A második szabadedzés megkezdése előtt ugyanúgy szakadt az eső, mint Silverstone-ban, ahol legalább azért megérte száguldaniuk a pilótáknak, mert vasárnapra is esőt jósoltak. Itt mindenki biztos benne, hogy a verseny napjára kitisztul az ég, ezért kevés eseményre lehet számítani.
Amikor zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, egyetlen autó motorhangját sem lehetett hallani. A pilóták a garázsban beszélgettek szerelőikkel.
A Williamsnél sikerült helyrehozni Bruno Senna autóját, amelyet Valtteri Bottas tesztpilóta az első edzés végén összetört, és a brazil ki is ment vele a pályára, hogy ellenőrizze, rendben van-e.
A csapatok nagy részét és az FIA-t időjárási információkkal ellátó Meteo France szerint még legalább egy órán át esni fog az eső, ha nem is ennyire intenzíven. Negyedórányi tétlenség után Vergne is kiment a pályára az esőgumikon, a franciát Pic és Rosberg követte.
Látványos vízátfolyások voltak a pályán, ezért óvatosan kellett vezetni, így is csúszkáltak az autók. Vergne első mért köre 1:43.330 lett. Rosberg egy tizeddel jobbat ment a franciánál. A német közönség örömére Vettel is elhagyta a boxutcát. Glock és Hülkenberg is kint volt a pályán, miközben Rosberg 1:40.666-tal az élre állt.
Schumacher csatlakozott hozzájuk, a 25. percben már a mezőny fele körözött a vizes pályán. Vergne 1:40 alá ment, és visszavette a vezetést.
Elállt az eső.
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
A Caterhamet és Pastor Maldonadót pénzbírsággal sújtották, a malajziai csapat rossz első kereket tett Patrov autójára, míg a Williams-pilóta átlépte a sebességhatárt a boxutcában.
Rosberg 1:39.0-t futott, az első félóra zárásához közeledve a két McLaren, a két Ferrari és De la Rosa kivételével mindenki kiment a pályára. A pálya nagy részén továbbra is szemerkélt az eső, Vettel nagy mentést mutatott be a csuromvizes kerékvető kőre futva. A köre végén 1:38.243-mal átvette a vezetést, majd Schumacher állt az élre 1:38.194-gyel. Rosberg volt a harmadik, a német pilóták remekeltek az esőben.
A Meteo France szerint még 20 percig szemerkél az eső, az edzés utolsó félórájára ismét intenzívebbé válik majd.
Vergne az esőgumikon 1:38.051 perccel ismét az élre állt, megszakítva a németek uralkodását. Az intermediate gumikat lehetetlen volt kipróbálni.
A pálya adatai: |
Grosjean, majd Alonso is csúcsidőt futott, a spanyol eredménye már 1:37.395 volt. A két McLaren is kijött a pályára, Rosberg kipróbálta az intermediate gumikat. A német bizonyította, hogy mégsem korai feltenni őket: 1:37.285-tel állt az élre.
Alonso átvette tőle az első helyet, de gyorsan válaszolt: 1:35.833-mal ismét vezetett.Alonso következő köre 1:34.593 lett. Massa első szektora is gyors volt, de a másodikat a brazil elszúrta, és maradt a hetedik.
Féltávnál a sorrend Alonso, Rosberg, Vettel, Pérez, Hamilton, Grosjean, Ricciardo, Massa, Hülkenberg, Vergne, Schumacher, Kobajasi, Di Resta, Räikkönen, Webber, Kovalainen, Maldonado, Petrov, Senna, Glock, Karthikeyan, Pic De la Rosa volt.
Massának ezután összejött egy igazán jó kör, és 1:34.576-tal az élre állt. A két Ferrari mögött a két Toro Rosso sorakozott, majd Rosberg futott 1:33.824-et. Folyamatosan javultak az eredmények, Hamilton, majd Pérez is az élre ugrott, miközben mindenki szektorról szektorra javított korábbi legjobbján.
A pálya, amit a nézők tesznek pokollá |
Vettel kontra Mercedes a hazai dicsőségért a Német GP-n |
Az átalakított McLarenek uralták a Német GP nyitányát |
Az 50. percben Grosjean vezetett, majd Schumacher állt az élre. A németet pillanatokon belül Alonso (1:31.207), Pérez, Grosjean, Räikkönen, Webber és Button is megelőzte.
Kétpercenként egy-másfél másodperccel javult a legjobb időeredmény. Az 54. percben Grosjean állt az élen Hamilton előtt, majd Vettel és Massa (1:29.719) előzte meg őket.
A korábbi előrejelzéseknek megfelelően közeledett az eső, amellyel úgy számoltak, az edzés végéig kitart. Pérez 1:29.698-cal átvette a vezetést, de egyre többen csúszkáltak, ami azt jelezte, a pálya egyes pontjain eleredt az eső, és az intermediate gumik már nem bírták.
Räikkönen is töltött kis időt az élen, majd Maldonado, Vettel és Button pillanatai következtek. Grosjeanban volt még egy 1:28.420 perces kör, de a pilóták nagy része visszament a boxba. Akik kint maradtak, még tudtak javítani, Vettel, majd Maldonado ugrott a lista tetejére. Már a boxutcában is esett az eső, s a részeredmények nem javultak tovább, az utolsó 25 percre nem lehetett gyorsulásra számítani.
Ki is ürült a pálya, miközben szakadt az eső.
A pilóták intermediate és vizes pályára való gumikkal tértek vissza, sokkal lassabban haladtak, mint az eső előtt.
Az edzés gyors szakaszán fékhiba miatt a boxban álló De la Rosa több mint tíz másodperccel állt az utolsó előtti Schumacher mögött.Nyolc perccel az edzés vége előtt csak a HRT spanyolja tudott javítani az eredményén.
Ricciardo kicsúszott a pályáról.
Az utolsó percekben Schumacher csúnyán összetörte a Mercedesét, de ki tudott mászni belőle, miközben piros zászlóval vetettek véget a száguldásnak. A tréninget Maldonado zárta az élen, az első nyolc helyen nyolc csapat pilótái osztoztak.
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 2 | 5 | 9 | 129 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 8 | 116 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 7 | 100 |
4. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
5. | Kimi Räikkönen | – | 3 | 8 | 83 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 6 | 75 |
7. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
8. | Jenson Button | 1 | 2 | 5 | 50 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 4 | 39 |
10. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
11. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 4 | 23 |
13. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
14. | Kobajasi Kamui | – | – | 4 | 21 |
15. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
16. | Nico Hülkenberg | – | – | 4 | 17 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 216 |
2. | Ferrari | 152 |
3. | Lotus-Renault | 144 |
4. | McLaren-Mercedes | 142 |
5. | Mercedes | 98 |
6. | Sauber-Ferrari | 60 |
7. | Williams-Renault | 47 |
8. | Force India-Mercedes | 44 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |