RED BULL
A német pilóta a bahreini pole-ja és győzelme után Barcelonában visszakerült a középmezőnybe, és végérvényesen bebizonyosodott, hogy 2012-ben nem ismétlődik meg a Red Bull 2011-es dominanciája. A Spanyol GP hajrájában legalább Kimi Räikkönenhez hasonlóan az utolsó körökben villámgyors és ellenállhatatlan volt, hét kör alatt hármat előzött, ami mindenképpen biztató lehet.
Kilátások: Vettel számára a régmúlt emlékeinek tűnnek azok az idők tavalyról, amikor a kvalifikáció 3. szakaszában fél karját leengedve is sikeresen vívta meg a pole-ért folyó bokszmeccseket. Monacóban tavaly egy boxkiállással nagy nehezen nyert, ezúttal is sikeresen megvívott taktikai csata kell a diadalhoz.
„Különleges a monacói pálya, mert a győzelemhez ugyanolyan keményen kell nyomni a gázt, mint a többi aszfaltcsíkon, de itt tilos hibázni, mert a pályát szegélyező falak azonnal büntetnek. Fizikailag nem túl nehéz, de mentálisan roppant fárasztó lesz a hétvége.”
Barcelonában kiesett az időmérő második szakaszában, ami nem feltétlenül rossz a verseny gumistratégiája szempontjából, de az ausztrálnak esélye sem volt arra, amit Räikkönen Bahreinben bemutatott (2. hely), a verseny végére a pontszerzésről is lemaradt. A 4. helyezések sorozata és a 10 verseny óta tartó pontszerzési széria véget ért.
Kilátások: Webber mutatott már csodákat Monacóban, s miután az idén hat-hét csapatból bárki képes lehet kiugró eredményre, hiba lenne leírni.
„A pálya kicsit könnyebb lett azóta, hogy tíz évvel ezelőtt először versenyeztem rajta F1-es autóval, de verseny közben a mostani vonalvezetés is nagyon kíméletlen, észnél kell lenni.”
McLAREN
CSÜTÖRTÖK |
10.00–11.30: 1. szabadedzés |
14.00–15.30: 2. szabadedzés |
SZOMBAT |
11.00–12.00: 3. szabadedzés |
14.00–15.00: időmérő edzés |
VASÁRNAP |
14.00: a verseny rajtja |
Az NSO az összes edzésről, valamint a versenyről is élő tudósítással számol be. |
Az idén a Pirelli kiismerhetetlen gumijain eddig is gyakran előfordult, hogy a nagy varázsló Button képtelen volt kihozni a maximumot abroncsaiból, miközben Lewis Hamilton, aki korábban hamarabb hazavágta a gumijait, sokkal hatékonyabban kezelte azokat. Button nem is köntörfalazott, többször szóvá tette tanácstalanságát.
Kilátások: Hamiltonnal ellentétben Button képtelen határtalan magabiztossággal nekivágni egy-egy versenyhétvégének, a gumik kusza viselkedése könnyen elbizonytalanítja. Ha viszont ráérez, és az autójával is sikerül megtalálni azt a beállítást, amellyel megfelelően működik, egykettőre a mezőny leggyorsabbja lehet. Tavaly is az volt itt, de három kiállásos taktikájára ráfázott, és csak harmadik lett.
„Tavaly fantasztikus volt itt a kocsim, mégsem nyertem, de úgy érzem, befejezetlen ügyem van itt. A McLaren nagyon sikeres Monacóban, szeretném folytatni a sort.”
Változékony időt jósolnak a hét végére Monte-Carlóban. A jelentések szerint csütörtökön még napos idő lesz, 25 fokos maximális hőmérséklettel. A pénteki szünnap estéjén viharokkal érkezik meg a hűvösebb idő, amely szombaton és vasárnap is kitarthat. Mindkét napra 20-20 fokos maximális hőmérsékletet jósolnak, szombaton 60, vasárnap 40 százalékos eséllyel az esőre.Persze, akárcsak a futam dobogósai esetében, az időjárás kapcsán is szinte lehetetlen megjósolni, mi fog történni a délről a tenger, északról pedig a hegyek által határolt hercegségben. |
Hamilton az idei szezon egyik legkiegyensúlyozottabb tagja, de sorozatos balszerencséje miatt nem tudott még futamot nyerni. Az időmérőkön rendre nagyon gyors, a versenyeken azonban mindig közbejött valami, ami miatt nem győzhetett.
Kilátások: ha tartani tudja időmérős formáját, és a mezőny éléről rajtolhat, a futam fő esélyese lesz. Martin Whitmarsh szerint kijárna már neki a győzelem.
„Mivel nagyon nehéz kiegyensúlyozott teljesítményt nyújtani, a rendszeres pontszerzés már elég lehet ahhoz, hogy életben tartsam világbajnoki esélyeimet. A biztos pontszerzés fontosabb, mint valaha, és amíg nem tisztulnak le az erőviszonyok, elégedett is leszek ezzel.”
FERRARI
Barcelonában jó rajtja ellenére sem tudta legyőzni a jobban taktikázó Williamsszel versenyző Pastor Maldonadót, a 2. helyezéssel pedig nem lehetett felhőtlenül boldog a Ferrari. A spanyol pilóta zseniális idei formája viszont továbbra is biztató, Alonso továbbra is versenyben tartja a Ferrarit, és Vettellel holtversenyben vezeti a vb-t.
Kilátások: egy éve Vettel és Button között a második lett a Ferrari egyik legjobb futamán. Az idén a Ferrari cseppet sem lóg ki a sorból Alonsóval, így könnyen lehet, hogy az eggyel jobb helyezés is összejön neki.
Továbbra sem tud Alonso közelébe érni, két pontja eltörpül a spanyol eddigi gyűjteménye mellett, és már a Ferrari vezetősége is jelezte, hogy gyors javulást vár a braziltól.
Kilátások: messze van már a 2008-as pole pozíció és a helyenként ellenállhatatlan Massa képe, a brazilról jelen pillanatban könnyebb elképzelni, hogy Monte-Carlóban az egyik falnak csapódva fejezi be a versenyt, mint a dobogón.
MERCEDES
Hosszúság: 3.340 km
A tavalyi eredmény Győztes: Sebastian Vettel (Red Bull; 2:09:38.373) |
A Kínai Nagydíjat követő hurráhangulat már elmúlt a Mercedesnél, Schumacher pedig frusztráltan vette tudomásul, hogy az első hullámot nem sikerült megülnie. Hol a csapat rontotta el a versenyét, Barcelonában ő maga hibázott, s továbbra is Massával holtversenyben két ponttal áll.
Kilátások: fényes győzelmek és híres hibák is fellelhetőek Schumacher monacói múltjában, és az ő esetében is nehéz megtippelni, melyik fejezet bővül ezen a hétvégén. Öt rajthelyes büntetése miatt a győzelem felé igen nehéz út vezethet.
„Mennyire ironikus is az, hogy miközben a Formula–1 éveken át erős kampányt folytat a biztonságért, évről évre eljövünk Monte-Carlóba versenyezni. Persze egy évben egyszer belefér, különben is élvezet autót vezetni ezeken a szűk utcákon.”
Bár az év első időmérő edzésein úgy tűnt, Schumacher a harmadik közös évükben átveszi a karmesteri pálcát, a Kínai Nagydíj óta Rosberg ismét nyeregben van, és gyerekkori otthonában, Monte-Carlóban megtartaná ezt a trendet.
Kilátások: kedvezhet a Mercedesnek a monacói pálya, és Rosberg jó formáját látva semmi sem elképzelhetetlen.
LOTUS
A finn az előző két versenyen dobogóra állt, a Lotus és ő maga is jelezte, készen áll a sikerre, és képes lehet tartósítani jó formáját a mezőny élbolyában.
Kilátások: a raliban az autókat sorra törő finn eddig semmi jelét sem mutatta bizonytalanságnak vagy pontatlanságnak, az igazi élességi teszt azonban Monacóban jön el.
„Monte-Carlo minden évben más, mint a többi verseny, a pálya képes meglepetéseket generálni, ami az idén furcsán fog hatni, hiszen itt már semmi sem számítana meglepetésnek. Hogy mégis mi fog történni, nem tudhatjuk, de eddig elégedett vagyok a csapattal.”
A szezon egyik kellemes meglepetése: versenyt ugyan nem nyert még, de az időmérőkön és a versenyeken is kiegyensúlyozott, jó teljesítményt nyújt, egyáltalán nem játszik alárendelt szerepet a szintén zseniális Räikkönen mellett.
„Tudjuk, hogy az autónk elsősorban az aerodinamikai szempontból fontos pályákon remek, de remélem, kellemes meglepetésben lesz részünk, és Monte-Carlo is feküdni fog nekünk.”
FORCE INDIA | |
A skót egy év rutinjával a háta mögött máris a mezőny egyik legmegbízhatóbb tagjának tűnik, aki nem sziporkázik, de hozza azt a teljesítményt, amire a győzelemre egyelőre esélytelen Force Indiának szüksége van. |
A balszerencsés idénykezdet után Barcelonában Webbert maga mögött tartotta, ami önmagáért beszél. Már nem az övé a Williams legutóbbi pole-ja, ami cseppet sem zavarja, hiszen már más csapatot akar megörvendeztetni. |
SAUBER | |
A tekintélyes autosport.com szerint Kobajasi lenne az ideális megoldás arra az esetre, ha a Ferrari a szezon közben leváltaná Massát. Persze korábban már Pérezt is szóba hozták a Scuderiával, de Kobajasi barcelonai ötödik helyezése a japánt emelte fel. Monacóban tavaly szintén ötödik lett, hasonló produkcióval tovább erősítheti pozícióját. |
Egy évvel ezelőtt az időmérőn hatalmasat bukott Monacóban, s nemcsak ezt a versenyt, a Kanadai Nagydíjat is ki kellett hagynia, s kellett jó pár futam, hogy visszaszerezze önbizalmát, és folytassa fejlődését. A Malajziai Nagydíj óta nem szerzett pontot, de vannak jó pillanatai, és az időmérőkön kifejezetten jól szerepel. Már csak némi szerencsére lenne szüksége. |
TORO ROSSO | |
„Pastor csodát tett Barcelonában, amivel velünk is elhitette, hogy a középcsapatok képesek lehetnek a futamgyőzelemre. Remélem, Monte-Carlóban én lehetek az, akinek ez összejön, mert reális esélyt látok rá.” |
A francia pilóta ezt tekinthetné hazai nagydíjának, de nem teszi, szerinte Monte-Carlo nem valós tükre hazájának, erre inkább Spa a megfelelő. „Egyszer versenyeztem eddig Monacóban, de eltoltam az időmérőt, a versenyen pedig borzasztóan lassú voltam.” |
WILLIAMS | |
A Spanyol Nagydíj győztese a kedvenc pályájára érkezik, Monte-Carlóban ugyanis minden kategóriában szenzációs volt, és tavaly, F1-es újoncként is itt érte volna el legjobb eredményét, ha Hamilton nem löki ki a hajrában. Önbizalma Barcelona után az egekben van, de a gumik miatt az idén azt sem lehet garantálni, hogy a dobogóért versenybe szállhat. |
Miközben Maldonado nyert Spanyolországban, Senna Schumacherrel történt ütközése miatt a boxutca faláról figyelte, ahogy venezuelai csapattársa végleg magához ragadja a vezérpilótai szerepkört a Williams-istállónál. Még az is felröppent, hogy ha nem lép feljebb egy szintet megbízható, de visszafogott tempójából, a szezon közben elbocsátják. Ezt a Williams cáfolta. |
CATERHAM | |
A finn pilóta egy-két biztató momentumot leszámítva képtelen felzárkózni a középmezőnyhöz, ami a 3. évében járó csapatnál már frusztráló számára. A szerződése az idény végén lejár, így nehéz lesz megtartani – igaz, Petrov társaként nehezebben is tudja eladni magát. |
Az orosz, akárcsak a három kiscsapat többi pilótája, a nagy esélyt látja a Monacói GP-ben, mert ha a gyorsan kopó gumikon csúszkálni fognak az autók, és a falnak ütközve kiesnek, meglehet az a helyezés valamelyik „kicsi” számára, amely az év végén az összetett 10. helyét jelenti. |
HRT | |
A Spanyol GP-n annak ellenére elrajtolhatott, hogy a 107 százalékos határon kívülre szorult. Okozott némi galibát a verseny elején, de legalább nem uborkázta le senki… |
A spanyol arra kérte csapata vezetőit, ne a Marussiára gondolva próbálják meg fejleszteni az autót, hanem attól függetlenül – már ha ez az esetükben megoldható. |
MARUSSIA | |
„Az autóm az elmúlt néhány versenyen nem volt tökéletes, de remélhetőleg sikerült megtalálni a probléma forrását, és támadhatok a versenyen, mert itt lesz lehetőség a kiugrásra.” |
A csapat vezetősége el van ragadtatva a francia újonc teljesítményétől, mint mondták, sokkal többet kaptak az eddigi versenyeken Pictől, mint amit vártak – és esküsznek rá, ez nem csak duma. |