RED BULL
Az idei Formula–1-es idény nagy felfordulásában stílszerűen a világbajnok csapat lett az első, amelynek mindkét pilótája futamot tudott nyerni. Mark Webber a versenyt követően elmondta, ez a siker azért különösen kedves számára, mert az előző héttel ellentétben nem olyan autóval aratta, amely kiemelkedett a mezőnyből.
Gilles Villeneuve az 1981-es jaramai Spanyol GP-n nyert úgy a Ferrarival, hogy az ötödik helyezett Elio de Angelis csupán 1.24 századdal ért célba mögötte, és a kanadai győztes kiakadt, riválisai miért voltak olyan teszetoszák, hogy meg sem próbálták megelőzni a hajrában, miközben jobb autójuk volt. A monacói pálya persze merőben más, itt senki sem tehet szemrehányást Nico Rosbergnek és Fernando Alonsónak, hogy a biztos második, illetve harmadik helyre ment.
A Red Bullnál az időmérő edzést beáldozó, lágy gumikon rajtoló Sebastian Vettel késleltetett boxkiállása előtt annyira el tudott húzni Webbertől, hogy csapattársát ugyan nem előzte meg a boxból visszaérve, de Lewis Hamiltont és Felipe Massát maga mögé tudta utasítani. Webber a nyilatkozatában arra utalt, hogy nem szándékosan hátráltatta a többieket a friss lágy gumijain, amelynek megkímélése céljából ment lassabban Vettelnél, de él a gyanú, hogy ez kitervelt taktika volt a Red Bull részéről.
Christian Horner csapatfőnök: „Zsinórban harmadszor nyertünk Monte-Carlóban, ami hihetetlen, mert bár mindenhol ugyanannyi pont jár a győzelemért, ez különleges. Marknak ehhez tökéletesen kellett versenyeznie – nem tudtuk, mennyire fogják bírni a gumijai, de megoldotta egy kiállással. Sebastian a használt lágy gumijain is fantasztikus köröket futott."
MERCEDES
Michael Schumacher a szombati időmérő megnyerése után vasárnap a hatodik helyről rajtolva koccant Romain Grosjeannal, s bár az autója nem sérült meg, az eset után beszorult Kimi Räikkönen Lotusa mögé, és így elúsztak dobogós reményei. Hiába ment nagyon gyors köröket a 30 kört plusz az időmérőt is megélt szuperlágy gumijain, a végén az üzemanyag-adagoló hibája miatt kiesett, s továbbra is két ponttal áll a vb-n.
Nico Rosberg győzelme az időmérőn úszott el, a verseny alatt ugyanis végig gyorsabbnak tűnt Webbernél, és a Mercedes is nagyon jól meg tudta kímélni a gumikat. Az ausztrál esetleges hibája adott volna esélyt neki a győzelemre, de ez nem jött el. Pedig, ahogy mondta, az idén a Mercedesé volt a leggyorsabb autó a hercegségben.
Ross Brawn csapatfőnök: „Nicóval megpróbáltunk korábbi boxkiállással Mark elé ugrani, de nem jártunk szerencsével, mert kellett néhány kör, mire bemelegedett a lágy gumi. Nico egyébként mindent tökéletesen csinált. Michael a rajtnál balszerencsés volt, pozíciókat veszített, majd újabb probléma kerekedett az autójával, ami miatt kiesett. Ennél sokkal többet érdemelt volna."
FERRARI
Nem csak fellángolás volt a barcelonai jó forma, Monte-Carlóban ráadásul Felipe Massa is felnőtt Fernando Alonso mellé, a brazil hosszú idő után először nyújtott értékelhető teljesítményt. Versenymérnöke, Rob Smedley is elismerte, hogy a dél-amerikai már a legjobbak szintjén versenyzett, de örömre a következő győzelemig nem lesz oka Massának.
Alonso vezet a vb-pontversenyben, ami a legjobb hír lehet számára a hercegségbeli viadal után, de Rosberghez hasonlóan ő is bánkódhat amiatt, hogy az időmérő harmadik szakaszában nem volt képes igazán gyors körre – igaz, a spanyolnak a többiekkel szemben csak egy esélye volt.
Stefano Domenicali csapatfőnök: „A pole pozícióból indulva teljesen más lett volna számunkra a verseny, de az egykörös teljesítmény továbbra is a gyenge pontunknak számít, ezen javítanunk kell."
McLAREN
Bár a nemzetközi sajtó szerint Lewis Hamiltonnak új, ötéves szerződést kínál a McLaren évi 25 millió euróval, nyilvánvaló, hogy az angol ennél jobb munkát vár el az istállójától. Monacóban a 3. helyről rajtolva nemcsak, hogy nem jutott előrébb, a boxkiállásánál két pozíciót veszített, és két fő vb-riválisa, Alonso és Vettel mögött az 5. helyen ért célba.
Jenson Button az utóbbi hetekben egyre reménytelen küzdelmet folytat az időmérő edzéseken, a barcelonai 10. rajtkockája után Monacóban a 12. rajthelyet szerezte meg, ami azután különösen furcsa, hogy az első nap szabadedzésein még kiváló formát mutat. A Monacói Nagydíja ezek után nem lehetett sikeres.
Martin Whitmarsh csapatfőnök: „Nem voltunk elég gyorsak, s hiába kerültünk néha egy-két másodpercre az éllovashoz képest, ezen a pályán nem lehet pozíciókat szerezni. Jensonnak gondja van a gumikkal, nehezen találja meg a hozzájuk megfelelő stílust, ami az időmérőn üt vissza. Ám cseppet sem reménytelen a helyzet, a világbajnoki címre még mindkét versenyzőnk és a csapat is esélyes."
FORCE INDIA |
WILLIAMS |
LOTUS |
SAUBER |
TORO ROSSO |
CATERHAM |
MARUSSIA |
HRT |
1. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:46:06.557 |
2. | Nico Rosberg | német | Mercedes | 0.643 mp h. |
3. | Fernando Alonso | spanyol | Ferrari | 0.947 mp h. |
4. | Sebastian Vettel | német | Red Bull-Renault | 1.343 mp h. |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 4.101 mp h. |
6. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 6.195 mp h. |
7. | Paul di Resta | brit | Force India-Mercedes | 41.537 mp h. |
8. | Nico Hülkenberg | német | Force India-Mercedes | 42.562 mp h. |
9. | Kimi Räikkönen | finn | Lotus-Renault | 44.036 mp h. |
10. | Bruno Senna | brazil | Williams-Renault | 44.516 mp h. |
11. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1 kör h. |
12. | Jean-Éric Vergne | francia | Toro Rosso-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Heikki Kovalainen | finn | Caterham-Renault | 1 kör h. |
14. | Timo Glock | német | Marussia-Cosworth | 1 kör h. |
15. | Narain Karthikeyan | indiai | HRT-Cosworth | 2 kör h. |
16. | Jenson Button | brit | McLaren-Mercedes | 8 kör h.* |
*nem ért célba | ||||
FELADTÁK | megtett körök | |||
Daniel Ricciardo | ausztrál | Toro Rosso-Ferrari | 65 | |
Charles Pic | francia | Marussia-Cosworth | 64 | |
Michael Schumacher | német | Mercedes | 63 | |
Vitalij Petrov | orosz | Caterham-Renault | 15 | |
Kobajasi Kamui | japán | Sauber-Ferrari | 5 | |
Romain Grosjean | francia | Lotus-Renault | 0 | |
Pedro de la Rosa | spanyol | HRT-Cosworth | 0 | |
Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Renault | 0 | |
Leggyorsabb kör: Pérez (49. kör) 1:17.296 |