McLaren: hol van már a tavalyi hó?

Vágólapra másolva!
2012.02.09. 11:41
null
Jenson Button máris elégedett a McLaren-Mercedesszel (Fotó: Action Images)
Címkék
A 2012-es Formula–1-es idény első két tesztnapját követően a McLaren és a Red Bull is versenyképesnek tartja autóját. A wokingiak sokkal előrébb járnak, mint egy éve a teljes tesztelés után, míg a Red Bullnál ugyanazt érzik, mint egy éve, ami legalább annyira biztató. A Ferrarinál viszont kezdenek aggódni.

A tavalyi tesztidény alatt sok csalódást megélő McLaren-istálló az idén elégedettebb új autójával, amelyet a tesztidény első két napján Jenson Button vezetett. A 2009-es világbajnok szerint az MP4-27 sokkal jobb alap az elődjénél, amellyel a nehéz kezdet ellenére 2011-ben hat futamot megnyert az istálló.

„Jenson elégedett az autóval, ami jó hír számunkra. Azt mondja, ezzel az autóval lehet mit kezdeni. Mondhatnánk, biztosan csak azért beszél így, mert nem akarja lelombozni a csapatot a felkészülés legfontosabb szakaszában, de erre a pontra a tavalyi tesztidény alatt egyszer sem sikerült eljutnunk. Az Ausztrál Nagydíjon hallottuk először a pilótáktól, hogy tetszik nekik a kocsi" – fogalmazott Paddy Lowe, a McLaren technikai igazgatója.

AGGÓDÁS A FERRARINÁL

Bár a Ferrari új F2012-esének bemutatása után a vezetőség és a rajongók is elismeréssel beszéltek a Ferrari merész kialakításáról, a második tesztnapot követően a csapat már saját bőrén kezdi érezni a bátor, ám egyben kockázatos megoldások hátulütőit.Az elmúlt évek viszonylagos sikertelensége és a kritikus hangok hatására a Ferrari 2012-re szakított korábbi, konzervatív tervezési filozófiájával, és idén már merész, agresszív megoldásokat alkalmazott új autóján.

„Őszintén szólva rengeteg munka áll még előttünk – ismerte el Felipe Massa a szerdai nap után, mely során 95 kört teljesített, de csütörtökön átadja a helyét Fernando Alonsónak. – Vadonatúj autóról van szó, nem a tavalyi továbbfejlesztése, ezért sokat kell dolgoznunk vele, és sokkal több dolgot kell kipróbálnunk, mint tavaly."

A rivális csapatoknál viszont éppen fordított a helyzet, az autó a legtöbb esetben a tavalyi továbbfejlesztett változata, ami már az első tesztnapokon is jelentősen megkönnyíti a munkát.

A wokingi csapat az egyetlen, amelynek autóján az orr nem lépcsőzetes, hanem eleve alacsonyabbról indul, így finom ívben ér el az orrkúp végéig. Bár sokak szerint ezzel veszíthet a csapat, Lowe úgy véli, nem rosszabb a megoldás az általánosnál.

„A Red Bull megemelt orra trendet indított a Formula–1-ben, ennek következményeként jelentek meg a lépcsőzetes orrok. Szerintünk a mi megoldásunk is járható út, hiszünk benne, hogy nemcsak a másikkal lehet gyors az autó. Nem azt mondjuk, hogy rosszabb a lépcsőzetes orr, figyeljük is nagyítóval a riválisainkat, csak éppen minket nem befolyásolt az orrkúpra vonatkozó új szabály" – mondta Lowe.

A Lotusnál Kimi Räikkönen szerdán befejezte a jerezi munkát, igaz, csütörtökön is a paddockban sétálgatott, nem akart eltűnni a pályáról.

„Az volt a legfontosabb, hogy sokat körözzek, és ez sikerült is. Az autó az első pillanattól fogva jól ment, és szerdán még javítottunk is rajta – igaz, a nagy szél miatt nehéz volt a pályán tartani az autót. Elégedett vagyok a két nap alatt elvégzett munkánkkal – mondta Räikkönen. – Nagyon nehéz megítélni, hogy az alkatrészeink mennyire hasznosak, a szél és a hőmérséklet is szerepet játszik ebben. Barcelonában okosabbak leszünk."

Räikkönen a szerdai kisodródásairól is beszélt.

„A hatos kanyarban fékezéskor kisodródtam, s amikor a kavicságyból visszajöttem a pályára, a kerékvető megsértette a fenéklemezt, aminek a kicserélése sokáig tartott. Ezt sajnálom, még több időt tölthettem volna a pályán" – tette hozzá a 2007-es világbajnok finn.

Mark Webbernek nincsenek gondjai a Red Bull-Renault-val, szerinte az autója az idén is versenyképes lesz.

„Semmi meglepőt nem tapasztaltam, ugyanolyan jó a kocsi, mint a tavalyi felkészülés alatt. Sejtjük, milyen köridőre képes a kocsi, de ilyenkor mindig benne van az emberben a kétség, és nem tudhatjuk, mit tudnak a riválisaink. Sokkal rutinosabbak vagyunk annál, hogy a köridőknek jelentőséget tulajdonítsunk" – mondta Webber.

A csütörtöki tesztnapról, amelyen az idén először autóba ül Sebastian Vettel, Lewis Hamilton és Fernando Alonso is, a nap folyamán beszámolunk.

FORMULA–1-ES TESZT, JEREZ
2. NAP
1. Michael Schumacher német Mercedes* 1:18.561 132 kör
2. Mark Webber ausztrál Red Bull-Renault 1:19.184 97
3. Daniel Ricciardo ausztrál Toro Rosso-Ferrari 1:19.587 100
4. Jules Bianchi francia Force India-Mercedes 1:20.221 46
5. Kimi Räikkönen finn Lotus-Renault 1:20.239 117
6. Paul Di Resta brit Force India-Mercedes 1:20.272 69
7. Felipe Massa brazil Ferrari 1:20.454 95
8. Jenson Button brit McLaren-Mercedes 1:20.688 85
9. Sergio Pérez mexikói Sauber-Ferrari 1:20.711 67
10. Pastor Maldonado venezuelai Williams-Renault 1:21.197 96
11. Heikki Kovalainen finn Caterham-Renault 1:21.518 139
12. Pedro de la Rosa spanyol HRT-Cosworth* 1:22.128 64
Az eredmények nem hivatalosak. *Tavalyi autó

 

Legfrissebb hírek

Angol ligakupa: megszerezte idénybeli első gólját, de kiesett a Villa, tovább menetel a Grimsby

Angol labdarúgás
3 perce

Mbappé két büntetőt is gólra váltott, a Real Madrid legyőzte a Marseille-t

Bajnokok Ligája
21 perce

A Qarabag idegenben kétgólos hátrányból győzte le a Benficát

Bajnokok Ligája
25 perce

Nyolcgólos mérkőzéssel nyitotta BL-idényét a Juventus és a Dortmund

Bajnokok Ligája
36 perce

NS-foci: Olasz Gergő lett az újságíró Eb gólkirálya

Egyéb egyéni
1 órája

A főszervező szerint 2030-ban Drezdából is rajtolhat a Tour de France

Kerékpár
1 órája

Csodacserékkel nyert Bilbaóban az Arsenal, kikapott otthon az Uniontól a PSV

Bajnokok Ligája
2 órája

Vívás: biztató, hogy csökkent a lemorzsolódás a kardszakágban

Utánpótlássport
2 órája
Ezek is érdekelhetik