A Monacói Nagydíjon pályafutása nyolcadik győzelmét megszerző, Brazília után Monte-Carlóban is duplázó Mark Webber a verseny után a Monacóban 2010 óta verhetetlen csapat hercegségbeli hagyományainak megfelelően az Energy Station (a Red Bull motorhome-ja) mellett fekvő medencében végezte, s az egész csapattal együtt úszott a boldogságban.
Bár a Monacói Nagydíj előtt az a hír járta a paddockban, hogy a Red Bull-Renault-k fenéklemezén szabálytalan lyuk tátong, és emiatt a rivális csapatok a verseny megóvását fontolgatják, a Ferrarinál a versenyt követően Mark Webber győzelme ellenére közölték, hogy nem kezdeményezik a két Red Bull-pilóta utólagos kizárását. „Jelenleg nem áll szándékunkban ilyen lépést tenni” – mondta Stefano Domenicali, a Scuderia csapatfőnöke. Red Bull-os kollégája, Christian Horner nem érti, mi lehet a baj az autójukkal. „Nagyon csalódott lennék, ha valaki ily módon akarná beárnyékolni ezt a sikeres hétvégénket. Biztosak vagyunk benne, hogy szabályos az autónk, az F1 technikai igazgatója szerint megfelel a követelményeknek az autónk kialakítása, ezért ment át a gépátvételen, és ezért nem volt baj vele a korábbi futamokon” – mondta Horner. Mivel a többi csapat sem jelezte óvási szándékát, Webber győzelme hivatalosnak tekinthető. |
„Érdekes verseny volt, a rajt egyszerűen ment, azután pedig a szuperlágy gumikat kellett formában tartani, nehogy idő előtt elkopjanak. Az esőt vártuk, de Nico kockáztatott, kiment új gumikért, és követnünk kellett a példáját, nem kockáztathattuk meg, hogy mögé jövök vissza. Furcsa volt, hogy a boxkiállás után nagyon lassan melegedtek be a keményebb gumik” – mondta Webber.
„Közben Seb autóján tökéletesen működtek a rajtnál megkapott abroncsai, amelyek egyáltalán nem koptak, egyre távolabb került tőlem, és kezdtem aggódni, hogy a boxkiállása után visszajön elém. Mindent megtettem, hogy ne alakuljon ki a 21 másodperces előnye – folytatta az ausztrál. – Csodás napunk van, ez a legszebb monacói diadalunk, mert az idei autónk gyengébb a tavalyelőttinél és a tavalyinál.”
Csapattársa, a vb-pontverseny éléről lecsúszó Sebastian Vettel a 9. rajtkockából indulva a 4. lett, a lágy gumikon rajtoló, későbbi boxkiállásának köszönhetően előre törő német tanácstalanul nyilatkozott erről a szezonról.
„Önöknek biztosan élvezetes az idei szezon a sok különböző győztessel, de én teljesen tanácstalan vagyok, képtelen vagyok megfejteni, mi folyik itt – mondta Vettel. – Nehéz okosat mondani, csak azt tehetem, hogy megpróbálok rendszeresen pontokat szerezni, és bízom benne, hogy a végén győztesen kerülök ki ebből a nagyon hosszú idényből.”
Vettel elveszítette a vb-pontverseny első helyét, amelyet immár egyedül birtokol az eddig vele holtversenyben élen álló Fernando Alonso.
„Az elsődleges célom az volt, hogy Lewis és Sebastian előtt végezzek, mert ők a fő vetélytársaim a világbajnoki pontversenyben, és végre is hajtottam a feladatomat – mondta Alonso. – Versenyről versenyre más és más pilótákat kell kiválasztani, akiket meg akarsz előzni, s mostantól már Mark is köztük van. Az autót versenyről versenyre fejlesztjük, s mindennap meglepődünk azon, mekkora lépést tettünk előre.”
Alonso hozzátette, a rajtnál Romain Grosjeannal ütközve attól tartott, megsérült az autója, de nem így történt. Hamiltont a kerékcserénél előzte meg, ami újfent azt bizonyítja, hogy a Ferrari remek munkát végzett a boxban.
A futamot a második helyen záró Nico Rosberg szerint a Mercedes volt a leggyorsabb ezen a hétvégén Monte-Carlóban, s a brackleyi gárda ismét tiszta jeleit mutatta a töretlen fejlődésnek.
„Jól rajtoltam, de Mark sem rontotta el az indulását, így onnantól kezdve minden azon múlt, ki hogyan tud spórolni a gumikkal – mondta Rosberg. – Szerintem a Mercedes volt a legjobb autó, de nem tudtam Mark elé kerülni. Újabb jelét kaptuk annak, hogy fejlődünk, s bár jó lett volna győzni, egy rossz szavunk sem lehet a második helyezés miatt.”
Michael Schumacher a szombati időmérő megnyerésével támasztotta alá Rosberg szavait, de büntetésből csak a hatodik helyről rajtolhatott. Miután a startnál nekiütközött Romain Grosjeannak, a hetedik helyig tudott felzárkózni, ahonnan az üzemanyagpumpa meghibásodása miatt kiesett. A veterán német szerint a két hét múlva esedékes Kanadai Nagydíjon újra jó esély kínálkozik a Mercedes sikerére.
„Mit mondhatnék? Nagy kár, hogy ilyen csúfos véget ért a versenyem, az üzemanyagpumpa nem a rajtnál történt baleset miatt romlott el – mondta Schumacher, aki a 7. helyen haladt, amikor lelassult a Mercedese. – Dobogós helyezésben reménykedtem, de csalódnom kellett. Ám voltak nagyon szép pillanatai ennek a hétvégének, ezeket fogom magammal vinni a következő versenyre Kanadába, ahol szerintem tökéletesen fekszik majd nekünk a pálya, és nagyon remélem, hogy problémamentes versenyünk lesz.”
Lewis Hamilton a csalódott volt, a Monacói Nagydíjat a 3. rajtkockából kezdő angol ugyanis a boxkiállások során két helyezést is veszített, így az ötödik helyen ért célba
„Nem erre az eredményre számítottam, nem szeretek hátrafelé haladni, de ilyen az autóversenyzés – mondta Hamilton. – Ismét szereztünk értékes pontokat, és még rengeteg verseny van hátra, amelyen jobb teljesítményt nyújthatunk. Régóta nem rajtoltam ilyen rosszul, körülöttem mindenki elindult már, mire megmozdult a kocsim. Óriási szerencsém volt, hogy nem keveredtem bele a karambolba. Két helyezést vesztettem a boxkiállások során, megint tovább tartott az enyém az ideálisnál.”
Csapattársa, Jenson Button a harmadik versenyén maradt pont nélkül 2012-ben, méghozzá úgy, hogy a verseny második felét Heikki Kovalainen Caterhamje mögött töltötte, és elszánt előzési kísérletében pórul járt, s ki is esett.
„Ha az előtted haladó jól helyezkedik a pályán, esélyed sincs, hogy megelőzd, de nagyon bosszantó úgy haladni, hogy tisztán gyorsabb vagy nála. A sikánt többször is levágta védekezés közben, nem értem, miért nem büntették meg emiatt – mondta Button. – A rossz időmérő és a balszerencsés rajt csapdájába estem, a középmezőnyben jóval nagyobb esélyed van arra, hogy bajba kerülsz. Szerencsére nyolc körrel rövidebb lett a versenyem, és ennyivel kevesebb ideig kellett szenvednem a pályán. Nehéz versenyem volt, de gratulálok Marknak, aki nagyon jó ember, és az eredménye feltüzeli a vb-t. Remélem, hamarosan az én napom is eljön.”
Felipe Massa (6.): – Erre vártam az idény eleje óta! Kiválóan rajtoltam, a versenyen tartottam Fernando tempóját, úgy érzem, ezen a versenyen a jó irányba tettem egy lépést, végre az én idényem is elkezdődött. |
Paul di Resta (7.): – Nagyon örülök, agresszív stratégiát választottunk, és a kulcs az volt, hogy sikerült megfelelő állapotban tartani a gumikat. |
Nico Hülkenberg (8.): – A rajtnál szerencsém volt, hogy sikerült kijönnöm abból a nagy kavarodásból. Utána beragadtam Kimi mögé, és sajnos ugyanabban a körben ment ki a bokszba, amikor én. Ezután már csak arra koncentráltam, hogy megóvjam a gumikat. |
Kimi Räikkönen (9.): – A kilencedik helynél előrébb nem végezhettem volna, sok minden nem stimmelt ezen a hétvégén, ezt a két pontot meg kell becsülnünk. Jobb mint a semmi, de ennél azért többet vártunk. Nem ez a hétvége határozza meg, milyen jók vagyunk, Kanadában többet remélek. |
Bruno Senna (10.): – Örülök, hogy sikerült pontot szereznem. Úgy éreztem, erősebbek vagyunk, de a legnagyobb igyekezetem ellenére ez volt a maximum. Nagyon várom a Kanadai Nagydíjat. |
Sergio Pérez (11.): – Nagyon gyorsak voltunk, de a rajtpozícióm miatt nehéz volt előrejönni. A büntetésem után még sikerült javítani néhány helyet, de ezt a versenyt már szombaton elbuktuk. |
Jean-Éric Vergne (12.): – Az egyes kanyarban beszorultam egy Marussia mögé, itt rengeteg időt veszítettem volna, ha nem megyek ki az elején a boxba új gumikért. Próbáltam végigmenni, de a verseny vége felé elkoptak a gumik, és mindenképpen kereket kellett cserélnem. Megpróbáltuk az intermediate gumikat, de nem esett elég erősen az eső. |
Heikki Kovalainen (13.): – Ez a legjobb eredményünk ebben az évben, de a 12. helyezés sem volt elérhetetlen. Az eső a legrosszabb pillanatban kezdett el szemerkélni, és Pérez megelőzött. |
Timo Glock (14.): – Csalódott vagyok, hiszen az első tíz körben jó tempót mentem. Azután megsérült az első vezetőszárnyam, még most sem tudjuk biztosan, mitől. A csapat és az autó teljesítményével elégedett vagyok. |
Narain Karthikeyan (15.): – Kemény volt a verseny, kevés gumival gazdálkodhattunk. A tizenötödik hely jó a csalódást keltő Spanyol Nagydíj után. |
Daniel Ricciardo (feladta): – A rajtnál sikerült néhány helyet előrébb lépnem, kár, hogy a kormánymű meghibásodása miatt ki kellett állnom. |
Charles Pic (feladta): – Őszintén szólva nem ez volt a legjobb versenyhétvégém. A tempóm jobb volt, mint az edzéseken, de elektronikai probléma miatt fel kellett adnom a futamot. |
Vitalij Petrov (feladta): – A rajtnál megelőztem néhány kocsit, de aztán egy Sauber nekem jött az egyes kanyarban. Azonnal tudtam, hogy baj van, aztán a 16. körben elektronikai hiba miatt fel kellett adnom a versenyt. |
Kobajasi Kamui (feladta): – A rajt után Vettellel csatáztam, de aztán Grosjean hirtelen keresztbe fordult előttem, és már nem tudtam kikerülni. A hátsó kerekeim és a felfüggesztés is megsérült, veszélyes lett volna folytatni a versenyt. |
Pedro de la Rosa (feladta): – Nagyon sajnálom a csapatot a kiváló időmérőnk után. A stratégiám jó volt, Vettel is ezt választotta, de nekem 300 méter után véget is ért a futamom. |
Pastor Maldonado (feladta): – Csalódott vagyok. Az előzetesen megbeszélt taktikám és a rajtom jó volt, de a pálya közepén kialakult kalamajka kifogott rajtam. |
Romain Grosjean (feladta): – Lewis beragadt a rajtnál, így Fernando be tudott húzni mellé, és én csak kívülről tudtam megpróbálni melléjük kerülni, de mellettem még Michael is jött, négy autónak pedig már nem volt hely. Nem volt jó érzés ilyen tumultusban menni, s miután Fernandóval koccantunk, elkerülhetetlen volt, hogy kipattanjak a másik oldalra. A jó előjelek után nagy kár ezért. |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:46:06.557 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 0.643 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 0.947 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1.343 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 4.101 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 6.195 mp h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 41.537 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 42.562 mp h. |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 44.036 mp h. |
10. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 44.516 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
14. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 8 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | ||||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | ||
Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | ||
Michael Schumacher | német | Mercedes | ||
Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | ||
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | ||
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | ||
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | ||
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | ||
Leggyorsabb kör: Pérez (49. kör) 1:17.296 |
GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | PONT | ||
1. | Fernando Alonso | 1 | 3 | 6 | 76 |
2. | Sebastian Vettel | 1 | 2 | 5 | 73 |
3. | Mark Webber | 1 | 1 | 5 | 73 |
4. | Lewis Hamilton | – | 3 | 6 | 63 |
5. | Nico Rosberg | 1 | 2 | 4 | 59 |
6. | Kimi Räikkönen | – | 2 | 5 | 51 |
7. | Jenson Button | 1 | 2 | 3 | 45 |
8. | Romain Grosjean | – | 1 | 3 | 35 |
9. | Pastor Maldonado | 1 | 1 | 2 | 29 |
10. | Sergio Pérez | – | 1 | 2 | 22 |
11. | Paul di Resta | – | – | 4 | 21 |
12. | Kobajasi Kamui | – | – | 3 | 19 |
13. | Bruno Senna | – | – | 3 | 15 |
14. | Felipe Massa | – | – | 2 | 10 |
15. | Nico Hülkenberg | – | – | 3 | 7 |
16. | Jean-Éric Vergne | – | – | 1 | 4 |
17. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | 2 |
18. | Michael Schumacher | – | – | 2 | 2 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Red Bull-Renault | 146 |
2. | McLaren-Mercedes | 108 |
3. | Ferrari | 86 |
4. | Lotus-Renault | 86 |
5. | Mercedes | 61 |
6. | Williams-Renault | 44 |
7. | Sauber-Ferrari | 41 |
8. | Force India-Mercedes | 28 |
9. | Toro Rosso-Ferrari | 6 |