FERRARI
Fernando Alonso és csapata az időmérőn nagyot húzott azzal, hogy az eső elálltakor a még mindig csuromvizes pályára friss esőgumikon tért vissza az utolsó két mért körére, és megelőzte az esélyesebb Red Bullokat. A verseny után elismerte, hogy a győzelmét elsősorban az első rajtkockának köszönhette, no meg annak, hogy a DRS nem volt annyira hatékony, mint előre gondolták, és előbb Sebastian Vettel, majd Jenson Button próbálkozott hiába a megelőzésével (közben pedig a lekörözött Lewis Hamilton volt sikertelen). Kevesen gondolták, hogy a spanyol lesz az első háromszoros futamgyőztes az idén, és klasszisát Felipe Massa eredménye is alátámasztja.
Luca di Montezemolo Ferrari-elnök: „Köszönettel tartozom a csapatnak és Fernandónak ezért a fantasztikus győzelemért. Abban az országban nyertünk, amely a világ legfontosabb autógyárainak otthona, és hatalmas F1-es hagyománya van. A Ferrari esőben és szárazon is a mezőny elején volt, büszke vagyok arra, amit mutattunk, és amit a gyárban végrehajtottak munkatársaink. Hasonló folytatást várok.”
RED BULL
A csapat körül nagy vihart kavart Jo Bauer vasárnap délelőtti feljelentése, az FIA technikai vezetője szerint a motorprogramozással nem a szabályok szellemében járt el a vb-címvédő csapat, amely azonban bizonyítani tudta a sportfelügyelők előtt, hogy a leírt szabályok ellen nem vétett. Délelőtt csatát nyert a csapat a zöldasztalnál, délután csatát veszített a pályán: Sebastian Vettel a 2. helyről indulva csak szabálytalan előzéssel tudott visszakerülni ebbe a pozícióba, s a sportfelügyelők másodszorra nem kegyelmeztek: 20 másodperces büntetése az 5. helyre való visszasorolást eredményezte. A motorral kapcsolatos ügy a csapatok hétfői találkozójával folytatódik.
Christian Horner csapatfőnök: „A pénteki eső miatt a szabadedzésen nem tudtuk megfelelően beállítani az autókat a folytatásra, és ez visszaütött a versenyen. Seb tempóját hátráltatta, hogy Hamilton megelőzte őt körhátrányban. Az utolsó előtti körben nem volt elég hely két autónak a kanyar kijáratánál, Seb pedig már akkor Button előtt volt, amikor elhagyta a pályát. Túlzásnak érzem a büntetését. A motorprogramozás kapcsán elfogadjuk, hogy ha változtatnak a szabályon, továbbra is az előírásoknak megfelelően járunk el.”
McLAREN
Lewis Hamilton korai defektje után az utóbbi időben szürkén versenyző Jenson Button maradt a csapat egyetlen reménye, és a fejlesztésektől megtáltosodó pilóta az idény eleji remek formáját idézve feljött a második helyre, amelyet aztán Vettel szabálytalan előzésével elbukott, hogy aztán a zöldasztal mellett visszakapja. A McLaren ismét formába lendült, ami nagyon jó előjel számára a nyári szünet előtti utolsó verseny, a Magyar Nagydíj előtt.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Jensonnak a verseny első szakasza után Alonso és Vettel után kellett erednie, és aki eddig kétségbe vonta a hozzáállását, gondolja újra! A sportfelügyelők az összes tény ismeretében döntöttek Vettel előzéséről, nem vonhatjuk kétségbe a büntetés jogosságát, hiszen egyértelmű a helyzet. Lewis biztosan mérges most, de a Magyar Nagydíjon mindig jól ment neki, gyors autója van, minden adva van ahhoz, hogy visszatérjen az élmezőnybe.”
LOTUS
A balul sikerült időmérő után Kimi Räikkönentől a negyedik hely volt a maximum, amit elvárhattunk, és Vettel büntetése miatt végül a dobogó is meglett neki. Romain Grosjean tovább bővítette rajtbaleseteinek lajstromát, és miután megsérült az autója, esélye sem volt a pontszerzésre.
Eric Boullier csapatfőnök: „Az időmérő után megint csak futnunk kellett az eredmény után, és Kimi fantasztikus autóvezetéssel kihozta a versenyből a maximumot. Tudjuk, hogy ugyanolyan gyorsak vagyunk, mint az élcsapatok, és bízunk benne, hogy a győzelem is eljön majd egy napon.”
SAUBER
A semmiből tört előre a versenyen Kobajasi Kamui és Sergio Pérez, a japán a 12. helyről indulva 4. lett, a mexikói a 17. rajthelyről a 6. helyre zárkózott fel. A verseny egyes szakaszain ők voltak a leggyorsabbak a mezőnyből, jogosan érezhették, hogy jobb rajthelyekről indulva a dobogó is meglett volna.
Peter Sauber csapatfőnök: „Nincs jobb szó rá, kiváló teljesítményt nyújtottunk a versenyen, aminek húsz pont lett a jutalma. Pilótáink zseniális teljesítményt nyújtottak, gratulálok nekik.”
MERCEDES
KÖSZÖNJÜK, HOGY SZAVAZOTT!
Michael Schumacher a 3. helyről a 7., Nico Rosberg a 21. rajtkockából a 10. helyen ért célba, húsz másodperces különbséggel. A versenyen Schumi futotta a leggyorsabb kört, Rosberg legjobbjánál a csapattársán kívül csak Alonso ment jobbat, ami azonban csalóka volt, hiszen a verseny végén könnyű autóval lágy gumin mentek. Ismét csalódott a csapat a vasárnapi teljesítmény miatt.
Ross Brawn csapatfőnök: „Abban bíztunk, hogy a három kiállásos taktikánkkal a hajrában meg tudunk előzni néhány riválist azok közül, akik csak kétszer cseréltek kereket, de nem volt olyan drámai visszaesés a hajrában, mint Valenciában vagy Kanadában. A 29 másodperces lemaradás túl nagy az elsőhöz képest.”
FORCE INDIA Kecsegtető rajthelyek után „Mercedes-módra” visszacsúsztak a versenyen, a gumik túlságosan gyorsan elkoptak az autóikon, és végül csak a minimális célkitűzés, a pontszerzés sikerült. Ehhez is kellett Felipe Massa, Lewis Hamilton és Romain Grosjean balszerencséje. |
WILLIAMS Pastor Maldonado jól kezdett, aztán az egyetlen pozitívum számára az maradt, hogy senki autóját sem törte össze. A Williams 2011-et idézve visszacsúszott a Toro Rosso mögé, a verseny elején bajba kerülő Bruno Sennát még Vitalij Petrov is lehagyta a Caterhammel. |
TORO ROSSO Esős versenyre számítottak az olasz csapatnál, bár előre tudható volt, hogy nincs rá esély. Mint ahogy a pontszerzésre sem volt. |
CATERHAM Vitalij Petrovnak alkalma nyílt arra, hogy a Red Bull, a Lotus és a Sauber ellen csatázzon, és a végén a Senna, Grosjean páros előtt végzett. Heikki Kovalainen csak az első légterelőjének törése miatt maradt el mögötte 99. nagydíjrajtján. |
HRT A gyatra időmérő után a verseny végére felgyorsult a két autó, nem sokon múlt, hogy Narain Karthikeyan is megelőzze Timo Glockot. |
MARUSSIA Timo Glock hazai versenyén Charles Pic volt a Marussia zászlóvivője, a német azt mondta, Hockenheim ide vagy oda, gyorsan feledné a futamon történteket. |
1. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 1:31:05.862 |
2. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 6.949 mp h. |
3. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 16.409 mp h. |
4. | Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 21.925 mp h. |
5. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 23.732 mp h.* |
6. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 27.896 mp h. |
7. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 28.970 mp h. |
8. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 46.941 mp h. |
9. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 48.162 mp h. |
10. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 48.889 mp h. |
11. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 59.227 mp h. |
12. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:11.428 p h. |
13. | Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.829 p h. |
14. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1:16.965 p h. |
15. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 1 kör h. |
16. | Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 1 kör h. |
17. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 1 kör h. |
18. | Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 1 kör h. |
19. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 2 kör h. |
20. | Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 2 kör h. |
21. | Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 3 kör h. |
22. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 3 kör h. |
23. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 3 kör h. |
FELADTA | ||||
Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 56 megtett kör | |
Leggyorsabb kör: Schumacher (57. kör) 1:18.725 | ||||
*Vettel 20 másodperces büntetést kapott |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 3 | 6 | 10 | 154 |
2. | Mark Webber | 2 | 2 | 9 | 120 |
3. | Sebastian Vettel | 1 | 3 | 8 | 110 |
4. | Kimi Räikkönen | – | 4 | 9 | 98 |
5. | Lewis Hamilton | 1 | 4 | 8 | 92 |
6. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 7 | 76 |
7. | Jenson Button | 1 | 3 | 6 | 68 |
8. | Romain Grosjean | – | 2 | 5 | 61 |
9. | Sergio Pérez | – | 2 | 5 | 47 |
10. | Kobajasi Kamui | – | – | 5 | 33 |
11. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
12. | Michael Schumacher | – | 1 | 5 | 29 |
13. | Paul di Resta | – | – | 5 | 27 |
14. | Felipe Massa | – | – | 4 | 23 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 5 | 19 |
16. | Bruno Senna | – | – | 5 | 18 |
17. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
18. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 230 |
2. | Ferrari | 177 |
3. | McLaren-Mercedes | 160 |
4. | Lotus-Renault | 159 |
5. | Mercedes | 105 |
6. | Sauber-Ferrari | 80 |
7. | Williams-Renault | 47 |
8. | Force India-Mercedes | 46 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |