Néhány perccel azután, hogy a Bahreini Nagydíj szervezői bejelentették, későbbre halasztják 2011-es futamukat, így az idény nem Szahírban rajtol március 13-án, hanem két héttel később Melbourne-ben, a Formula–1-es csapatok befejezték a szezon harmadik közös tesztjét Barcelonában.
A korábbi tesztekhez hasonlóan Barcelonában is a záró napon született meg a legjobb időeredmény, ami nem csoda, hiszen napról napra több gumi rakódik le az aszfalton, és javul az autók tapadása. Persze ez a Pirelli esetében cseppet sem olyan egyértelmű, mint korábban a Bridgestone-nál, az olasz gumi ugyanis inkább darálékot hagy maga után az aszfalton, mint homogén réteget – a Pirelli mérnökei szerint ennek a 15 fok alatti hőmérséklet az oka, a melegebb pályákon jobb lesz a helyzet.
A legjobb időeredményt Felipe Massa jegyezte, a Ferrari brazilja ráadásul 121 körével megtett kilométerek tekintetében is a legjobbnak bizonyult. Ezúttal már a McLarennél sem panaszkodhattak, Lewis Hamilton 107 köre az eddigi legjobb teljesítmény volt ezen a téren, igaz, a wokingi istálló még mindig nem tudott valamirevaló munkát végezni a kocsi beállítása terén, ez az utolsó tesztelésre marad.
Erre is a Circuit de Catalunyán kerül sor, erről a csapatok vezetői a hétfői száguldást követően egyeztek meg – a bahreini szervezők ugyanis a verseny mellett értelemszerűen a március 3. és 6. közöttre tervezett teszteléstől is visszaléptek.
A McLaren mellett a Mercedesnek is létfontosságú lesz az utolsó teszt, a német csapat ugyanis Nico Rosberg vasárnapi elsősége ellenére súlyos problémáktól szenved, Michael Schumacher legjobbja négy és félmásodperccel elmaradt Massáétól,
Lehangolóan beszélt Norbert Haug, a Mercedes új négykerekűjéről. A szakember szerint az autó jelenleg arra sem elég jó, hogy az első tízbe kerüljön vele Nico Rosberg és Michael Schumacher.
„Az autónk nem elég jó ahhoz, hogy a tízben legyünk vele. Az autó hűtése nem megfelelő, pluszlyukakat kellett létrehozni a kocsin, Nico pedig még ki sem próbálhatta a KERS-t – mondta Haug a német Auto, Motor und Sport magazinnak. – Nagyszabású átalakításokkal készülünk, terveink szerint a hátrányunk nagy részét sikerül majd ledolgozni, és a dobogó közelébe érünk."
A W02-es autó a barcelonai jelentések szerint rendkívül instabil, az első légterelője különösen gyengébb a riválisokénál – a szakemberek szerint érthetetlen, miért ragaszkodnak Ross Brawnék a kétlemezes első vezetőszárnyhoz, szemben a riválisokkal, akik háromlemezest használnak. |
A tavalyi újoncok sem lehetnek elégedettek, a Hispania már a tesztnap elején elhagyta Barcelonát, míg a Lotus Jarno Trulli reggeli kicsúszása miatt fejezte be idő előtt a száguldást. A Virgin a maga 50 körével még kifejezetten termékeny volt…
BARCELONA, 4. NAP | |||||
1. | Felipe Massa | brazil | Ferrari | 1:22.625 | 121 |
2. | Mark Webber | ausztrál | Red Bull-Renault | 1:23.442 | 69 |
3. | Sébastien Buemi | svájci | Toro Rosso-Ferrari | 1:23.550 | 90 |
4. | Nick Heidfeld | német | Renault | 1:23.657 | 95 |
5. | Lewis Hamilton | brit | McLaren-Mercedes | 1:24.003 | 107 |
6. | Pastor Maldonado | venezuelai | Williams-Cosworth | 1:24.057 | 121 |
7. | Adrian Sutil | német | Force India-Mercedes | 1:24.177 | 64 |
8. | Sergio Pérez | mexikói | Sauber-Ferrari | 1:24.515 | 74 |
9. | Jérome D'Ambrosio | belga | Virgin-Cosworth | 1:26.501 | 50 |
10. | Michael Schumacher | német | Mercedes | 1:27.079 | 114 |
11. | Jarno Trulli | olasz | Lotus-Renault | 1:29.992 | 18 |
Az eredmények nem hivatalosak |