de Schumacher és Button még kiment új gumikon egy-egy gyors körre, hátha belefér.
Schumi elsőre a 15. helyre jött fel a lágy gumikon, Grosjean és Button is arról számolt be, hogy esik. Az angol a jó első szektora után nem tudott elmozdulni az utolsó helyről, többen is kisodródtak a pálya különbözőpontjain, amint nedvesedett és nyálkássá vált az útfelület. Schumacher visszatért a boxba.
Két perccel az edzés vége előtt már szakadt az eső, Kobajasi, aki utolsóként kint maradt a pályán lágy gumikon, alig tudott visszatérni a boxba megcsúszás nélkül.
Alonso zárta az élen az edzést.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 9 | 129 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 8 | 116 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 7 | 100 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 8 | 83 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 5 | 50 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 4 | 39 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 4 | 23 |
13. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
14. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
15. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 216 |
2. | Ferrari | 152 |
3. | Lotus-Renault | 144 |
4. | McLaren-Mercedes | 142 |
5. | Mercedes | 98 |
6. | Sauber-Ferrari | 60 |
7. | Williams-Renault | 47 |
8. | Force India-Mercedes | 44 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |